Kleuren

Gestart door DrLivingstone, februari 20, 2016, 01:22:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

CJ-Petra

Persoonlijk vind ik een matzwarte kar wel stoer staan en een beetje vuil mag best  :#

meeder

Vuil is het minste probleem bij zwart :) Net als bij een auto zie je op zwart elk krasje zitten.
Ok, bij matzwart is dat natuurlijk een stuk minder.
Wij hebben toen wij de Zambezi kochten bewust gekozen voor de standaard muisgrijze kleur omdat deze enorm bestendig is.

fietsert

Citaat van: meeder op februari 21, 2016, 02:26:08 PM
De reden die AKA aangeeft is overigens wel hilarisch te noemen, het is de snelst drogende kleur...
...inderdaad een leuk grapje, ik vind dat zelfspot marketing nét wat leuker maakt. En misschien is het feitelijk nog waar ook, over matte autolak,  lak-techniek en productieprocessen van aanhangers is vast een heleboel meer te weten.

Ondertussen wil ik nog steeds wel de eerste foto van een echte  zwart-beige RL tent zien, misschien zijn ze nog niet binnen bij AK, en nog niet opgezet in de showroom...of ...is het tentdoek nog niet opgedroogd? :+

linda75

ik vind zwart niet zo mooi... volgens aart kok verkleurt hij niet en valt het met de hitte tegen. ik persoonlijk ben nog steeds gek op groen en ecru of bourdeaux rood.. maar gelukkig zoveel mensen met zoveel wensen

DrLivingstone

Citaat van: meeder op februari 21, 2016, 02:59:00 PM
Vuil is het minste probleem bij zwart :) Net als bij een auto zie je op zwart elk krasje zitten.
Ok, bij matzwart is dat natuurlijk een stuk minder.
Wij hebben toen wij de Zambezi kochten bewust gekozen voor de standaard muisgrijze kleur omdat deze enorm bestendig is.

Matte verf is beduidend minder "sterk" dan half glans of glanzende verf. En idd op een mat zwart gespoten object zie je écht alles... en dan hebben we het niet alleen over vuil. Matte lak kun je ook niet in de wax zetten en dus geen extra beschermlaag geven. Nogmaals, je houdt er van of je vervloekt het.

Matte verf kun je dan wel weer mooi pimpen met stoepkrijt :H

Het zal nog even wachten zijn op de eerste zwarte/beige tenten aangezien het nog niet zo heel lang bekend is. Zodra er foto's zijn worden die hier vast wel gepost.

En idd. zoveel mensen zoveel wensen. Jammer is wel, dat er nu geen lichte kleur tent meer in het assortiment zit. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. Maar..wij hebben gelukkig nog een okerkleurige versie weten te bemachtigen  8).

Frankie

Citaat van: DrLivingstone op februari 21, 2016, 05:28:59 PM
Matte verf is beduidend minder "sterk" dan half glans of glanzende verf.
Die gedachte stamt nog uit de tijd dat lakverf gematteerd werd met krijt. Moderne lakken vervuilen wel wat sneller maar doen qua sterkte nauwelijks onder voor glanzende lak.

De stalen bakken van Aart Kok zijn echter niet gelakt maar gepoedercoat. Volgens mij is matte poedercoating (feitelijk gewoon een kunststof laag) even sterk als glanzende coating. Sterker nog, als je een gepoedercoat object snel uit de oven trekt slaat hij vanzelf mat. En dat is dan dezelfde poedercoating.

Jerome

Toch is glanslak sterker, hoe meer glans, hoe gladder, hoe minder de inwerking van buiten af.
Qua sterkte en bestendigheid kan je het beste een glanslak hebben.

Krizz

Een zwarte tent.... hmmmm sfeer verhogend.
Ik vind het echt jammer dat Oker uit het assortiment gaat.... De mooiste kleur toch en zo vrolijk binnen op een regenachtige dag.

The KubbKing is dead... long live the New King

Zeldenrust

De zwart/beige River Lodge is dit Paasweekend te bewonderen in de Flagshipstore. Toen wij donderdag onze nieuwe RC gingen ophalen  waren ze hem aan het opbouwen. We zijn overigens zelf erg blij met de door ons gekozen groene accenten na tientallen jaren in een beige/bordeaux Albatros van de Waard. Je wilt toch eens wat anders.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Daan Rene

Als je gaat kijken op de facebook pagina van aart kok is hij te bewonderen in de kleur beige/zwart

meeder

Op die Original staat het erg mooi zo op de foto! Mooie combinatie, een licht gekleurd dak tegen de zon en de rest in zwart.

meeder

DrLivingstone

Ik zag de foto's van het zwarte doek ook al her en der voorbij komen. Tja, kleur blijft gelukkig heel persoonlijk. Maar zwart vind ik nou niet echt een heel vrolijke kleur.
Zwarte bak, ok..daar kan ik nog inkomen. Maar zwart tentdoek :N  Fijn ook zwart bij 35+ graden in Frankrijk..

Frankie

Ik denk dat dat wel meevalt. Het groene doek is tenslotte ook al erg donker. En het is vooral het dak dat zon vangt en dat is ecru/beige.

Matthijs_164

Vind de combi op de foto wel erg gaaf met de rode trailer - maar als ik het goed begrijp een theoretische combinatie vanwege beperking trailerkleur.