Is dit rieel?

Gestart door superkoe32, juni 13, 2016, 09:45:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

superkoe32

Hotel is al geboekt bij Lyon. Ik denk ook wel dat het gaat lukken hoor...Vraag me nu eerder af hoe het gaat verlopen op reisdag 2 wanneer we verder moeten naar de Cote..

We shall see :#

eriktiel

de voorspelling van de franse website is dat het zondags ook druk zal zijn vanaf een uur of 8 sochtends.. Je doet er toch niks meer aan, gewoon in de auto stappen, verstand op nul en gaan. Stress in de auto is niet fijn en bedenk dat je nooit alleen in de file staat..
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Theu

Ik sta liever alleen in de file.... Kan je tenminste gewoon doorrijden.:)23]

superkoe32

Stressen is gelukkig niet ons sterkste eigenschap :+

We hebben 1x een file mee gemaakt tussen Lyon en Orange, nou daar waren de koppelingsplaten niet blij mee! Geen helling te vinden maar stinken dat de auto deed! En dat bokkerige gedoe wat er dan vaak na komt....

Garage geeft niks gevonden, zegt ook dat er niks aan de hand is met de auto en dat dit "normaal"gedrag kan zijn..Er hangt nogal wat achter natuurlijk en alles in de auto plus een loeiende airco maakt eht voor de auto geen makkelijke opgave om 150 klm in zijn 1 kleine stukje steeds te moeten optrekken...

Achja, we zijn er toen gekomen en dat zal nu ook gebeuren :+ :#

eriktiel

ga er bij het eerste tankstation af..kijk of ze wifi hebben ergens..zoek de lengte vd file op en is het te lang, lekker wat eten, koffie en gewoon een uurtje pauze extra. ben je uitgerust en met een beetje geluk is de file ook gedeeltelijk al weg..

superkoe32

Citaat van: eriktiel op juni 30, 2016, 09:38:42 PM
ga er bij het eerste tankstation af..kijk of ze wifi hebben ergens..zoek de lengte vd file op en is het te lang, lekker wat eten, koffie en gewoon een uurtje pauze extra. ben je uitgerust en met een beetje geluk is de file ook gedeeltelijk al weg..

Altijd een goed idee!! :+

pietje86

Wij gaan op vrijdag ochtend 29-7
We willen rond een uur of 03.00 in de ochtend vertrekken.
En hopen op deze dag ze ver mogelijk te komen zo dat we volgende dag zo min mogelijk hoeven te rijden.

Wij gaan richting de Dordogne..

DrLivingstone

Het verbaast mij elk jaar weer dat het meest besproken onderwerp de reistijd is. De een rijd aan 1 stuk door, dan ander scheurt 140 weer een ander doet het wel rustig aan. Vrachtwagenchauffeurs moeten zich aan een strenge reistijdenwet houden, zoveel uurtjes rijden en dan rust etc. etc. Maar het lijkt dat tijdens de vakantie alles mag en kan. Zo snel mogelijk het werk vergeten en in een ruk op volle snelheid naar de bestemming. Een eigen keuze, maar vaak onverantwoord in mijn ogen.
Wij doen er al jaren keurig 2 dagen over. Om de x uur even stoppen en voor de rest gewoon lekker met de stroom proberen mee te rijden. Kom je stukken relaxter aan, het is tenslotte vakantie. Toch??

Paulvh

Citaat van: DrLivingstone op juli 03, 2016, 12:16:54 PM
Het verbaast mij elk jaar weer dat het meest besproken onderwerp de reistijd is. De een rijd aan 1 stuk door, dan ander scheurt 140 weer een ander doet het wel rustig aan. Vrachtwagenchauffeurs moeten zich aan een strenge reistijdenwet houden, zoveel uurtjes rijden en dan rust etc. etc. Maar het lijkt dat tijdens de vakantie alles mag en kan. Zo snel mogelijk het werk vergeten en in een ruk op volle snelheid naar de bestemming. Een eigen keuze, maar vaak onverantwoord in mijn ogen.
Wij doen er al jaren keurig 2 dagen over. Om de x uur even stoppen en voor de rest gewoon lekker met de stroom proberen mee te rijden. Kom je stukken relaxter aan, het is tenslotte vakantie. Toch??
Zeer herkenbaar, de nodige brokken worden veroorzaakt door oververmoeidheid in combinatie met warmte. Zelf houden we aan het eerste stuk 3 uur rijden stoppen voor een bakkie. En dan om de 2 uur even een stop.

martijn82

Citaat van: DrLivingstone op juli 03, 2016, 12:16:54 PM
Zo zie ik het ook. Ik zie hier snelheden voor bij komen waar ik van denk  moet dat. Met mijn werk moet ik ook jagen en stevig doorrijden dus dan is de vakantie een relax moment. En als wij naar een land gaan dan een bepaalde kilometers zijn doen wij er meerdere dagen over. Lekker genieten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

cewi

Als een vrachtwagenchauffeur 15 uur achter het stuur zit spreekt men er schande van, maar naar het vakantieadres rijden is anders...
Heb in het verleden veel ongevallen gezien en dan sta je daar als je zelf niets mankeert. Einde vakantie! En hoewel dit door verschillende factoren kan gebeuren is oververmoeidheid een onderschatte oorzaak.

Wij doen het altijd op het gemak. Vorig jaar rond 15:00 uur al op de overnachtingscamping. Kinderen lekker zwemmen, biertje drinken dat is voor ons gevoel vakantie :) Volgende dag op het gemak weer verder

Nekaf

Wij doen ook lekker rustig aan, hou me aan de rijtijden wet voor vrachtwagens ( zelf chauffeur))
En leggen dan toch 800 km af de eerste dag, smorgens om uurtje of 5 weg en smiddags tussen 3 en 4 op de camping, vakantie begint om 5 uur smorgens bij het weg rijden!

Fijne veilige vakantie allemaal.

Gr Patrick

FriedelP

Het naar ginder rijden en terugkomen vindt ik toch minder vakantie. Dat is werken! Vraagt meer energie dan men denkt en vooral opperste concentratie. Ondanks dat ik tracht relax te rijden, het kruipt toch in de kleren en daarom noem ik het eerder werken.

Ik hou me ook altijd aan de opgegeven snelheden. Wij pauzeren één keer in de voormiddag, één keer 's middags en één keer in de namiddag. Bij langere verplaatsingen kan daar soms nog eens een stop extra bij zijn voor het avondeten. Komt op die wijze op ongeveer trajecten van 2,5 à 3 uur uit. Ben hier ook regelmatig op de baan en daar zitten ook regelmatig trajecten van 3 uur bij. Maar na 3 uur pauze vindt ik toch geen overbodige luxe.

Zelf geef ik ook de voorkeur aan de alternatieve routes. Minder filles en minder saai dan heel de tijd autostrade. Saaie routes doen mij althans sneller de concentratie verliezen. Dat heb ik niet op alternatieve routes. Dat gaat iets trager, maar veelal maakt het niet meer uit dan een paar uur verschil.

Hoelang we doorrijden hangt een beetje af van de bestemming. Wij moeten al minder ver voor vele gevallen dan jullie noorderburen. Maar als het traject een goede 900 km is gaan we dat niet opsplitsen in twee dagen. Dit jaar vermoedelijk Pyreneeën en een 1200 km voor de boeg. Denk ik ook de eerste dag ongeveer om 17 uur een camping te zoeken en de volgende dag verder te rijden. Dan zullen we vermoedelijk voor 16 uur op de camping zijn. De tweede dag vertrek je ook veel later omdat je terug moet inklappen. Wij staan meestal rond 6 uur op in de ochtend om dan te vertrekken om 7.30.

Eén keer hebben we het anders gedaan, was in het terugkomen van een reis waar we alleen maar 's middags een kwartier gestopt hebben. 's avonds in de auto gegeten terwijl we verder reden. Echter toen lag mijn schoonvader op sterven en we kregen zeer regelmatig verontrustende telefoontjes. Kwamen dus ook rapper terug van vakantie dan oorspronkelijk verwacht.
Regelmatig wat gesprekken houden met de reisgenoten helpt dan ook om een keer tijdelijk de aandacht ook op iets anders te richten wat dan weer de concentratie op de weg daarna verbeterde.
Echter ik zou het zeker niet meer opnieuw doen als er geen goede reden voor is.

eriktiel

4.00 wekker
dan aankleden etc..als we klaar zijn stappen we in en begint de vakantie...kan 4.45uur zijn maar ook 5.15...geen haast! ons Hotel is geboekt in Marvejols bij Millau. +- 1000 km. Daar kan ik aankomen wanneer ik wil. Dus geen haast, kan wel haasten maar wat moet ik om 15 uur in een hotel?? Probeer gewoon 2 uur te rijden..na Brussel 1e stop. Dan voor Parijs-vliegveld volle tank (wil niet op de parijsche ring zonder benzine te komen te staan!) En als we Parijs voorbij zijn gaat alles op zn dooie gemak...tis vakantie! éne keer rijd ik een uur tot stop...en dan weer 2 uur tot stop..ligt eraan hoe we ons voelen..Er komt hoe dan ook die bekende dip-hamer. En dan gewoon effe neer zetten die auto. Lekker een bakkie doen, wat wandelen..en weer verder..Op internet wat bezienswaardigheden opgezocht lang de snelwegen..
meestal een uur voor we bij het hotel zijn eten we bij de MAC..en bij het hotel doen we nog een bakkie..douchen en slapen.
Volgende ochtend douchen, ontbijt en rond 8 uur weer op pad..meestal na uurtje of 1,5 een bakkie doen (als de afdaling ná Millau erop zit..pfff) en dan meestal nog een stop of 3 tot Platja d'aro...waar we rond de middag hopen aan te komen...
Ons motto is geen haast...het is vakantie!!

superkoe32

Inderdaad lekker op je gemakje rijden.Zodra de deur dicht gaat gaat de vakantie dan ook echt al beginnen! Lekker dingetjes mee voor onderweg (stukje kaas, worst, kippepootjes, hamrolletjes met monchou, etc etc ::)) e gaan met die banaan!Wij rijden ook stukken van een uur drie en stoppen dan vaak even. Niet te lang, maar gewooon even de benen strekken en naar het toilet.

Aftellen is nu echt begonnen!! :K