Vergrendel lipjes bak omgebogen..

Gestart door dga_nl, september 12, 2015, 01:30:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

dga_nl

Hallo allemaal,

Zojuist terug van vakantie in Frankrijk.
Bij het vergrendelen van de klep merkte ik dat het lipje zover rechtgebogen was, dat hij hem niet meer vast hield...
Met mijn leatherman heb ik de boel weer een beetje omgebogen om e.e.a. toch een beetje vast te krijgen...
Zie foto voor verduidelijking..

Heeft iemand dit probleem ook en heb je hier een goede oplossing voor, of moet ik naar Ad om een nieuw lipje te laten monteren??

Thanks voor het meedenken!

dga_nl

Aanvulling: ivm mogelijke metaalmoeheid durf ik het niet te vaak of te ver te doen.
Ik zie echter wel een stuk schroefdraad, maar die lijkt al ver uitgedraaid...

martijn82

Ik denk persoonlijk naar Ad om een nieuwe er op te laten zetten.
Wij hebben het probleem niet gehad. Maar gehoord dat het kan komen door de vouwwagen verkeerd in te klappen.

martijn82

En schroefdraad is om de klep dichtheid te stellen hoe strakker hoe beter.
Even of topic staat jouw vouwwagen toevallig gestald in Best?

dga_nl

Dat lijkt me inderdaad ook het meest veilig ja...

Ennuhh, ja, zie je dat aan het slotje?

martijn82

Nee als je tussen de klep en de wagen geen schroevendraaier kunt steken is het goed dicht geld ook voor de keuken.

dga_nl

Ok!

Maar je herkent mijn RM ? Je hebt die van jou ook daar gestald?

martijn82

Ja je staat in de hal met meerdere vouwwagen naast jouw staat ook een roadmaster met rood strepen die is van mij hahaha

dga_nl

Ik zal er eens op letten als ik daar weer ben.. Leuk!

dga_nl

Hoi Martijn, volgens mij heb ik die van jou wel gezien met het kenteken wat je in je PB noemde, maar die van mij staat daar niet naast... Haha

martijn82

Citaat van: dga_nl op maart 04, 2016, 09:13:39 PM
Hoi Martijn, volgens mij heb ik die van jou wel gezien met het kenteken wat je in je PB noemde, maar die van mij staat daar niet naast... Haha
Dan hebben ze wat verplaatst. Ze waren aan het verbouwen. Mijn staat op zijn pootjes hahah

olaf

Citaat van: martijnmarleen op september 12, 2015, 01:35:19 PM
En schroefdraad is om de klep dichtheid te stellen hoe strakker hoe beter.
Even of topic staat jouw vouwwagen toevallig gestald in Best?
Zeker niet te strak vraag Ad maar. Hij geeft dat dat hij ze precies op de juiste druk aflevert.

Wij kregen het ADvies om bij de sloten er een spanband om heen te doen.
Om bij stuiteren onderweg de sloten te ontlasten.

Ik zou er zeker een nieuwe op zetten.
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

Citaat van: olaf73 op maart 04, 2016, 10:05:43 PM
Zeker niet te strak vraag Ad maar. Hij geeft dat dat hij ze precies op de juiste druk aflevert.

Wij kregen het ADvies om bij de sloten er een spanband om heen te doen.
Om bij stuiteren onderweg de sloten te ontlasten.

Ik zou er zeker een nieuwe op zetten.
Ik laat ze bij elke beurt door Ad afstellen. Zit ik altijd goed. Spanband heeft hij niks over gezegd. Met strak bedoel ik hand stark .

dga_nl

Hhmm spanbanden ben ik niet zon fan van.. Gaat klapperen bij hogere snelheden...

Zal eens met Ad bellen...

Tom

Ik heb afgelopen week deze haakjes vervangen door nieuwe stevigere, de foto's heb ik al moet ze alleen nog even plaatsen op dit forum bij projecten.