Beladen van een Alpen creuzer GT

Gestart door jeffreyslieker, augustus 09, 2015, 09:45:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeffreyslieker

wij gaan voor het eerst een week weg met een Alpen creuzer GT. Nu ben ik naar bagage ruimte gebrek oplossingen op zoek. de bovenkant van de alpen creuzer is behoorlijk stevig. kan ik hier zo'n bak opzetten met 2 spanbanden (het geheel met bak weegt niet meer als 150Kg)

pallet box 800 x 1200 x 790 mm

martijn82

Ik weet niet of het kan. Maar mij persoonlijk lijkt me zo iets onhandig. Hij moet er wel elke keer op en af. En uit ervaring weet ik dat het best tegen valt zo iets te dragen. Waarom geen dak koffer of kijken wat je niet echt nodig hebt en dat thuis laten.

buzzin

Dat hangt meer van de staat van jouw Super GT af als van de bak :)

Houd er rekening mee dat het 'maar' een 18mm houten plank is met een waterdicht membraampje erop.
Let er goed op dat dit membraam niet beschadigd! Ik heb al een super GT kunnen afschrijven hierdoor en mijn omgebouwde kar had ook al een lekke deksel.

Onder de plank/plaat zit geen enkele versteviging, dus ik zou er zelf niet te veel gewicht op plaatsen.

jeffreyslieker

Kijk hier heb ik wat aan, de super GT is hard bodem-onderplaat en ook de deksel is hard was een hoekje los van de beschermende folie maar wordt gerepareerd voor binnen trekkend vocht. heeft zelfs geen roest wel wat verweerde lak en enkele krasjes. heb gister zelfs het originele reserve wiel laten vervangen voor een ander exemplaar. de band was nieuw maar had wat last van droogte scheurtjes.

tot hoever zou je de plaat mogen belasten mits deze in goede staat is?