Wie kampeert er ook met een roadmaster

Gestart door birmaantje, maart 23, 2008, 01:06:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

birmaantje

We hebben een Roadmaster familie S gekocht, wie heeft er ook zo een en heeft tips voor ons bv het opzetten, het laden, overnachten, etc.
Ook zijn we benieuwd naar de ervaringen van mensen die een roadmaster hebben. Ik vind op dit forum zo weinig mensen die een Roadmaster hebben. :J

Alex

Die hebben we hier nog niet zoveel volgens mij.
En die ik me kan herinneren is nu een ex klapper omdat ze een stac*r*v*n hebben.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

Hoi ,
Wij Richard en Anne,

hebben sinds enkele weken een roadmaster family s in ons bezit. Een nieuwe welteverstaan. :#
Komend weekend gaan we hem voor het eerst uitproberen bij een kampeerboerderij in landgraaf.
Dus ervaring hebben we nog niet, maar nadit komend weekend wel  ??? ???.
Dus ff afwachten....
zou zeggen vraag ernaar volgende week....

see you all folks.

Richard

I: NU een volleerd roadmaster kampeerder???

Nou ja in iedergeval een ervaring rijker.
De wagen voor de eerste keer opgezet ( rustig aan in de zinderde hitte van het landgraafse zonnetje)
In anderhalf uurtje hadden we hem opstaan.Deze tijd kan zeker met 3 kwatieryjes worden terug gebracht. Dit ivm. de pauze de we hadden genomen het heen en weer schuiven van spullen tjes . het goed zetten van de vw op het terrein ivm het uitklappen en waterpas zetten.
ook moesten we we eerst alles uit pakken kijken wat waar in zit etc.. dit koste allemaal tijd nietwaar.
Al met al viel het ons niet tegen. we hadden geen opzet boekje bij ons , dus alles moesten we via ons eigen geheugen replayen ( instructies van Ad red: eigenaar van roadmaster) .
Ik kan wel iedereen aanraden om wieltjes op de keuken te laten zetten.

trouwens ook een zeer leuke camping Hoeve dorenberg.
Het afbreken ging ook naar wens , geen verrassingen o.i.d.
dus al met al een super klapper.

Voor meer vragen mag je mailen. :#

Greetzz Richard
\

Robbie

Wij kamperen ook met een Roadmaster (Family).
Tips:
Opzetten: zorg ervoor dat de bak stevig en goed horizontaal (zowel in lengte als in dwarsrichting) staat. Hier even goed aandacht aan besteden met waterpasje zorgt ervoor dat je de Roadmaster als een huis kunt opzetten, zo strak. Opzetten neemt ong. 1 - 1,5 uur (inclusief voortent en luifel).
Inderdaad wat Richard ook al aangeeft: wieltjes onder de keuken zijn erg gemakkelijk. Keuken tillen is een crime.
Als je de mogelijkheid hebt om stoelen in bv een dakkoffer mee te nemen: doen! Nemen veel loze ruimte in in de wagenbak. Verder is er zeker met disselbak pakruimte voldoende (in wagenbak, keuken en disselbak).
Plaats (met bv verf) stippen op de stekker / contact onder de wagen (bij de keukenaansluiting), zodat je de stekker er "juist" insteekt. 180 graden verdraaid, en de verlichting werkt erg vreemd!

Wij gaan dit jaar voor het vierde seizoen met de Roadmaster kamperen, en hebben er geen spijt van. (Zelfs niet bij slecht weer  :()

Vragen? mail gerust !

Groet,
Robbie

N.b. Ik heb zelf een gebruiksaanwijzing gemaakt voor de Roadmaster. Zie bij Algemeen-Vragen Algemeen-Info Roadmaster

birmaantje

Nou een hemelvaart/pinksteren arangement genomen op een camping dicht bij huis. Het opzetten verliep niet helemaal vlotjes maar is uiteindelijk toch goed gekomen.
De eerste 3 nachten vonden we toch wel heel koud, maar alles stond en zag er prachtig uit. Er kwam nog een roadmaster en we hebben de kunst van het uitklappen bij die mensen afgekeken en ook het inklappen. Het inklappen ging prima we hadden alleen te veel spullen en zijn een keer extra naar huis gereden. Dit moet toch nog anders want in augustus willen we naar Spanje en gaat dat niet lukken. Het is ons niet heel erg tegen gevallen, maar we gaan toch nog een paar keer oefenen en anders inpakken.
Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om in Frankrijk te overnachten, heeft iemand hier nog tips over hoe dat makkelijker kan. Het rijden met die bak is super.
Ik hoor graag de reakties.

MVG Winny

Alex

Overnachten in zo'n goedkoop formule 1 hotel.
Pas dan wel op dat er geen waardevolle spullen in auto of vouwwagen achterblijven.
En dat de wagen niet zomaar van je auto gehaald kan worden op de parkeer plaats.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Robbie

Uiteraard kun je overnachten in een "formule 1 hotel"  :# :#
Ben hier niet zo'n fan van: je hebt geen zicht meer op zowel je auto als de vouwwagen, en je zal maar de volgende dag ontdekken dat ALLES gejat is  :( dus
wég vakantie!
Echt, je hebt de wagentent zó opgezet, paar haringen erin (niet allemaal, is niet nodig of je moet nét die nacht in een straffe zuidwester terechtkomen ???, en slapen maar ! Als er s'morgens al sprake is van condens, is dit met het "Roadmasterdoek"zo droog  :# inklappen, even koffie drinken en gaan!. Je mag in Frankrijk 130, en dat kan ook met de Roadmaster: ligt op de weg als een Centurion Tank :) Stel nu eens dát je later weg bent dan een mede-va
kantieganger met een c**van alsof dit belangrijk is  ::) haal je hem of haar zó weer in....

Vakantie begint bij het vertrek van je huis !!

Groet,
Robbie

lucienne

De meeste Formule hotels hebben een afgesloten / bewaakte parkeerplaats, wij doen dit al jaren(ook voor het klapgebeuren) en hebben zeer goede ervaringen. Natuurlijk moet je niks in je auto/ VWlaten liggen en een disselslot is een absolute must, maar waar ter wereld is dat niet.

CEO

Citaat van: lucienne op mei 20, 2008, 09:22:23 PM
De meeste Formule hotels hebben een afgesloten / bewaakte parkeerplaats, wij doen dit al jaren(ook voor het klapgebeuren) en hebben zeer goede ervaringen. Natuurlijk moet je niks in je auto/ VWlaten liggen en een disselslot is een absolute must, maar waar ter wereld is dat niet.

Daar hebben wij ook naar gekeken, maar.... Er zijn slechts kamers voor maximaal 4 personen :(.  Ik vind onze schatjes (6,4 en 1) nog echt te jong om zelfstandig een kamer te slapen. Iemand wellicht daar een oplossing voor (niet voor dit jaar, we vertrekken lekker vroeg en hoeven maar 800 km).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

panevino

Gewoon je campingbedje mee naar binnen nemen en die kleinste daarin leggen. Een kindje van 1 jaar geldt toch niet als 1 persoon??? Kom op zeg, zo lullig kunnen ze niet zijn daar in die F1-hotels. En anders gewoon doen zonder dat je het meldt.

// Marcellino Pane e Vino \\

Marcator

Na veel lezen over de verschillende merken vouwwagens en hun eigenschappen, hebben we dan toch onze eerste wagen aangeschaft; een Roadmaster Midi S uit '98. Dit jaar dus voor het eerst kamperen met een vouwwagen voor ons. Het zal mij benieuwen hoe dat bevalt, maar we hebben er alle vertrouwen in. :P

gr,
Marc

Richard

Citaat van: Marcator op juni 05, 2010, 08:23:58 PM
Na veel lezen over de verschillende merken vouwwagens en hun eigenschappen, hebben we dan toch onze eerste wagen aangeschaft; een Roadmaster Midi S uit '98. Dit jaar dus voor het eerst kamperen met een vouwwagen voor ons. Het zal mij benieuwen hoe dat bevalt, maar we hebben er alle vertrouwen in. :P

gr,
Marc
Hoi Marc,

dat kamperen met een road,master is erg gemoedelijk....
hij staat als een huis ...

sucses ermee..en mog ke vragen hebben dan hoor ik het wel... :J

peter123456

heleen en peter gaan ook kamperen  in een roadmaster, word alleen pas in mei 2011. ;( ;( ;( ;(,
kan eigenlijk niet zolang wachten, maar ja, de vk-dagen zijn op :?
we hadden een holtkamper family, is nu de roadmaster family
hebben erg erg veel zin in!!
ps: onze 5 kids ook, als ze nog mee willen...........
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

muis

gefeliciteerd met jullie aankoop en veel kampeerplezier :J