Flexi Comfort 2015, Ingestort!!!

Gestart door PenH, december 02, 2015, 01:57:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

sanderv

Oei oei. Zijn alle scharnierpunten geschroefd? Zou ik daar even gereedschap voor regelen. Niets forceren, gewoon demonteren en foto's maken tijdens de demontage. Eventueel de stokken markeren met wat labels.

PenH

Citaat van: sanderv op juli 25, 2025, 08:22:47 PMOei oei. Zijn alle scharnierpunten geschroefd? Zou ik daar even gereedschap voor regelen. Niets forceren, gewoon demonteren en foto's maken tijdens de demontage. Eventueel de stokken markeren met wat labels.
De buizen op de tweede foto moeten (bij inklappen) in elkaar schuiven. Maar de dunne is nu krom gebogen, dus dat lukt niet meer of het komt klemvast te zitten. Mijn idee is om de binnenste buis er helemaal uit te schuiven en los mee te nemen. Die zit alleen met een buisklem vast.

sanderv

Ik snap het. Lijkt me inderdaad het beste. Wat in de weg zit, met beleid en evt foto's demonteren.

PenH

Het is gelukt! Gisteren succesvol in- en uitgeklapt op onze volgende camping. 😁
Het verwijderen van de binnenste schuifbuis ging vrij simpel. Voorwand losritsen, koppelstuk ertussenuit en dan de buizen eruit schuiven. Opzetten hetzelfde, maar dan andersom... Na het verwijderen van de buizen is alle stabiliteit er ook direct uit, dat was even opletten.
Hier blijven we één week en dan nog 1 volgende camping dus dat komt wel goed.
Nu mag het alleen wel wat warmer gaan worden. Eind juli in zuid Frankrijk, met een dekentje om onder de luifel voor de tent zitten, dat had ik niet verwacht...