Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)  (gelezen 6528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mascha

  • Gast
Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Gepost op: mei 14, 2016, 08:11:10 pm »

Hoe snel kan het gaan... zo denk je over een vouwwagen en zo heb je er één!

we hebben 10 jaar geleden een caravan gehad. camping zijn leuk, rijden met een caravan en voortenten zijn niet leuk...

al googelend kwamen we steeds op dit forum uit en de conclusie was: een "snelklapper"

marktplaats staat vol met een zaak in Leerdam dus vanochtend zijn we daar heen gegaan en hebben we wat vw's van binnen kunnen bekijken. de trigano odyssee was precies in ons straatje, maar om te kijken of het wat is vonden we 2000 euo wel veel geld. nogmaals marktplaats op de parkeerplaats van de winkel leerde ons dat er één in ede stond voor 500 euro. lang verhaal kort: gebeld, erheen gereden, uitgeklapt, gekeken, gepraat, achter de auto gehangen, betaald en naar huis.

hij is van ongeveer 1997 maar dat wisten ze niet zeker, het ziet er allemaal top uit.

nu bezig met allemaal spulletjes bij elkaar scharrelen en binnenkort gaan we met mijn ouders (al jaren een caravan) een weekend proef draaien.

nu hebben wij een paar vraagjes:

1. wij hebben in huis net een nieuw bed, het oude staat er nog. zouden we die matrassen kunnen gebruiken ipv de vw matrasjes? de breedte past, het gaat dan om de hoogte want de bed matrassen zijn zeker 2x zo hoog als de vq matrasjes. als ik lees dat er 4 stoelen en een tafel onder het zeil passen moet dat kunnen toch? hij hangt achter een bestelwagen, dus die stoelen kunnen we makkelijk kwijt

2. tv. hoe werkt dat? wij hebben nog ergens een schotelontvanger liggen. schotel eraan en kijken? of moet je overal een abonnement voor hebben? (wij zullen vooral/alleen in NL en DE kamperen)

3. licht. ik lees overal een gaslamp, maar is dat niet gevaarlijk/eng? werken die LED dingen die je overal op websites ziet?

er komt vast nog meer maar dit is het voor nu :)

bedankt voor alle info die we al gevonden hebben op dit forum!

dit is de enige foto die we nu hebben. op de oprit van de verkopers. hij staat nu in de schuur van schoonvader te wachten op de eerste uitzending

Gelogd

arja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 46
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Vendome GL 2003
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2016, 08:31:42 pm »

Gefeliciteerd met jullie "uitprobeersnelklapper"! Mijn zwager kocht er 10 jaar terug ook 1 voor 700 euro om uit te proberen en daar is hij nu 10 jaar verder nog steeds mee bezig tot zijn volle tevredenheid. Hopelijk vergaat het jullie net zo.
Maar nu je vragen:
1. Ruimte onder het dekzeil zal ruim voldoende zijn, echter het gaat om de hoogte van de scharnieren van de bedplanken. Als je matras te dik is, kan je bedplank niet goed scharnieren waardoor je bedplank schuin omhoog blijft staan aan de zijkant en dan gaat je dekzeil echt niet meer passen..... Wij hebben de standaardmatrassen erop liggen met daarop 2 (naast elkaar liggende) selfinflatables, dekbed en uitgerolde slaapzak en dan nog past alles goed dicht. Wellicht past jullie matras zonder die extra's bij jullie wel. Kwestie van uitproberen denk ik.

2. TV is bij ons verboden op vakanties, dus daar kan ik je niet goed mee verder helpen. Ik ken iemand die heeft zo'n digitenne kasje en daarmee kijkt hij in NL overal tv. In het buitenland zou ik het echt niet weten.

3. Wij hebben ook geen gaslamp, maar een LED lamp. Deze laadt overdag op en kan dan 's avonds branden. Mocht het een lange avond worden, dan zit er ook nog een batterij in die dan gebruikt kan worden. Werkt voor ons prima.

Hopelijk kun je er iets mee. Succes in ieder geval!

Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2016, 08:40:06 pm »

enorm bedankt!  hier kunnen wij wat mee!

matras gaan we proberen. inderdaad die scharnieren, niet aan gedacht!
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2016, 08:40:22 pm »

BVN kan je FTA bekijken met een schotel maar voor de rest heb je een abonnement nodig. CanalDigitaal heeft een speciaal recreatie abonnement.
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2016, 08:42:53 pm »

BVN kan je FTA bekijken met een schotel maar voor de rest heb je een abonnement nodig. CanalDigitaal heeft een speciaal recreatie abonnement.

en duitse zenders zijn ook vaak FTA toch? wij wonen op de grens en kijken nu al vaak duitse tv dus voor ons is dat geen probleem
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2016, 08:46:51 pm »

Klopt, Duitse zenders zijn ook FTA. Astra 1 op 19.2 graden zitten de Duitse zenders in SD en HD en de Nederlandse zenders in SD. Als je Nederlandse zenders in HD wil kijken zul je de schotel op 23.5 graden moeten richten (Astra 3). Je kan ook een duo-lnb kopen dan heb je zowel 19.2 als 23.5 in één keer.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2016, 08:47:33 pm »

Welkom hier. Veel plezier met jullie probeer vouwwagen. Wij hebben een lamp die we aan de stok klikken en dan in het stopcontact met een dimer er op.
Tv is ook bij ons verboden. Wij doen spelletjes of lezen wat. Matras doen we een luchtbed op en dan een slaapzak. Slapen heerlijk. Succes met alles bij elkaar vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2016, 08:48:56 pm »

Een gaslamp is overigens prima te gebruiken. Het licht is mooier dan van een LED lamp bijvoorbeeld. Een Coleman Northstar is het allermooiste als campinglamp :)
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2016, 08:53:55 pm »

je kunt best een flinke matras wegklappen hoor. Wij hebben een froli-systeem, een matras van 12 cm en dan nog een topper er op. De beplank staat inderdaad iets schuin, paar centimeter. Wij ervaren dat verder niet als een probleem. Alleen is het openklappen nu wel erg zwaar, vanwege het gewicht van de matrassen, maar we slapen heerlijk. Van wege dat gewicht hebben we de orginele spankoordjes ook vervangen door spanbanden.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2016, 09:11:02 pm »

Gefeliciteerd met de klapper!
Antwoorden heb je denk ik al, vooral proberen en genieten zou ik zeggen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2016, 12:06:20 am »

Nu de vraag over het matras heb j al gekregen, ik zou zo zeggen probeer uit en zie of je dekzeil nog past.
Wat betreft de vraag over tv mee. Nu dat is voor ons nu de charme van kamperen, gewoon niks, en weg van alle dagelijkse sleur. De mobieltjes zijn voor mij al eigenlijk not done, maar dat is niet anders.
De verlichting gaat prima hoor met de ledlampjes. Zelfs de zaklantaarn (met haak en magneet) van de action geeft toch een baal licht.
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2016, 06:47:40 am »

We halen hem straks waarschijnlijk even naar huis om te zien of e matrassen passen.

Bedankt voor alle tips en wat betreft de tv: Iedereen doet het op zijn eigen manier. Wij zijn overdag heel actief en vinden het heerlijk om in e avond even tv te kijken
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.881
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2016, 12:06:45 pm »

mbt het kijken naar TV via de satelliet

je zal op iedere camping je schotel (handmtig) moeten afstemmen op de satelliet aangezien je schotelafstelling afhankelijk is van de positie van waar jeje bevind op de wereld

de ene is met een paar minuten klaar, de andere is een halve dag aan het klooien en heeft dan nog geen beeld ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2016, 02:42:40 pm »

@hemertje: dat klopt en dan komen ze er achter dat er sinds de vorige zomer het één en ander is aangepast door onze vrienden van CanalDigitaal :)
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.881
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Een paar vragen (matras, schotel, trigano odyssee)
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2016, 06:07:21 pm »

@hemertje: dat klopt en dan komen ze er achter dat er sinds de vorige zomer het één en ander is aangepast door onze vrienden van CanalDigitaal :)

Zit midden in het satelliet wereldje door mijn andere hobby dus weet van de streken van CD / M7
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal