Schade in de stalling

Gestart door bramoz, juni 14, 2016, 03:05:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramoz

19 mei de Holtkamper opgehaald, welke we in Dec 2015 nieuw hadden gekocht en 2 uur later in de stalling hadden gezet.....

Schade aan het doek!!! beheerder geeft aan, schade ja, vernieuwen ja, en dus simpel opgelost...... maar na een week waren alle ja's omgedraaid naar Nee's en had de beheerder opeens niets gedaan, was niets gebeurd en deed alsof zijn neus bloede!!
De overkoepelende organisatie ( Stalling 31 ) geeft ook niet thuis, die meld doodleuk dat dit te laat gemeld is ...... wij hebben de vouwwagen donderdagavond bij donker opgehaald in de stromende regen en de volgende dag de schades bekeken / pas gezien en gemeld..... en de beheerder van Filiaal zuid oostbeemster geeft ook niet meer thuis...

Wie heeft hier ervaring mee? beheerder heeft zijn verzekering erbij gehaald zegt ie...en de expert zegt ( volgens zeggen dan ) dat er niets aan de hand is.....Politie wil geen aangifte opnemen en ik ben in alle staten zeg maar..... de eerste wagen, splinternieuw en nog niet gebruikt...... is nu gewoon niet nieuw meer!!!




astridG

#1
da's flink balen zeg. Ik neem aan dat je je nieuwe wagen verzekerd hebt?
Wij hebben ooit gehad dat door een hagelbui ons dekzeil kompleet doorzeefd was met glassplinters van het  glazen dak van de stalling. In de voorwaarden van de stalling stond dat ze niet voor zulke schade aansprakelijk waren en ze waren daar ook niet voor verzekerd. We hebben toen van onze eigen verzekering een nieuw dekzeil gekregen.
Dus: ga na wat in de voorwaarden van de stalling staat en verhaal afhankelijk daarvan de schade bij de stalling en anders bij je eigen verzekering.

FriedelP

Zou in zo'n geval altijd via jouw verzekering gaan. Deze zullen de schade dan vergoeden en dan via je Burgerlijke Aansprakelijkheid onderzoeken bij de diverse partijen wie verantwoordelijk is en wie of welke verzekering moet vergoeden en vervolgens daar recupereren. Vaak wordt dat dan onder de verzekeringen zelf geregeld.

Tom

Dit is inderdaad erg zuur en is ook niet echt zachtzinnig gegaan. Bij onze Holtkamper hadden we ook zo'n afdekhoes en volgens mij moet je echt goed je best doen om daar gaatjes in te krijgen. Hoop dat je nog wat via een verzekering nog wat kan regelen. Voor de rest is er geen schade op de plekken onder het doek aan de vouwwagen toegebracht?

superkoe32

Wat balen!!! en niet netjes van de stallingbeheerder!

Je eigen verzekering is dan altijd een optie toch? Laat die het verder maar uitvogelen met de tegenpartij :(

martijn82

Wat ik zou doen is je verzekering bellen. En dan met je rechtsbijstand vragen of ze willen helpen. Hadden wij voor iets anders ook gedaan en keurig opgelost

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


JLuttikholt

Is de tent niet nat geworden door de regen na ophalen? Of zijn de beschadigingen er niet helemaal door?

Henk CC

Ik heb het zelfde gehad, stalling is niet aansprakelijk. De wagen was allrisk verzekerd en deze heeft de schade volledig vergoed.
Het was toch nog wel een behoorlijke schade. Maar de lol is er wel vanaf.

Klapband

Vraag: wat staat in de stallingsovereenkomst en de bijbehorende voorwaarden ten aanzien van schade, aansprakelijkheid en het al dan niet zelf verzekeren van je klapper?
Wat is jouw klapband?

bramoz

Stollingsvoorwaarde zijn dat je de wagen zelf moet verzekeren, ze zijn wel verzekerd voor in en uitrijden ( wat ze zelf doen ) Maar ik vind persoonlijk gewoon dat je zo niet met andermans spullen kunt omgaan!

er staan daar 100+ wagens / caravans.... de holtkampers staan naast elkaar ( 5x ) want de beheerder vind dat mooi staan, kan mij ook niet voorstellen dat een mede klapper ff het zeil van iemand anders vernield... ( overigens kan ik mij ook niet voorstellen dat de beheerder het zou doen maar ja )

Beheerder zegt in eerste instantie dat ie alles op zou lossen en nieuw dekzeil zou regelen maar weekje later trekt ie alle keutels in...... niet te vertrouwen dus.....

FriedelP

Vermoed dat de beheerder wel weet dat hij een fout heeft gemaakt en er van uit ging dat zijn verzekering wel zou tussenkomen. Ook hij zal ontdekt hebben dat dergelijke verzekeringen graag met kleine lettertjes schermen en altijd redenen vinden om niet te moeten betalen en zelf zal hij ook niet meteen willen tussenkomen want kost is vermoedelijk meer dan dat jij daar een jaar staat.

Daarom, best met je eigen verzekering contact opnemen en deze zullen wel trachten de verantwoordelijkheid bij de beheerder te leggen. Dat zal onderling tussen de verzekeringen geregeld worden en de kans is groot dat het dan wel lukt, of kosten gedeeld worden.

martijn82

Schakel je rechtsbijstand maar in. En kan het niet door een dier gebeurt zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


bramoz

hahahahaha ja een roestige muis... :-) hahahahhahaa

martijn82

Citaat van: bramoz op juni 15, 2016, 09:57:24 AM
hahahahaha ja een roestige muis... :-) hahahahhahaa
Je moest eens weten. Maar wat ik bedoel stel er is een beest en hij wou die vernietigen en met iets op de vouwwagen geslagen. Zeg niet dat het kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Klapband

Bekijk eerst eens hoe groot de schade is. Heb je 'm zelf verzekerd, dan kun je dit daar gaan claimen. Stel dat er dan een eigen risico is, dan kun je de verhuurder nog voorleggen om het volgende jaar zonder kosten te stallen. Het kost hem dan uiteindelijk niets en jouw schade wordt vergoed. In het uiterste geval kun je nog via rechtsbijstand je slag slaan, maar besef wel dat ook dat energie kost. Bovendien moet de schade wel boven de franchise uitkomen (ondergens voor je rechtsbijstandverzekering) voordat je rechtsbijstandverzekeraar ermee aan de slag gaat.

Succes in ieder geval! Blijf in ieder geval met elkaar in gesprek. Want waar gaat het over; een stuk zeil dat misschien zelfs door je vouwwagenverzekeraar wordt vergoed. Als je dit hebt, want dat haalde ik nog niet uit je tekst.
Wat is jouw klapband?