Ondertent Roadmaster

Gestart door Tom, juni 20, 2016, 01:09:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tom

Ik heb een ondertent van de Roadmaster voor rechtsonder de plank, alleen zijn de elastieken waar de haken aan zitten aardig op hun einde. Het zal nog wel wat kunnen houden maar voor hoe lang heb ik geen idee. Is het te doen om ze te vervangen want ze zitten in het doek vastgenaaid. Of gewoon een nieuwe universele aanschaffen? Mocht ik het ondertentje gaan vervangen dan heb ik deze in mijn hoofd ==>https://www.obelink.nl/ondertent.html?gclid=CjwKEAjwqJ67BRCzzJ7Hy-LYlFYSJABwp9PGQMDOilvwjo-MeRwnuoqHbe1gTnGveZWZ6HQ1IIUGQBoCC2vw_wcB#product-tab-productspecificaties

Kamperfoelie

Hallo Tom,
Dacht eerst dat gaat niet passen, maar de afmetingen zijn volgens mij aardig in de buurt. Ad van Roadmaster zegt dat alleen zijn ondertentjes passen, maar die kosten dan ook 199 euro. Dus de prijs schilt aanzienlijk. 1.35 breed is oké, 2.00 lang oké en dan 0.72 hoog. Dat zul je moeten opmeten.
Ik denk dat het niet mee zal vallen om de elastieken te vervangen, maakt het tentdoek stuk als je het los gaat halen.
Veel succes, Saskia

Tom

Schoot ineens tebinnen dat de ondertent op zolder ligt. Heb hem even tevoorschijn gehaald en de hoogte opgemeten, kom rond de 72/73 cm uit dus kwa maat zou die van obelink wel passen denk ik. Vind het alleen wel zonde want voor de rest is het ondertentje nog goed op wat vlekjes na. Zou misschien nog wel wat knopen in het elastiek kunnen leggen zodat deze weer wat korter worden. Mocht iemand nog ideeën hebben dan hoor ik het graag!

martijn82

Los elastiek kopen misschien? Ogen van de originele afknippen  en alles vast zetten met naald en draad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

olaf

Citaat van: martijnmarleen op juni 20, 2016, 03:33:00 PM
Los elastiek kopen misschien? Ogen van de originele afknippen  en alles vast zetten met naald en draad.
Jij schrijft het ik denk het.
Wat is de staat van de ondertent is deze goed zou ik idd alleen de elastieken vervangen.
Het zal ook geen ingrijpende klus zijn.
Misschien als je het niet zelf zou willen(kunnen) doen zou je ook bij een tenten maker terecht kunnen.
Misschien heeft die ook wel elastieken.
Wij hebben een rits laten vervangen van de voortent voor € 55,- bij de groene klopt te Almelo.
The need for the many outweigh the needs of the few

Tom

De staat van de tent is verder nog prima op wat vlekjes na, het zijn alleen de elastieken die helemaal uitgelubberd zijn. Het is jammer dat je op zo'n moment geen ervaring hebt met naald en draad.

Drikusniet

De oude elastieken er af knippen. Dan er vlak naast nieuwe vastnaaien, verschil in plaats merk je niet. Een gemiddeld naaiatelier kan dit zo voor je doen.

Wfikse

Inderdaad, elke stad heeft toch wel zo'n "Gouden naald" winkel. Hoef je ook niet op zoek te gaan naar elastiek. Dat hebben ze zelf wel. Kost in ieder geval een heel stuk minder dan nieuwe tentjes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gait

Citaat van: Tom op juni 20, 2016, 07:52:13 PM
De staat van de tent is verder nog prima op wat vlekjes na, het zijn alleen de elastieken die helemaal uitgelubberd zijn. Het is jammer dat je op zo'n moment geen ervaring hebt met naald en draad.
Mooi moment om het te leren :-)