Onze Malawi

Gestart door john1311, augustus 30, 2015, 09:13:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

john1311

Wat een lange levertijd is er op de Malawi wij hadden deze 22 maart besteld en is pas 17 juli geleverd.
Dat kwam mede door de nieuw beplating. door het slechte weer in het eerste weekend na 17 juli de wagen niet opgezet. Dat hebben we woensdag 22-7 einde van de middag gedaan. Dat was maar goed ook hier kwamen we erachter dat de verkeerde stokken geleverd waren die van de voortent i.p.v. de luxe luifel.  's Avonds nog de dealer een mailtje gestuurd met foto van de verkeerde stokken. De volgende ochtend werd ik om 8:45 ( voor openingstijd) terug gebeld dat het inderdaad de verkeerde stokken zijn en dat ze proberen voor zaterdag 25-7 andere te regelen omdat we maandag de 28-7 vroeg zouden vertrekken. Wij waren ook dolblij dat er een koerier vrijdag avond voor de deur stond met het goede stokken pakket. Zo konden wij toch 's maandags vertrekken top. Op de camping hebben we getobd met 1 van de schuifstokken je druk het bolletje in schuift de stok uit en dan zou deze terug moeten schieten in het volgende gaatje nouuuuu niet. Dat lukte alleen als de basis nog niet op stond. Verder als deze staat dan is het een prachtige wagen met een lekker bed erin en genoeg ruimte. De wagen ligt als een blok achter de auto je heb niet eens in de gaten dat je 130 rijdt (in Frankrijk ). Wat ons wel zorgen baarde en niet geheel onterecht is als het dekzijl er overheen zit dat deze toch schuurt over dat ijzer waar je stokken aan vast zitten en daardoor zit er nu een gaatje in het dekzeil. Al met al zijn we erg tevreden met onze Malawi.

PetraL

Gefeliciteerd met jullie mooie nieuwe wagen.
Vet balen van jullie dekzeil...

martijn82

Gefeliciteerd met jullie aanwinst

Koenta_kinte

Tip: Wij draaien om de stokken een oud t-shirt en beschermen zo het dekzeil. De randen zijn inderdaad erg scherp.

kph

Wij kregen gelijk als tip van de leverancier om washandjes over de uiteinden van de scherpe stokken te doen!!
Maar tjee, wat ziet de Malawi er anders uit zonder de aluminium wagen bak zeg!!!

Drikusniet

Wij kregen ook die tip en ik heb er uiteindelijk hoesjes voor gemaakt. Werkt perfect.

solex

Hoi

Wij hebben wel geen Malawi maar leggen het tenttapijt en nog een groot zeil onder het dekzeil mooi uitgespreid en wat laten overhangen om deze te beschermen tegen schade.
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

chrishoek

Dat de stokken zo scherp zijn dat ze het dekzeil beschadigen is toch niet normaal? Dit zou de dealer toch moeten verhelpen?

martijn82

Ik heb geen Cabanon. Maar wel voor wezen kijken maar ik zag persoonlijk wat fabrieks fouten en tussen de regels door ga de verkoper dat ook toe om voor een bepaald ding extra geld te vragen.
En door dat soort dingen viel hij af. Sorry als ik nu mensen voor hun hoofd stoot maar is mijn mening.

Drikusniet

Citaat van: martijnmarleen op augustus 31, 2015, 07:36:44 PM
Ik heb geen Cabanon. Maar wel voor wezen kijken maar ik zag persoonlijk wat fabrieks fouten en tussen de regels door ga de verkoper dat ook toe om voor een bepaald ding extra geld te vragen.
En door dat soort dingen viel hij af. Sorry als ik nu mensen voor hun hoofd stoot maar is mijn mening.
Welke dingen heb je het dan over? Bij ons waren er wel dingen die je extra kon doen, zoals extra klittenband, maar dat kostte niets extra. En verbeteringen zijn er altijd mogelijk, maar dat heb ik bij elke vouwwagen.

martijn82

Het afdek zeil kon je langer laten maken a 95 euro. Dit was makkelijker met laden en zat het beter om de bak. Als ik twee losse dingen wou kon niet alleen in een pakket.  Dat vond ik een beetje jammer. En ik vond persoonlijk de kwaliteit niet helemaal goed.

Drikusniet

Citaat van: chrishoek op augustus 31, 2015, 06:48:09 PM
Dat de stokken zo scherp zijn dat ze het dekzeil beschadigen is toch niet normaal? Dit zou de dealer toch moeten verhelpen?
Klopt helemaal, en de schade op de hoeken heb ik ook niet.
Ik heb hoesjes gemaakt om de buizen die knikken. Dat is meer voor de zekerheid, want daar zitten van die veren in.  Maar dat is niet wat de topic starter bedoelde. Sorry voor de verwarring.

Drikusniet

Citaat van: martijnmarleen op augustus 31, 2015, 07:46:50 PM
Het afdek zeil kon je langer laten maken a 95 euro. Dit was makkelijker met laden en zat het beter om de bak. Als ik twee losse dingen wou kon niet alleen in een pakket.  Dat vond ik een beetje jammer. En ik vond persoonlijk de kwaliteit niet helemaal goed.
Dat was inderdaad niet een erg flexibele verkoper. Bij ons kostte dat verlengen overigens maar €50,- . Bij de Trigano was het ook een optie wat nog duurder was. Kwaliteit vond ik juist beter dan de Trigano, maar er zijn nog anderen met nog betere kwaliteit, maar daar betaal je ook voor.

martijn82

We gaan nu wel erg of topic hahaha. Maar inderdaad en hij gaf ook de min punten aan. En dan heb ik zo iets van daar ga ik me dan aan erg en en ben ik er weg van.

poldertoerist

Citaat van: chrishoek op augustus 31, 2015, 06:48:09 PM

ben ik het wel mee eens.  bij mijn wagen zitten er op de stukken die langs een hoek gaan of langs een buis liggen dubbele stukken bisonyl. Zou dat bij een Cabanon ook niet horen? of leg je de stokken los op de wagen? dan zou afdekken wel logisch zijn. Maar als na gewoon inklappen en de hoes er over dit ontstaat, dat lijkt mij een productiefout. Dan is het wel garantie, maar toch ook vervelend.
Adventure Awaits