Mover

Gestart door neutje41, mei 30, 2016, 08:18:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

neutje41

Tja... toch maar vragen.


Wie heeft er een mover op de vouwwagen?

Of zijn daar ideeën over?

Ik heb een relatief zware vouwwagen als die volgepakt is. bij 680 kg (vorig jaar gewogen) Ondanks dat ik grote wielen heb.. lukt het soms wel en soms niet om de wagen in 1x op de juiste plaats te zetten. Mijn vrouw is niet heel sterk en kinderen hebben we niet.. dus soms staat ik mij helemaal kapot te trekken om de kar op een k-veldje op de juiste plek te drukken. Ik weet... luxe probleem.

Maar.. zijn er meer die ooit een mover hebben overwogen of er 1 hebben geplaatst?

Wat voor vouwwagen ik heb? Een 3Dog, Traildog.

NB #die caravan komt ieder jaar dichterbij... [ik wil zo graag een sleurhut]

meeder

#1
Aart Kok heeft al wel Combi-Camps met een mover afgeleverd.
Het zal technisch wel kunnen, al wordt je 3Dog dan snel een kilo of 40-50 zwaarder.

Ik zou het als ik jou was eens navragen bij Bravo in Ommen. Die kennen de 3Dog van voor naar achter en door hun zeer goede contacten met een lokale caravan dealer kunnen ze de techniek ook prima leveren.

linda75

wij hebben jaren lang een caravan gehad zonder mover en pas het laatste jaar een mover. nu hebben we een vouwwagen en vinden hem dus heel erg licht. een mover weeg van zichzelf ook aardig wat. ik weet niet of er dan nog wel ruimte over blijft voor lading.. aangezien je niet boven die 750 kg uit mag komen..

FriedelP

Vindt ook dat die dingen bijzonder duur kosten in verhouding van de kost van je vouwwagen.

Hoe doen wij het. Wij zorgen dat de vouwwagen gedraaid staat met neuswiel hoog genoeg in de richting van de auto. Dan gaat mijn vrouw of dochter naast de dissel staan op een afgesproken wijze zodat ik op die wijze al een duidelijk richtpunt heb. Ze geven verder nog instructies hoe ik juist moet rijden. Trekhaak rij ik zo er recht onder en dan is het nog maar laten zakken met het neuswiel.

Het is wel traag en precies rijden, maar lukt wel best. Ik gebruik dus de mover van de auto in plaats van de vouwwagen  :>

meeder

Bij een 3Dog zijn de kosten in verhouding vergelijkbaar als bij een eenvoudige caravan ;)
Maar goed, die kosten zouden voor mij irrelevant zijn als ik het geld er voor zou hebben en het een stuk comfort geeft.

Bij een vouwwagen hebben wij nooit een mover gehad en ook de behoefte niet gevoeld. Bij de hut er direct één bij besteld. Als ik voor die €1800 niet zelf meer aan een hut van 1300kg hoef te trekken op de camping dan is mij het dat geld meer dan waard.

FriedelP

Bij een caravan zou ik hem ook direct bestellen.

Ik hou ook een beetje van wat meer basic kamperen waar je als gezin wat een team moet vormen om de dingen leuk en vlot te realiseren. Daar past onze oplossing perfect in. Is ook een van de redenen waarom ik niet direct voor een caravan zou kiezen momenteel.

Maar kan me zeker voorstellen dat anderen kamperen als een andere ervaring zien dan wij deze zien.

Frankie

Ik heb een mover overwogen. Heel kort.  :o

Absoluut niet voor het op de kampeerplek zetten van de vouwwagen, want dat lukt me met de Livingstone (450 kilo plus bagage) nog steeds uitstekend. In mijn eentje. Ik rijd hem op de plek en draai heb vervolgens aan de dissel 180 graden. Klaar.

Ik heb er wel over gedacht vanwege de situatie bij huis, waar het me als het ff tegen zit niet lukt om een aanloopje te nemen om de wagen over de stoep op de oprit te rijden. (zie foto) Vanwege de geparkeerde auto's. Maar of dat met een mover wel gaat lukken is nog maar de vraag.
Alle oneven jaren lukt me het wel. Dan kan ik de vouwwagen zelfs met de auto achteruit de oprit op rijden want dan staan de auto's in de straat allemaal aan de andere kant geparkeerd. Dus het gaat om "het komt zo nu en dan voor dat..."
En om nou alleen daarvoor rond de 2 mille te dokken leek me een beetje overdreven... Zeker gezien het feit dat ik geen enkele garantie heb dat een mover de klapper die oprit wel op krijgt.

Gait

@frankie. Je kunt toch met 2 katrollen werken? Oog in de muur van de garage en je trekt hem zo de oprit op.

Jerome

Als je een caravan overweegt zou ik gezien de kosten niet meer investeren in een mover.
Als je nog enkele jaren (een jaar of 5) er mee op uit wil,  zou ik het wel doen. In jou situatie.
Ik verwacht dat zo'n ding gewoon te monteren moet zijn. Misschien met een aangepaste beugel of plaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frankie

Citaat van: Gait op mei 30, 2016, 10:57:53 AM
@frankie. Je kunt toch met 2 katrollen werken? Oog in de muur van de garage en je trekt hem zo de oprit op.
Of ik trek de (kalkzandstenen binnen-)muur eruit.  :H :H

Ik heb wel zitten denken aan een lier op de betonvloer met een staalkabel via geleiderollen.  Maar dan komt-ie met de dissel de garage in te staan. Terwijl ik hem juist met de dissel naar buiten wil laten wijzen, omdat ik dan kan "aankoppelen en wegwezen".  :)
En ook voor een goeie lier met een behoorlijke trekkracht ben je al gauw € 1000 kwijt.

GJT

#10
Kun je niet uit te voeten met een handbediende bootlier? Twee ringen achter onder het chassis maken, in vaste v vorm een trekkabel er aan en je trekt hem zo achterwaarts naar binnen? Een boot van 4 a 500 kilo trek je zo een trailer op.

Excuus voor off-topic, hieraan heb je op een campeerplek idd niets..

FriedelP

Denk ook dat er wel een oplossing gevonden kan worden voor achterkant te kunnen bevestigen.

De nodige trekkracht kan je ook verminderen door katrollen te gebruiken. De kabel van de Lier vastmaken naast de lier en een katrol aan de kant van de wagen en de nodige trekkracht is gehalveerd. Nog te zwaar, nog een katrol er tussen.

meeder

Wat voor een vouwwagen best een mooie oplossing kan zijn is de volgende mover. De batterij en besturing zit in losse koffer en de motoren kan je heel makkelijk verwijderen en in de betreffende koffer opbergen.
Het voordeel is dat je maar 7kg extra aan de kar hebt hangen en je de rest in de auto kunt vervoeren.

https://www.obelink.nl/moverkit-flex.html

linda75

frankie. zo oprit hadden wij ook met de caravan. maar een mover krijgt hem dan er wel op.. soms klein beetje meeduwen. bij ons vorig huis hadden we ook een hogere inrit en hebben buren  via de gemeente kunnen regelen dat de stoep wat omlaag gebracht werd zodat de afrit naar de weg veel lager was.. misschien een idee om de gemeente eens te vragen..

sanneman

Wij hebben (bij de vouwwagenspecialist) gekeken naar een CC Country met mover. Die hebben wij niet nodig, waarna direct werd aangegeven dat de mover er ook onderuit kon. Is dan als gebruikte mover onder een andere klapper te monteren.
Dat zou ook een optie kunnen zijn voor jullie: wel een mover, maar tegen flink lagere kosten.
En: het kan dus prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk