hoe tent van de wagen afhalen, combi camp panda

Gestart door gelflin, augustus 22, 2015, 03:45:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

gelflin

Er zit een scheur (winkelhaak) in de buitentent van mijn vouwwagen combi camp panda.

Een reparateur in de buurt kan hem maken. Echter, hij geeft aan dat de scheur te dicht bij de wagen zit, dus dat eerst de tent van de wagen moet.  Dat kan hij doen, of ik (scheelt natuurlijk tijd en geld).

Volgens de gebruiksaanwijzing kan de tent er af, maar de uitleg is summier en ik weet niet goed waar ik aan begin als ik het zelf doe.  Ik heb gezocht naar instructie films of extra uitleg op internet, maar niets gevonden.

1) Is er ergens een duidelijke instructie video of uitleg te vinden voor het afhalen (demonteren) en terugplaatsen (hermonteren) van de combi camp panda wagentent?
2) Is het inderdaad goed zelf te doen, of juist af te raden om het zelf te doen?

vast bedankt voor reacties!

Rudi

bensi

Die vraag kun je denk ik beter stellen op het combi camp forum.
http://www.cc-club.nl/

Daar is volgens mij al een topic over dit onderwerp.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Ceel

Vandaag de gok gewaagd en de wagentent van onze Combi Camp Valley eraf gehaald. Pffff wel een klusje  ::) Kan de tent morgen naar het tentenatelier van Hendriks Ermelo: 2 horren vervangen.

Een nadeel: hij moet er ook weer opgemaakt worden... :H

Voor wie het ook wil gaan doen een (kort) stappenplan:

1. Zet de CC op
2. Verwijder de slaaptent
3. Haal alle clips los, open de ritsen van de buisstroken, en haal de riempjes los
4. Zet de klep iets van de grond (bijv. door er een stoel of je workmate onder te zetten.
5. Open de ritsen van de voor- en achterdeur voor 1/3
6. Haal de creme-driepoot-buizenhouder los en verwijder de buizen (let op; er zitten losse veren in!)
7. Trek/schuif  de 'pees' die aan de tent zit van de voorkant naar de achterkant. Eerst de kant van de klep; daarna de kant van de wagenbak.
8. Monteer de buizen + huishouden weer (anders weet je later niet meer hoe het precies zit.
9. Sluit de wagenbak (evt. met 2 personen)
10. Je hebt wel een  W: of  bier verdiend.

En dank voor de gebruiksaanwijzing; dat hielp!