Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi  (gelezen 3570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango XL + L&L
Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi
« Gepost op: april 28, 2016, 09:40:27 pm »

Voor onze Kavango wil ik graag een snijplank op de rechter lade blok hebben. Maar omdat ik de plank van Aart enorm duur vind en niet zo mooi, het beuken hout spreekt mijn minder aan, ga ik deze zelf laten maken. Omdat ik materiaal over hou wil deze plank ook aanbieden aan de medeklappers.

De basis is massief eiken gevingerlaste lamellen, dikte 27mm. Zie de foto voor een voorbeeld. De plank zal CNC worden uitgefreesd en een afronding hebben aan de voorkant. De andere randen hebben slechts een lichte afronden aan de randen zodat het scherpe er af is. De planken zijn NIET afgewerkt, dit kan je naar wens zelf doen.

De planken hebben een prijs van €40,- exclusief verzendkosten. Kunnen ook afgehaald worden in Uitgeest.

Ik hoor graag wie er interesse heeft, ik nu voldoende materiaal voor 5 planken. Mocht er meer interesse zijn dan kan ik een maat groter plaatmateriaal nemen en meer planken laten maken.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2016, 11:09:19 pm »

Mooi project Nootje  Wij hebben de orginele snijplank en gelukkig hebben wij niet zoals anderen serieuze problemen met de snijplank, maar hij trekt wel krom en ik heb de plank afgelopen jaar dus bijgeschuurd en in de lak gezet. Kom je toevallig naar het klapweekend?? Misschien kan ik komen kijken hoe de snijplank eruit ziet?!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2016, 01:18:23 pm »

Ik heb gelezen over de snijplank problemen. Deze zijn gemaakt van Beukenhout en Beukenhout "werkt" meer dan eiken. Kan jij mij de maten doorgeven die Aart Kok gebruikt voor de snijplank. Ik heb zelf gemeten maar goed om te weten welke maten Aart Kok aanhoudt.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.588
Re: Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2016, 01:38:50 pm »

Met alle respect voor je bezigheden, maar dat klopt niet. Alle europees hardhout werkt altijd en nagenoeg evenveel.Het hangt ervan af of het hout dosse of kwartiers gezaagd is en of het voldoende droog verwerkt is en dat laatste is zeker niet altijd het geval. Dosse gezaagd geeft de meeste opbrengst uit de boom, kwartiers minder maar dat is beter, werkt voornamelijk alleen in de dikte.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2016, 02:39:44 pm »

Met alle respect voor je bezigheden, maar dat klopt niet. Alle europees hardhout werkt altijd en nagenoeg evenveel.Het hangt ervan af of het hout dosse of kwartiers gezaagd is en of het voldoende droog verwerkt is en dat laatste is zeker niet altijd het geval. Dosse gezaagd geeft de meeste opbrengst uit de boom, kwartiers minder maar dat is beter, werkt voornamelijk alleen in de dikte.

Klopt helemaal dat al het hout werkt en de manier van zagen en het drogen is ook een mede bepalende factor hierbij. En eikenhout zal ook zeker werken maar minder dan beuken.
Daarnaast kies ik voor eikenhout omdat ik dit mooier vindt dan (gestoomd) beuken.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Snij/keukenplank Kavango/Kariba Flexi
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2016, 09:03:37 pm »

Ik heb gelezen over de snijplank problemen. Deze zijn gemaakt van Beukenhout en Beukenhout "werkt" meer dan eiken. Kan jij mij de maten doorgeven die Aart Kok gebruikt voor de snijplank. Ik heb zelf gemeten maar goed om te weten welke maten Aart Kok aanhoudt.
maten kan ik helaas
 thuis pas opmeten want ik heb hier op het klap weekend geen meetlint.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal