Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha  (gelezen 3359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Gepost op: januari 13, 2016, 05:42:34 pm »

Het eerste project aan onze Alpha is klaar. De gasleidingen zijn verlegd, andere gaskraan geplaatst met aansluiting voor skottel. Kosten ca €50. Nu is het hele keukenkastje vrij om lades te maken. Dat is een volgend project. . Bestaande situatie . Nieuwe situatie . En de koelbox past er nog prima in.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2016, 05:58:44 pm »

Netjes opgelost.
Dat de fabrikant het zelf niet zo maakt...
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2016, 05:08:22 pm »

Volgend project gereed: big feet versterkt. Het is me al twee keer gebeurd dat er één dwars doormidden was in wat slappe grond. Dat kan nu niet meer gebeuren.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2016, 10:02:45 am »

Netjes opgelost die gasleidingen.
Inderdaad jammer dat een fabrikant het zelf niet zo doet. Holtkamper overigens wel, maar daar betaal je dan ook voor. Maar ik denk dat toch velen wel iets meer voor de Trigano zouden willen betalen als het zo netjes zou zijn opgelost.

Wat je Big Foots betreft, er zijn meerdere kwaliteiten. De goedkoopste zijn van een niet zo sterk materiaal. Ik had voor onze Cocoon de een paar euro duurdere versie gekocht en daarvan is er nog niet 1 gebroken. Die hebben ook metalen pinnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2016, 11:08:18 am »

Origineel zitten de gasleidingen ook netjes aangesloten, alleen op een andere plek,namelijk vooraan in een keukenvak. Gait heeft ze verplaatst om laden te kunnen maken op de plaats waar de gaskranen nu zitten. Toch, Gait? Ik zou de kranen niet op de plek willen hebben waar hij ze nu heeft geplaatst omdat ze dan minder goed bereikbaar zijn, maar belangrijker: Onze koelkast past er dan niet meer in. Die is dieper dan de koelkast op de foto's.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2016, 01:27:08 pm »

Zo is het Wijnand. Ik wil daar lades maken. Achteraf had ik de kranen 7 cm hoger moeten zetten. Dan past er een diepere koelbox in. Misschien moet dat alsnog want ik kreeg de koelbox nog niet werkend op gas. Wilde ook niet uitgebreid gaan experimenteren met gas in de stalling met 300 kunststof caravans.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2016, 01:29:17 pm »

Ik heb de big feet van Teun en die zijn goedkoop, maar niet het stevigst. De grotere en steviger voor caravans zijn peperduur!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2016, 01:43:06 pm »

Ik heb de big feet van Teun en die zijn goedkoop, maar niet het stevigst. De grotere en steviger voor caravans zijn peperduur!
IK heb ook die van Teun. Maar 2 jaar geleden hadden ze een uitvoering met kunststof pennen en eentje met metalen pennen en een stalen splitpen er in. Die laatste waren duurder en steviger, ca. 14 euro voor 2 stuks en heb ik gekocht omdat die er sterker uitzagen. De goedkopere waren ongeveer de helft geloof ik.  En wij hebben er nog niet eentje gebroken, niet op keiharde of zachte ondergrond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2016, 03:36:21 pm »

Wilde ook niet uitgebreid gaan experimenteren met gas in de stalling met 300 kunststof caravans.

Het klinkt wel aanlokkelijk, met één gasfles 300 caravans opgeruimd :K. Voor wat betreft die steunen: mijn ervaring is dat het vooral van belang is dat de poot goed in het gootje van de voet belandt. Staat 'ie wat scheef dan gaat er wel eens wat kapot. Ook heb ik de pennen waar de voeten mee aan de pootjes hangen al vervangen voor stalen exemplaren. Die kunststof pennen braken bij mij al bij de eerste de beste keer af.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Gasleidingen omleggen Trigano Alpha
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2016, 05:05:58 pm »

Mijn voeten hebben stalen pennen. De poot zat ook goed in de goot, maar zakte dwars door het kunstof materiaal heen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal