Groene gasfles vullen in Nederland

Gestart door Tonydude, augustus 19, 2015, 07:48:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tonydude

Hallo medeklappers

Sinds kort heb ik een vijf kg groene gasfles. Zonder primagaz opdruk dus de gewone groene dinfles.
Nu heeft meneer Primagaz een paar jaar geleden besloten om z'n flessen blauw te spuiten en voor een hogere prijs te gaan verkopen.
Bij de locale kampeer- en caravanboer (Duindam in Delft) zijn de groene niet meer om te ruilen, die hebben alleen nog de Easy Blue van Primagaz.

Nou, dan ga ik toch ergens anders heen dacht ik naïef.

Na een uur of twee googelen en op dit forum alle topics betreffende gas te hebben gelezen heb ik nog steeds geen vul- of ruilstation kunnen
vinden in Delft of directe omgeving.  :I
Nou had ik in die twee uur wel heen en weer kunnen rijden naar Den Haag of Rotterdam maar dat is natuurlijk tegen het principe van in de buurt shoppen.

Wie kan mij helpen? Waar kan ik mijn Din fles laten vullen (liefst) of omruilen in Delft of directe omgeving?

Groet, Tony

Theu

Hoi Tony,
In zoetermeer zit in de (hoe toepasselijk) argonstraat, dat is achter de gamma, de firma van Wijk. Die doet alles wat met gas te maken heeft. Ik haal daar onderdelen voor mijn keukentje en kachel en laat de flessen daar vullen.

CEO

Van Wijk is een goede tent. Rekent geen 'vaste kosten' voor vullen. Gas is fractie duurder dan bij Braber (in Den Haag) maar die rekenen een bedrag per fles als vulkosten. Mijn ouders wonen tegen Zoetermeer aan en dan kan ik het nuttige met het aangename verenigen (vul zelf maar in wat wat is :H).

Vulstations zijn relatief dun gezaaid. Wel kan je bij veel zaken omruilen, maar dan betaal je altijd een volle vulling. En die zaken hebben meestal geen 2,5 kg flessen op voorraad.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tonydude

Aangezien het maar eens in de twee/drie jaar zal voorkomen (gebruik m alleen voor de bbq) is dat denk ik de rit wel waard.
Bedankt voor de tip!

mar-ine

Leeflang in Rotterdam - alexander - metaalstraat

Yella

Voor mensen in de buurt van Heerhugowaard, Stet ruilt ze gewoon om. 5 kg voor nog geen tientje. Hopelijk blijven ze het nog lang doen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kookaburra

In Almere kun je bij ACB-Almere terecht.
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Johan

Stoeve in Dalfsen. Het is daar net Malle Pietje. Voordat je goed en wel binnen bent heb je al 3 keer je nek gebroken over de zooi. Maar ze vullen wel!
Johan ZRL 2020

nikkel1964

Citaat van: Tonydude op augustus 19, 2015, 07:48:40 PM
Waar kan ik mijn Din fles laten vullen (liefst) of omruilen in Delft of directe omgeving?

We dwalen (geografisch gezien..) af  :#

Yella

Citaat van: NielsP op augustus 21, 2015, 10:55:47 PM
We dwalen (geografisch gezien..) af  :#
Hmmm, niet helemaal mee eens. De topic naam is  Groene gasfles vullen in Nederland. Maar je hebt weer gelijk dat hij naar de omgeving van Delft vraagt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.