Info Trigano Alpha

Gestart door PY, november 30, 2015, 11:05:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

PY

Sins enkele weken zijn we in bezit van een Trigano Alpha, onze eerste vouwwagen. Hij/zij is meteen de stalling in gegaan.
Nu hebben we enkele vragen waar jullie misschien antwoord op hebben.
1. Wat is de maat van de gootsteen ? (We willen er een afdekking op maken om zo meer werkblad te krijgen)
2. Bestaat er iets van een stroomschema van de Alpha?
3. Kan de luifel ook aan de achterkant geritst worden?

Misschien een aantal 'vreemde'  vragen maar voor ons tentkampeerders is dit een onbekende, nieuwe wereld.

martijn82

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik kan je niet helpen maar misschien vragen aan een dealer?

muis

Yella

Citaat van: PY op november 30, 2015, 11:05:30 AM
Sins enkele weken zijn we in bezit van een Trigano Alpha, onze eerste vouwwagen. Hij/zij is meteen de stalling in gegaan.
Nu hebben we enkele vragen waar jullie misschien antwoord op hebben.
1. Wat is de maat van de gootsteen ? (We willen er een afdekking op maken om zo meer werkblad te krijgen)
2. Bestaat er iets van een stroomschema van de Alpha?
3. Kan de luifel ook aan de achterkant geritst worden?

Misschien een aantal 'vreemde'  vragen maar voor ons tentkampeerders is dit een onbekende, nieuwe wereld.
Wij gebruikten destijds bij onze Jametic de gootsteen als fruitmand. Daarnaast had ik enkele aflegplankjes gemaakt. 1 boven de gootsteen hangend aan het deksel en 1 naast de keuken, hangend aan de zijkant. Ik kan alleen het topic waar dit allemaal i n staat beschreven niet meer terug vinden.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Gait

Denk dat ik binnenkort kan gaan klussen aan onze Alpha. Zal dan de gootsteen opmeten. Stroomschema heb ik niet, maar als ik aan de elektra toe ben maak ik een schema

Theu

Ik neem aan dat het elektrische deel alleen uit de verlichting bestaat?
In dat geval kan je elk "elektrisch schema" voor elke vouwwagen of aanhanger gebruiken. Kleuren en nummering van de bedrading t.o.v. de verlichting en de stekker zijn universeel. Wel zo makkelijk.

PY

Bedankt voor jullie reacties
@Gait, jouw projecten volg ik graag en ik vind het fantastisch wanneer je de info deelt.
@Theu, het gaat o.a. om de 220V en de 12V. Beiden op de wagen. Zit er ergens een tranformator? Wat loopt waar.

Wij hebben geen 13polige stekker en willen nog bedenken of we wel iets gaan verzinnen voor 12V want een koelkast onderweg lijkt erg handig.  Wij zijn van het trekken.

Theu

Citaat van: PY op november 30, 2015, 09:03:39 PM
Bedankt voor jullie reacties
@Gait, jouw projecten volg ik graag en ik vind het fantastisch wanneer je de info deelt.
@Theu, het gaat o.a. om de 220V en de 12V. Beiden op de wagen. Zit er ergens een tranformator? Wat loopt waar.

Wij hebben geen 13polige stekker en willen nog bedenken of we wel iets gaan verzinnen voor 12V want een koelkast onderweg lijkt erg handig.  Wij zijn van het trekken.
Ook voor een continu 12 volt aansluiting is een vaste aansluiting in de stekker verzonnen. Moet je wel een 13 polige stekker gebruiken of oneigenlijk gebruik gaan maken van je mistlicht aansluiting dan kan het ook met een 7 polige stekker. Persoonlijk zou ik wel kiezen voor een 13 polige stekker en een aansluiting die geschakeld via het contact loopt.
De 220v installatie durf ik in deze geen uitspraken over te doen maar ook dat is vast geen hogere wiskunde.