Het is nog maar net de vraag of het een dure oplossing is
Wij hebben een paar jaar op een camping in Nederland gestaan waar een wifi code voor 1 apparaat tegelijk (dus niet met meerdere te gelijk te gebruiken)
voor 3 weken € 45,- koste
Ik heb toen mobiel internet van Bliep* aangeschaft, € 10,- voor een SIM met € 10,- tegoed
per dag voor internet € 1,- met een max van 2Gb data per maand.... ging je daarover heen kreeg je een berichtje, nieuw kaartje er in en weer 2 Gb te gaan
dat is dan voor 3 weken € 21,- de helft van wat de camping rekent... en je kunt met meerdere apparaten de verbinding delen.......
tja... dan verdien je die MiFi router wel terug lijkt mij, en ik gebruik hem ook buiten de vakanties om voor een internet verbinding voor de tablets die we hebben
voor onderweg, die zijn dus allemaal zonder GSM/UMTS optie, en daardoor veel goedkoper, ook hiermee verdien je zo'n router wel weer terug
Helaas heeft Bliep* de regels aangepast en gaat dit niet meer op.... maar de router heb ik nu al, en hoef dus alleen nog een lokale prepaid data SIM aan te schaffen indien er geen of slechte verbinding op de camping is
Vorig jaar op de Birkelt onbeperkt internet..... maar alleen 's nachts te gebruiken als iedereen sliep, anders overbelast, dus kaartje gehaald en goede verbinding en jaloerse buren