kyte laag op de weg

Gestart door Wammus, augustus 21, 2015, 09:36:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wammus

nu we de kyte ene jaar in ons bezit hebben heb ik met de achterkant toch weleens het wegdek geraakt doordat de wagen vrij laag ligt. heb er wel bigfoots onderziiten maar toch...... nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat je de wagen hiervoor kan aanpassen of was dat alleen bij de eerste kyte's. overigens als ik het wegdek raak is dat bij bijzondere omstanddigheden en niet ene verkeersdrempel of zo.....

iemand een goed idee of kent dit probleem

mar-ine

Je kunt de koppeling misschien verhogen? Dit kan bij sommige combinaties mbv plaatjes of langere bouten met busjes. Let op dit zijn geen gewone bouten.

GertjanA

Wij hebben een Kyte uit 2010 (December), en ik kan me niet herinneren dat ik ooit de kar de weg heb horen raken.
Zelfs niet bij hele schuine opritten van campings.

Heb sinds dit jaar (goedkope) bigfoots van de anwb eronder hangen, geen beschadiging te zien.

h2o

Als je de koppeling gaat verhogen raakt de achterkant van de Kyte juist vaker de grond...

Volgens mij kun je maar 2 dingen doen:

- de ruimte tussen de as en het chassis verhogen
- de hoogt van je trekhaak verlagen, maar dat kan volgens mij maar bij heel weinig auto's
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

jeroenluppes

 ik heb sinds dit jaar een nieuwe Kyte en ik vind de achterkant ook vrij dicht op de weg liggen. Ik heb nog geen een keer de weg geraakt, maar met hoge drempels en dergelijke doe ik erg rustig aan. Ik zat al te denken aan grotere wielen (16inch) maar dat vind nogal wat. Ik houd je vraag in de gaten want ik wil ook wat aan doen.

GJT

#5
Wat is de kogelhoogte van de trekhaak vanaf wegdek? Bij 'hogere' auto's wil dit nog wel eens iets hoger zijn. Wij hebben enkele vuile drempels in de wijk maar met mijn auto (ook onbeladen) geen probleem. Ik rijd hier wel stapvoets overheen. Bovenkant kogel zit bij mij op 45 cm. Hart zit dan rond de max van 42 cm.. Ook vrij hoog dus maar geen problemen.


poldertoerist

Citaat van: h2o op augustus 21, 2015, 09:53:29 AM
Als je de koppeling gaat verhogen raakt de achterkant van de Kyte juist vaker de grond...

Volgens mij kun je maar 2 dingen doen:

- de ruimte tussen de as en het chassis verhogen
- de hoogt van je trekhaak verlagen, maar dat kan volgens mij maar bij heel weinig auto's

Als je de koppeling hoger maakt heeft dat toch hetzelfde effect als het lager maken van je trekhaak? 
Adventure Awaits

h2o

Ik bedoelde als hij te hoog zit zoals je soms ziet bij SUV's
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

mar-ine

@h2o
Als je de koppeling gaat verhogen raakt de achterkant van de Kyte juist vaker de grond...

Volgens mij ......

Teken dat eens uit.
Koppeling omhoog.
Trekhaak zelfde hoogte.
Frame gaat aan de voorkant dus naar beneden.
Waarschijnlijk gaat de achterkant dan wel omhoog.


h2o

Citaat van: mar-ine op augustus 21, 2015, 03:20:28 PM
@h2o
Als je de koppeling gaat verhogen raakt de achterkant van de Kyte juist vaker de grond...

Volgens mij ......

Teken dat eens uit.
Koppeling omhoog.
Trekhaak zelfde hoogte.
Frame gaat aan de voorkant dus naar beneden.
Waarschijnlijk gaat de achterkant dan wel omhoog.

je wilt van de vouwwagen de koppeling omhoog brengen?
Dat mag je mij inderdaad wel eens uittekenen....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

nikkel1964

Het is wat lastig te zien, maar op de foto in dit topic is een dergelijke aanpassing te zien.

http://www.rapidoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=337

(Hier had men een soortgelijk probleem)

Frankie

#11
Citaat van: NielsP op augustus 21, 2015, 03:33:23 PM
Het is wat lastig te zien, maar op de foto in dit topic is een dergelijke aanpassing te zien.

http://www.rapidoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=337

(Hier had men een soortgelijk probleem)
Dat is geen verhoogde koppeling, maar een verhoogde (of verlaagde) trekhaak, toch? Je koppeling is het deel wat aan de vouwwagen, aan de dissel zit.


Citaat van: mar-ine op augustus 21, 2015, 03:20:28 PM
@h2o
Als je de koppeling gaat verhogen raakt de achterkant van de Kyte juist vaker de grond...

Volgens mij ......
Volgens mij niet. Tenminste, als je alleen de koppeling verhoogt:



mar-ine

Dan gaat de dissel toch maar beneden!
En dus de achterkant omhoog.

Frankie

Citaat van: mar-ine op augustus 21, 2015, 03:48:42 PM
Dan gaat de dissel toch maar beneden!
En dus de achterkant omhoog.
Ja. en raakt-ie dus minder vaak de grond. Dat was toch de bedoeling?

mar-ine