Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Koelbox of koelkast en welke  (gelezen 7289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1998
Koelbox of koelkast en welke
« Gepost op: juni 19, 2016, 10:52:59 pm »

Ik moet nog een koelbox aanschaffen of een kleine koelkast. Deze moet mee in de kofferbak of achterbank van de auto. Dit jaar verblijven we nog in Nederland in de toekomst graag weer naar het zuiden.
Nadeel koelbox t.o.v. koelkast alles op een hoop er in en graven om onder in de spullen er uit te halen. Koelkast wat overzichtelijker?


Ik hoor graag jullie ervaringen over de mogelijkheden en merken.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2016, 10:16:40 am »

Wij hebben een mobicool b40 hybride. Werkt super goed. Ruimte zat er in. Koelkast lijkt me onhandig wat grote betreft.  En pak je een kleine koelkast dan maakt het wat grote volgens mij niet uit net wat wij hebben. Succes met de keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2016, 10:29:36 am »

Goede morgen,

we hebben een 4 tal jaar terug een kleine koelkast gekocht op tweedehands.....werkt echt super, klein vriesbakje, drank lekker koel, veel overzichtelijker, en bij ons kan gij in de koffer, vol gestopt met bakje bevroren spaghettisaus, en alle drankjes en picknick voor tijdens de doorreis....alles koel.

grtjs
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2016, 10:31:49 am »

Wij hebben altijd de volgende koelers mee op vakantie.
De Mobicool T35 voor in de auto tijdens het rijden en op de camping natuurlijk.
Het Blokker Koelkast nemen we alleen met de grote vakantie extra mee.

Als je via de zoek functie op de merknamen zoek zal je meerdere advies en vergelijkingstopics vinden over koelkasten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Gait

  • Gast
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2016, 10:36:06 am »

Wij hebben 2 jaar een kleine koelkast gehad, ca 50x50x50. Koelen en vriezen gaat prima, maar de inhoud is lastig goed te stapelen op het rekje en eronder en valt er makkelijk uit. Vriesvak hebben we niet gebruikt. Nu hebben we de Dometic ACX35 kistkoelbox. Heel fijn ding. Buitenafmetingen ongeveer gelijk, maar veel meer nuttige ruimte. Onderin hebben we blikjes bier en fris, fles water, pak melk en daar bovenop, boter, kaas, vlees, vis, toetjes etc.  Dat gaat prima! Het is nu 26gr in Spanje en de knop halverwege, wordt het 7gr in de box. Op gas werkt het ook prima. Groente en fruit bewaren we onder de vouwwagen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2016, 03:22:37 pm »

wij nemen 2 koelboxen mee. een zit vast in de wagen, de ander is een oudje va vroeger die gaat mee in de auto.  voor ons is dit prima. Je kan ook overwegen om op de camping een koelkast te huren. kosten vallen meestal erg mee en je kan er een hoop in kwijt en scheelt gesjouw
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 853
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2016, 07:37:44 pm »

We hadden eerste een thermo elektrische koelbox (met zo'n ventilatortje in de deksel), van Campinggaz geloof ik. Mooi compact en licht in gewicht, paste tussen de voorstoel en de achterbank in de auto. Maar wat een rotding verder! Dag en nacht het gezoem van de ventilator en het ding koelde nauwelijks waardoor je op warme dagen toch nog met koelelementen moest bijkoelen.
Nu een Electrolux absorptie koelbox. Al een oud beestje (gevonden op marktplaats) maar hij doet het prima. Koelt voldoende, ook bij warme dagen. Werkt op 230Volt, maar kan ook op 12V (in de auto) of Gas. Deze maakt helemaal geen geluid en is wel een stuk groter.
Maar hoe ik 'm ook inpak, wat ik nodig heb ligt altijd onderop! Hoort ook bij de charme van het kamperen zullen we maar zeggen...
Een compressor koelbox (koelkastjes zijn ook dit type) koelt het beste, maar hebben ook weer een motortje en maakt dus (wat) geluid. Een compressor koelbox kan vaak ook niet op 12Volt en gas.
Zie ook deze test, daar staan de verschillende types ook in uitgelegd:
http://www.anwb.nl/binbestand/lidmaatschap/syc/Test%20Koelboxen.pdf
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Savanne
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2016, 08:20:20 pm »

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2016, 02:25:16 pm »

Wij hebben deze, geen moment spijt!

http://www.koelbox4you.nl/webwinkel/absorptie-koelkast/combicool/1332,dometic-combicool-rf-60.html
Das een beste maar ook wel aan de prijs.
Wel lekker een beetje inhoud kunnen vast wel een paar flesjes  bier in.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Wendy2016

  • Gast
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2016, 02:35:49 pm »

Wij hebben Kleine koelkast met vriesbak... Ik vind het handig die kan veel vlees of drinken in de koelkast want koel box is Klein en weinig ruimte in.... Hoef je Niet elke dag boodschappen doen dus koelkast kan Ongeveer 3/4 Dagen Dan weer boodschappen doen....
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Savanne
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2016, 05:11:34 pm »

Das een beste maar ook wel aan de prijs.
Wel lekker een beetje inhoud kunnen vast wel een paar flesjes  bier in.

Haha, biertjes, wijntjes en dan ook nog de overige spullen, super fijn, super koud en super stil! En allemaal lekker goed te bereiken... Ja, prijs is ernaar, maar verwacht er heel lang plezier van te hebben :).
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1998
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2016, 08:49:11 pm »

Das een beste maar ook wel aan de prijs.
Wel lekker een beetje inhoud kunnen vast wel een paar flesjes  bier in.

Oei die is inderdaad aan de prijs. Wel stoer dat aluminium:-) één ding scheelt hier. Er hoeft geen bier in de koelbox.
Ik denk dat het de mobicool B40 of C40 gaat worden. Die vind ik al duur zat. Mijn ouders hebben ook een mobicool ben ik inmiddels achter. De T35. Groot genoeg voor ons. Zij hebben deze als koelbox erbij. ( kamperen met caravan)
Gelogd

Hills

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk: kampeermiddel : Camp-let Apollo
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2016, 11:39:44 am »

Wij hebben de Mobicool C40, en deze bevalt ons erg goed! Ik wilde in eerste instantie voor de B40, maar deze was uitverkocht. Ik kon helaas niet wachten gezien onze koelbox overleed tijdens de vakantie.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2016, 02:52:09 pm »

Wij hebben beide: een klein compressorkoelkast van ca 40 liter en sinds kort ook een B40 De laatste bevalt veel beter. Je kunt in die koelkast gewoon minder kwijt, je moet iedere keer weer puzzelen om alles er in te krijgen en dan nog uitkijken dat niet alles er uit valt als je de deur opent. Het inladen van de box is veel handiger. De B40 is alleen wel een flink ding en je hoort m wel.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Koelbox of koelkast en welke
« Reactie #14 Gepost op: juni 28, 2016, 01:47:40 pm »

Wij hadden tot vorig jaar de mobicool. Prima ding alleen ik irriteerde me mateloos dat je alles eigenlijk opstapeld en vaak datgene nodig hebt wat dan weer onderin ligt..

Daarom een kleine Cube (compressie) koelkast gekocht bij de Blokker :#. Met klein vriesvakje wat ideaal is voor een klein zakje vrieswaren. Daarnaast heb ik nu alles overzichtelijk in de koelkast liggen en of staan en heb geen gedoe meer om iets eruit te halen. Past bij ons prima achterin de kofferbak van de auto.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal