Cabanon Mercury wagentent staat erg strak?

Gestart door stalensnuitje, augustus 13, 2015, 01:58:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

stalensnuitje

Met het risico dat iedereen nog geniet van z'n welverdiende klapvakantie, zijn wij alweer een tijdje terug ;)

Vorig jaar hebben wij onze Mercury gekocht en zijn we er uiteraard direct mee weg geweest. Wegens omstandigheden duurde die vakantie niet zo lang, maar natuurlijk was er deze zomer weer een herkansing ;) Vandaar dat we dit jaar ook wat meer/beter op hebben gelet op hoe de wagen stond. In een knetterende onweersbui bleek dat lang niet gek te zijn ;)

Wat ons echter wel opviel (2x opgezet, dus dubbel gecheckt) is dat onze wagentent voor het gevoel enorm strak stond. Mijn ouders hadden vroeger een Conway, die op dezelfde manier werd opgezet, dus ik ken het principe van opzetten en daarna waar nodig de buizen uitschuiven. Echter, bij onze Mercury staat het doek zó strak dat er van enige vorm van opspannen met de buizen in het geheel geen sprake is. Ik heb de pootjes niet extreem opgedraaid (voor mijn gevoel, hij moet wel recht staan natuurlijk) en alle buizen van de wagen stonden in hun laagste stand. Voornamelijk voor-achter had ik moeite om zowel de dissel- als de voortentkant enigszins vast te slaan. Links-rechts leek dat al beter, maar als je het "dak" bekijkt staat dat zo strak dat de slaaptenten nauwelijks zijn op te hangen: de haakjes zitten dan tussen de buizen en het tentdoek klem :N

Ik heb het al even aangekaart bij de dealer, maar die zegt het probleem niet te herkennen. Voordat ik bij hen langs ga, toch even benieuwd of hier mensen zijn die de situatie herkennen. Mankeert er iets aan, of zou het nog nieuwigheid kunnen zijn?

LL

Op de hoeken kun je t doek niet verder over het frame trekken? Bij ons kost het even moeite maar dan kun jem net over de hoeken vsn het frame halen.

Hij staat bij ons wel steak maar ik geloof niet zo strak.