Bumper voor Trigano

Gestart door klapkei, augustus 08, 2015, 09:23:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

klapkei

De lichtunits achterop het keukenblok steken uit en zijn daardoor nogal gevoelig voor schade. Je hoeft de VW maar iets te fanatiek de stalling in te duwen en ze zijn kapot (nog niet meegemaakt gelukkig). Tijdens het afgelopen vouwwagenweekend viel bij onze buurtjes het zelfde type keuken om, en 1 lichtunit moest direct vervangen worden. Om dit te voorkomen heb ik nu bumpertjes gemonteerd. Het zijn 2 achterlicht beschermrekjes van stevig metaal, ik heb ze vast gemaakt met slotbouten. Voor nog geen 10 euro ben je klaar, dat is goedkoper dan 1 nieuwe lichtunit  :J

KenJo

Klapkei: zou je ons kunnen vertellen waar kopen en wat ze kosten? Eventueel een website link? Het zou mij niet verbazen als er meer mensen interesse hebben
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Jazzper

mooi gedaan!

gerelateerde vraag: ik doe het elastiek ook onder de lampunits door. Heb het idee dat het elastiek bezig is de achterlampen eraf te 'zagen' onderhand. Is dit de gebruikelijke manier?

wjkoldewijn

Ik heb ook interesse, waar kan ik die kopen

arjanmeijerman

Mooi! Zou ik ook wel willen, maar eens kijken bij de aanhanger handel:
http://www.aanhangershop.nl/achterlichten/achterlicht-beschermrek-middel-p-3981.html

klapkei

Ik heb ze hier gekocht: https://www.gereedschapbestellen.nl/aanhangwagen-onderdelen-accessoires?p=2
Let op, er zijn verschillende maten verkrijgbaar! Ik heb 250*110mm gebruikt, deze kosten 4,70 euro ex BTW per stuk. De 2 boutjes die je op de foto ziet worden meegeleverd maar zijn helaas met 2 puntjes vastgelast aan het rekje. Voor plaatsing op de bermkeuken zijn ze te kort, je zult ze dus moeten afzagen / wegslijpen. Wellicht zijn er andere leveranciers die dergelijke rekjes zonder vastgelaste te korte bouten leveren...

Ccindy

Citaat van: Jazzper op augustus 08, 2015, 10:44:55 PM
gerelateerde vraag: ik doe het elastiek ook onder de lampunits door. Heb het idee dat het elastiek bezig is de achterlampen eraf te 'zagen' onderhand. Is dit de gebruikelijke manier?

Toen wij onze vouwwagen ophaalden bij de dealer kregen wij te horen dat het NIET de bedoeling was om het elastiek om de achterlichten te doen (wat blijkbaar veel mensen wel doen). Wij hebben 2 van die haakjes aan de achterkant zitten (tussen de achterlichten) en dat is voldoende.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Jazzper

Dat vind ik wel weinig. Twee aan weerskanten van het nummerbord onderaan inderdaad en dan al naar de hoeken toe. Nog maar eens wat fotos van anderen bekijken.

Hemertje

Hier ook net voor vertrek 1 achterlicht stuk door het omvallen van de keuken  :(
Wil dus ook een dergelijke oplossing gaan maken

Heb je ze door en door geboord en gebout?

Kan je eventueel een detail fotootje plaatsen?

Dank!

klapkei

@Hemertje: Balen! Vaak zal alleen het voorste glaasje kapot zijn maar je moet sowieso een hele nieuwe lichtunit kopen. De hekjes worden met 2 boutjes bevestigd. Ik heb gaten compleet door de klep geboord. Daarna met een klein vierkant rattestaart vijltje de gaten aan de binnenzijde vierkant gemaakt zodat de slotbout er mooi invalt. Mijn klep is van witte kunststof en van binnen hol, ik zag geen andere nette mogelijkheid om de rekjes te bevestigen. De slotbouten zie je dus zitten als de keuken in gebruik is, maar het ontsiert niet. Oudere keukens van trigano hebben een houten klep, dan kan je de rekjes met korte schroeven van buitenaf monteren.

Hemertje

Ik heb zijn nichtje, de jametic, de keukens lijken mij zo hetzelfde
Ik zat aan een popnagel oid te denken, dan hoef ikniet door de dubbele wand heen idd

Drikusniet

Popnagels voor kunststof zijn wat lastig te vinden. Maar bij staal kan dat natuurlijk wel.

mar-ine

Hier zit alles in de kunststof gepopnageld, met alu-popnagels. Zie geen probleem.

Drikusniet

Als je de goede popnagels hebt, is er inderdaad geen probleem. De standaard haal je gewoon bij de bouwmarkt, maar deze heb ik nog niet gevonden.

Hemertje

Mijn klep is demontabel, buitenzijde staal en binnenzijde kunststof

Ben een nieuw draadje begonnen, zie

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16921.0