Kleuren

Gestart door DrLivingstone, februari 20, 2016, 01:22:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

DrLivingstone

Aart Kok heeft voor 2016 de kleuren op de schop genomen. Waar de bak van de Livingstone (GD versie althans) standaard in glanzend dennengroen werd geleverd, is nu mat zwart de standaard geworden.
Persoonlijk vind ik het niet mooi. Mat zwart is erg vuilgevoelig (je ziet écht alles) en ook matte verf is veel minder krasvast etc..

Om deze kleur door te zetten, gaat helaas ook de okerkleurige (oranje) tent volledig uit het assortiment. In plaats daarvoor komt een zwarte tent in het assortiment. Betekend dat er dus geen enkele lichte kleur tent in het assortiment meer is. Moet wel zeggen, dat op de meeste foto's én de klapkarren van Aart Kok die je tijdens een vakantie tegenkomt, groen en heel enkel bordeaux rood of een oker kleurige versie het meest voorkomt. Wij hebben juist (en gelukkig dus nog op tijd) gekozen voor de lichte okerkleurige variant. 

Wie zou er een zwarte tent kopen? Ben wel nieuwsgierig naar de kleurkeuzes van mede AK bezitters.  :J

Jerome

Tja, ik denk ook dat zwart niet onze keuze zou zijn. Ik heb er nog niet direct een warm gevoel bij. Maar misschien moet je het zien.
En mat zwart voor de kar ... :)848] een kamperend schoolbord.

vic36shorty

Leuk voor de kinderen krijtjes mee op vakantie en kleuren dat rijdende schoolbord

PenH

fietsert

Wij zaten een tijdje op oker/oranje, want leuk, frivool en licht. Maar vielen in de showroom toch voor bordeaux. Zwart tentdoek, wat ik nog niet heb gezien, lijkt mij erg donker. Holtkamper heeft geen kleurkeuzes maar een eenheidskleur, toch?

Cadillacfreak

Het lijkt mij knap benauwd, met een zwarte tent in Toscane staan.... ::)

KenJo

WOW! Zwart?? Dat is wel lef hebben  :J want als ik het goed heb is zwart een moeilijke textiel kleur: niet erg kleur vast. Dus hoelang zwart ook echt zwart blijft en niet vervaagt en dus de waarde van een tent doet dalen is maar de vraag. Als ik het kleur verschil bij ons al zie dan vrees ik het ergste.

Wat ik wel eens gaaf zou vinden als men zou kiezen voor een zwarte bak en wit met oranje stof (zoiets als Spiker F1 destijds). Dat is trendy en uitdagend

iemand die kan foto-shoppen??
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

DrLivingstone

Citaat van: PenH op februari 20, 2016, 03:25:07 PM

Op de website van AK staat onder nieuws enkele fotos van een Livingstone met een zwarte bak. Meer fotos heb ik nog niet gezien.

Wat de zwarte kleuren van het doek betreft, dit werd ons bij aanschaf van onze AK verteld. Wij vinden okerkleurig ook fris en fraai ogen. Dit is nu onze tweede AK in deze kleurstellling. Verkleuring houd je door uv straling altijd. Ben bang dat zwart erg vaal wordt. Donkere kleuren in warme zomerbestemmingen is dus voor ons mede de reden voor een lichte kleur.

Een zwarte bak en dan ook nog zwart doek is mij wat te veel van het goede.

Zeldenrust

Kleurstelling tent naar keuze beige/groen, beige/bordeaux of beige/zwart, ik ga er van uit dat de groene of bordeaux delen dan zwart zijn. Die zijn niet zo gevoelig voor verkleuring als het beige dak. Maar persoonlijk zou ik er niet voor gaan...
Zambezi River Camp Cross-road 2016

KenJo

De bak in het zwart is wel mooi  :J Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe het doek er uit ziet! Kom op Aart Kok post is een plaatje!
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Matthijs_164

Vind die wagenbak in het zwart mooier dan in het groen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Ben benieuwd naar foto's van het zwarte doek. Als dat uitsluitend een paar kleinere delen betreft, dan kan dat best mooi zijn.

KenJo

we klappen wat af!

CJ-Petra

Op diezelfde facebookpagina staat ook:
CiteerIedereen wil deze wagen voor seizoen 2016 in mat zwart, de nieuwe standaard bij de Livingstone. De optielijst is verder aangevuld met een Cross Road pakket in u raadt het al: mat zwart! U kunt al Livingstone kamperen vanaf € 7.995!

Vanaf 2016 is de River Lodge tent niet alleen leverbaar in het inmiddels vertrouwde beige/groen of beige/bordeaux, maar ook in het hippe beige/zwart.

Let op, wagenbak in het groen nog beperkt op voorraad!

DrLivingstone

Zwart blijft voor mij (ons) een no go. Zwart is in de showroom erg mooi, maar in het dagelijks gebruik ga je het vervloeken. Heb een aantal jaren een mat zwarte full suspension MTB gehad, nooit weer.

Vond de opmerking van het rijdende schoolbord wel briljant. Straks de halve camping met krijtjes rond je Livingstone.  :)

Maar goed, kleuren zijn persoonlijk en over smaak valt niet te discussiëren. Feit is dat het dennengroen voor de Livingstone er uit gaat. Wil je toch een Livingstone maar gruwel je ook van mat zwart, dan kun je (net als wij) voor de T&T optie kiezen. Gave aluminium bak, veel bagageruimte maar alleen geen (dure) keuken (ook een heel bewuste keuze).  :)

meeder

Zwarte wagenbakken zijn heel mooi om te zien maar je wordt er wel heel druk mee.
Bij een Zambezi poets je jezelf een ongeluk om de gelcoat mooi te houden (rood en geel zijn nog erger overigens) en bij matzwart, wat AKA op de Livingstone gebruikt, moet je oppassen dat het niet glanzend gaat worden.

De reden die AKA aangeeft is overigens wel hilarisch te noemen, het is de snelst drogende kleur... tsja net of ze 1000 wagenbakken per dag in Polen laten maken....
Het is een uitspraak van Henry Ford uit een tijd dat het wel een relevante keuze was vanwege de droogtijd. Maar goed, enige grootheidswaanzin zijn we wel gewend van het AKA marketing team ;-)