Onze Malawi

Gestart door john1311, augustus 30, 2015, 09:13:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Drees

Nooit iets van gemerkt, maar ons dekzeil zit ook helemaal niet strak, dus dan is het risico kleiner. Ook gooien wij van alles tussen tent en dekzeil: stoelen, tafels, etc.

Drikusniet

Bij ons zit op de hoekbuizen een plastic dop. Dus dat is niet scherp. De ronde buizen heb ik  ook geen scherpe kanten aan gemerkt, dus het lijkt op een vergeten braam oid. en zou ik terug gaan naar de dealer.

Koenta_kinte

Het zit em niet in de buizen zelf, het gaat juist om de scharnieren. In opgevouwen toestand zijn de randen daarvan scherp. Het maakt dus ook niet uit hoeveel je tussen of op de tent legt want het scherpe gedeelte zit aan de buitenkant. En met het vast zetten van het zeil kan je er mooie verticale scheurtjes van krijgen.
Zie foto. De scharnieren rechtsvoor en rechtsachter zijn aan de buitenkant van de bak scherp.

Overigens moet je ook niet proberen om met een doekje in de gleuf van het grill geval in de keuken schoon te maken. Om dat is heel scherp weten we uit ervaring.

kph

Nee hoor, geen productiefout volgens mij. Zijn gewoon de stokken die als laatste ingeklapt worden, dus die tegen de buitenkant aan liggen. Die stokken worden platgevouwen en met een veer bij elkaar gehouden. Die uiteinden zijn gewoon redelijk scherp......En die stokken liggen nu eenmaal aan de buitenkant van de vouwwagen...........als je ze niet af dekt, dan heb je ook nog kans om door je tendoek heen te gaan want die ligt ook in de buurt van de stokken. (of heb ik het nu over heel andere scherpe hoeken dan de topicstarter??).

En wij hebben gewoon allemaal losse opties bij de wagen genomen, dus wie dat niet kon kiezen is gewoon bij de verkeerde dealer langs gegaan volgens mij  :J. Wij hebben het afdekzeil laten verlengen voor 65,- euro volgens mij..........

Verder heb ik geen schoonheidsfoutjes kunnen ontdekken aan onze vouwwagen hoor (op het optionele kuipzeil voor de voortent na dan, dat is echt een onding -> ik zou het potentiele malawi kopers afraden deze te nemen).

john1311

Ik heb er even een rondje om gezet waarvan ik vermoed dat het de boosdoener is. als ik vanmiddag thuis ben maak ik een foto van onze eigen Malawi daar lijkt het wel scherper.  :N

Koenta_kinte

Citaat van: john1311 op september 01, 2015, 05:01:20 AM
Ik heb er even een rondje om gezet waarvan ik vermoed dat het de boosdoener is. als ik vanmiddag thuis ben maak ik een foto van onze eigen Malawi daar lijkt het wel scherper.  :N

Dat is inderdaad het scherpe deel! Wij vouwen daar na inklappen een oud shirt omheen.

kph

O, dat is idd niet het deel wat ik voor ogen had. Ik kan me helemaal niet herinneren dat we daar een scharnier hebben zitten??? Ga er de volgende keer (bij in en uit klappen) eens op letten.......

Drikusniet

Bij dat scharnier hebben wij ook geen scherpe punten of randen.

Drees

kph

Ok, ik heb even moet klimmen (die kant stond natuurlijk net tegen de muur in de garage geparkeerd), maar ik heb ook even naar onze scharnieren gekeken. Echt absoluut niet scherp!. De hoeken zijn geheel afgerond (glad) en de buis steekt ook niet uit. Heb er een paar foto's van proberen te maken. Kun je vergelijken met jou scharnier?

P.s. Heb ook nog even naar het zeil gekeken op die plek, maar geen beschadigingen oid (en dat deel hebben we dus niet extra afgedekt tijdens onze reis naar Spanje).

Koenta_kinte

Bij ons is die hoek dus echt scherp. Eens kijken of ik er ergens foto's van heb. Vw staat al in de stalling.

john1311

Hierbij de foto's bij ons is het ook afgerond maar voelt wel scherp aan.
Nu moeten wij er toch nog mee naar de dealer eens kijken of hun er iets mee kunnen?

kph

Dat ze het maar een beetje bijvijlen oid toch?! :J

Vlinder73

Gefeliciteerd met jullie Malawi!
Ik ben persoonlijk wel heel blij dat wij nog de aluminiumbeplating hebben. De vouwwagen heeft met deze beplating een heel andere uitstraling!

kph

Citaat van: Vlinder73 op september 07, 2015, 09:28:15 PM
Gefeliciteerd met jullie Malawi!
Ik ben persoonlijk wel heel blij dat wij nog de aluminiumbeplating hebben. De vouwwagen heeft met deze beplating een heel andere uitstraling!

Ja he?! Ik vind 'm ingeklapt wel wat weg hebben van een Trigano Alpha, helemaal in combinatie met dat lichte dekzeil!