Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: 6 fietsen mee op vouwagen  (gelezen 18312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #45 Gepost op: juli 03, 2016, 10:25:10 pm »

Neen hoor: ik heb eergisteren toen ik de dissel steun ophaalde met de vouwwagen gereden.  En toen bewoog die ook serieus.  Maar ik heb het enkel over de momenten bij kleine drempels of wegen in slechte staat.   Op kaarsrechte wegen is de combinatie mooi stabiel. 
En ik heb het enkel over een opwaartse beweging , niet slingeren.  Op zich lijkt me dat normaal dat de kar met een soepele vering zo reageert.  Geladen is die misschien stabieler.
Gelogd

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #46 Gepost op: juli 10, 2016, 10:11:48 pm »

Een keuken kan je niet later op de Malawi plaatsen is mij altijd verteld. Je koopt hem met en dan is de wagen er op aangepast of je koopt hem zonder. De keuken zit vast met uitschuifbare steunen en met klemmen, je kan altijd zelf kijken of je die kan maken, maar standaard kan het dus niet.

Ondertussen de keuken aan de wagen gemaakt.

De plaats voor de steunen zit op de wagen: dat was ok .  De gleuven onder de keuken stonden  echter niet op de zelfde plaats als die van de vouwwagen.  Ik heb de steunen onder de keuken daarom  ongeveer 5 cm meer naar buiten moeten zetten. 
De aansluiting van de lichten van de vouwwagen zat wat naar het midden van de wagen toe, te ver voor de kabel van de keuken.  Die heb naar helemaal achteraan gebracht (de kabel was daarvoor lang genoeg). 
De keuken zelf heeft niets om de keuken tegen de vouwwagen te duwen (gek: er zijn blijkbaar nog zo een modellen/merken waar de keuken enkel op de steunen leunt en het doek houdt de keuren tegen de vouwwagen?). 
Ik ga de klepjes van de vouwwagen van het lichtpaneel gebruiken om de keuken met een spanriem tegen de vouwwagen te houden.

Kwam evenwicht is er leeg maar een kg of twee mee op de bol.  Bij het laden moet ik dus wat gewicht naar voor brengen.   

Walter

Walter
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #47 Gepost op: juli 11, 2016, 09:07:10 am »

Nu veel (25kg?).  Maar er komt nog een keuken achteraan de kar.  Dus ik ben voorlopig nog bang van te weinig kogelvrij.

Walter
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Wij hebben de grote broer van de Malawi (de Chamonix) en die heeft leeg al meer kogeldruk.
En al die fietsen staan tussen de as en de kogel en telt dus allemaal mee als kogeldruk. Een fiets is tussen 10 en 20kg en zeker die twee op de dissel kan je bijna 100% bij de kogeldruk tellen.

Wij hebben de keuken achterop en een disselbak voorop en moet echt heel hard m'n best doen om de handel "legaal" te houden (onze Fabia mag maar 50kg kogeldruk hebben).
Bij ons helpen de fietsen, want die staan op het imperiaal en die zorgen met z'n vieren voor 10kg minder druk (met 2 kinderfietsen is het toch samen ~40kg erbij).
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #48 Gepost op: juli 11, 2016, 09:18:47 am »

Zoals je ook wel op deze afbeelding kan zien zitten er wel degelijk bevestigingspunten die de keuken aan de wagen klemmen. Een deel daarvan zit aan de keuken (en die zou er dus bij jou ook op moeten zitten) en het andere deel op de vouwwagen. Het lijkt me dat wagens zonder keuken dit klepje ook hebben, dat in dat geval de klep vasthoudt. Wie weet kan je daar nog wat mee.

Ga je over de keuken een apart zeil doen?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #49 Gepost op: juli 11, 2016, 10:02:21 am »

Wij hebben gisteren iemand op de a28 nog middels handgebaren duidelijk weten te maken dat de 4 fietsen achterop hun klapper, er bijna afvielen..  Het was gewoon levensgevaarlijk..... Het hele geheel helde geheel over en de heer achter het stuur haalde ons ook nog eens in (wij reden max snelheid 130 klm per uur met niets achter de auto). Ik hield echt mijn hart vast en zag het hele spul zo voor me de snelweg over vliegen...

Gelukkig begreep de beste man wat we hem probeerde duidelijk te maken en reed de vluchtstrook meteen op om in te grijpe...

Fietsen mee is niks mis mee natuurlijk maar dit was echt teveel van het goede....
Gelogd

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #50 Gepost op: juli 11, 2016, 10:42:22 am »

Mijn keuken is iets smaller dan die van de foto.
Ik zal eens een fotootje maken.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.410
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #51 Gepost op: juli 11, 2016, 11:07:12 am »

Hallo Walter.

Als het een keuken is om er achteraan aan te hangen, moet deze normaal even breed zijn als de wagen. Dus als deze niet even breed is als de wagen gaat het vermoedelijk over een keuken die hoort bij een andere wagen?

Er waren vroeger ook keukens die niet bedoeld waren om er achter aan te hangen. Deze zijn over het algemeen even breed als het deurtje, maar hebben ook geen lampen. Daar is het vaak zo dat de achterste kastjes van de wagen een stuk smaller zijn dan de kastjes die verderop in de wagen zitten en kan de keuken in die ruimte in waar de kastjes smaller zijn. Bij ons kan de keuken zelf er in en dan nog wat andere spullen.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #52 Gepost op: juli 11, 2016, 11:22:48 am »

Smaller lijkt mij inderdaad ook gek...

Onze cabanon heeft een luxe keuken en deze past ook perfect achterop. Gewoon als 1 geheel.. Keuken zit met klemmen (en schroefdraad schroeven) vast aan de wagenbak. Eigenlijk precies zoals de foto die hierboven staat.
Gelogd

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #53 Gepost op: juli 11, 2016, 11:37:15 am »

Mijn keuken is helemaal als de foto, alleen is kookruimte iets smaller. Dus met dezelfde schijven, lichtplaat en opening. 

Maar ik dacht al meer foto's gezien te hebben waar de keuken iets smaller is.

Walter
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.410
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #54 Gepost op: juli 11, 2016, 11:50:21 am »

Ben eens gaan kijken op de site van cabanon. Daar vindt je inderdaad de bredere en smallere keuken en deze zijn zoals ik vermoede voor andere type wagens.
De keuken die jij beschrijft is er eentje van 125 cm terwijl de Malawi 150 cm breed is.

De keuken die jij beschrijft past dus op de volgende wagens van Cabanon: Manga, Safari, Mercury.

De Chamonix, Imeria en Malawi hebben dus de bredere 150 cm keuken nodig.
Gelogd

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #55 Gepost op: juli 11, 2016, 11:51:59 am »

Nog even vlug wat cabanon modellen overlopen.
Oudere vouwwagens waren blijkbaar 124cm breed.  Nieuwere -als de mijne - 150cm.

Model van de keuken is deze:


Maar dan de zijwanden in grijze alu als op de eerdere foto.

Walter
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #56 Gepost op: juli 11, 2016, 11:56:52 am »

Ik neem aan dat de vouwwagen wel de uitschuifsteunen heeft, want de keuken "hangt" natuurlijk niet echt achter de vouwwagen.
Gelogd

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #57 Gepost op: juli 11, 2016, 11:57:45 am »

Ps: iemand die weet hoe zo een schroefdraad/klem noemt?

Ps bis: dat de keuken te klein is zie ik niet echt als een probleem (omgekeerd zou een groter probleem zijn).

Walter
Gelogd

walter-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #58 Gepost op: juli 11, 2016, 12:03:50 pm »

Ik neem aan dat de vouwwagen wel de uitschuifsteunen heeft, want de keuken "hangt" natuurlijk niet echt achter de vouwwagen.

De steunen voor de uitschuifbaren zitten op de vouwwagen (zie eerdere commentaar). 
Dus de keuken steunt hierop. 
En onder de keuken zit een glijbaar die de keuken op de steunen laat steunen en ook voorkomt dat de keuken omhoog gaat.
Mijn bezorgdheid is te voorkomen dat de keuken af de steunbaren wiebel't en dus tegen de vouwwagen blijft.
Hiervoor zie ik bij veel vouwwagens die klemmen.  Maar ik zag het zelfs al zonder de klemmen. 
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: 6 fietsen mee op vouwagen
« Reactie #59 Gepost op: juli 11, 2016, 12:04:14 pm »

Ps: iemand die weet hoe zo een schroefdraad/klem noemt?

Ik twijfel even tussen '"eierkistsluitingen" (dat zijn de sluitingen aan de achterzijde van de keuken) en de "aantreksluitingen" of "sluithaken" (die waarmee de keuken aan de wagen geklemd wordt).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal