Eerste x met de vw roadmaster runner s op vakantie. .... help

Gestart door Coby77, juni 30, 2016, 05:50:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Coby77

Hallo allemaal. Ik wilde me even voorstellen.  Kan niet echt een topic vinden hier waar dat kan.  Zal er vast zijn er is vreselijk veel informatie te vinden en ik heb ook vreselijk veel vragen. ... voor het eerst met de vouwwagen (roadmaster runner s 1999) 1 week  op vakantie wel 45 minuten van ons huis vandaan 😊.
Met mijn zoontje van 4 en mijn man. Die er soms is... moet gewoon werken 😉.  En ik ben 20 week zwanger dan😊

Nu de vragen heb al heel veel gelezen over het slapen.  Wat voor mij erg belangrijk is. Dat ik een beetje lekker kan liggen.
Mijn conclusie 2 inflatable matjes onder het 2 persoons matras. En de matjes aan elkaar vast binden?  Plakken? Ductape?  Of zo? Ook hoor ik regelmatig dat mensen 2 matjes op elkaar doen... wat is wijsheid?  Ik heb bij mijn heupen natuurlijk behoorlijk zwaartepunt 😂.  Welke matjes zijn het best? Kom er niet echt uit .. Help😁

Vraag 2 ... de gasfles. .. welke moet ik kopen bij de roadmaster runner s , 1999? Of hangt dat ook weer van allerlei Faktoren af? Hoelang gaat een gasfles mee?
Help😊

Grondzeil
Wij hebben bedacht eerst worteldoek dan tent tapijt. .. goede keuze? Of toch gaatjes plastic er nog onder?

Handig spullen meenemen opbergen tijdens de vakantie.
Hoe doen jullie dat. In de tent deed ik veel in wasmanden.
Hier lees ik veel kratjes 😀

Opvouwen tent luifel ed.
Wat is praktisch?

Zo veel vragen  . .. ik hoop dat iemand ze wil en kan beantwoorden misschien zelfs praktische tips kan geven.  Wat er bij hun niet helemaal goed ging de eerste x vakantie 😂. ... of juist wel... alvast super bedankt ☺

martijn82

Hallo welkom hier. Worteldoek zitten al gaatjes is dus is niet nodig. Wat wij in de Roadmaster doen ivm de heupen en rug van mij vrouw is een luchtbed neerleggen en dan het matras er op. Gasfles is eigen keuze die je wil voor de vouwwagen maakt het niet uit. Ik kom uit een tent en heb die gasfles gewoon mee genomen. Hoe lang zo iets mee gaat kan ik niet zeggen lucht er aan hoe je het gebruikt. Wij ongeveer 9 keer per jaar weg waar van 3 lange weken en de rest weekendje. En wij doen langer dan een jaar met een fles. Bij ons zitten onze kleren in de tas en die staat in de ondertent. En de rest van de spullen ook. Luifel etc vouwen we op en doen we in de juiste zak. Geniet van de zwangerschap. En nog vragen stel ze gerust

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Coby77

Dankjewel 😊

Toch een luchtbed..... die heb ik al wel... maar persoonlijk vind ik het altijd zo koud slapen ... misschien dat het nu anders is omdat je van de grond slaapt?  (had wel altijd isolerende matjes eronder )

Ok gas fles zelf weten dus... mmm groot klein??haha

Bedankt voor de reactie in iedergeval 😊

ger010

Ik ben fors er een lastige slaper :)

we hebben de matjes van Vrijbuiter met daar over
het matje dat bij de wagen hoort en ligt heerlijk!

Klavertjes

Citaat van: Coby77 op juni 30, 2016, 06:17:07 AM
Dankjewel 😊

Toch een luchtbed..... die heb ik al wel... maar persoonlijk vind ik het altijd zo koud slapen ... misschien dat het nu anders is omdat je van de grond slaapt?  (had wel altijd isolerende matjes eronder )

Luchtbed onder het originele matras, of luchtbed met een topmatras, slaapt heerlijk!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Enidan76

Ik heb onder mijn matras van de vouwwagen een luchtbed gehad. Eerst de standaard blauwe. Deze bleek zo hoog dat inklimmen niet meer makkelijk was maar ook in de slaaptent was het zo hoog dat het niet meer stabiel lag.
Ik heb vervolgens een luchtbed van max 8 cm hoog gekocht bij obelink en dat ligt super goed. ( standaard heb ik wat gewicht bij de heupen  :H )
https://www.obelink.nl/obelink-atlantic-comfort-bed-double.html?category_params=fr_clear_filter%3DY%26features_hash%3DV668%26full_render%3Dtrue%26s_company%3D1%26category_id%3D1216%26page%3D2

Bij het opklappen laat ik de lucht er uit lopen en het onder het matras liggen.

Gasfles, ik las dat jullie al met de tent hebben gekampeerd dan heb je waarschijnlijk ook daar een gasfles gebruikt. De groene gasfles is het goedkoopst in aanschaf en omwisselen dacht ik. En met een volle gasfles doe echt wel een paar vakanties bij normaal gebruik.

Grondzeil: Met kinderen zou ik kiezen voor een zoveel mogelijk waterdichte oplossing. Dun plastic op het gras en daarover het gaatjes tenttapijt. Niets vervelender dan bij regen natte voeten in de voortent met kinderen. Worteldoek kan nog water doorheen. Nadeel plastic als er water op ligt loopt het niet weg.

Opvouwen voortent en luifel. Zoveel mogelijk recht maken en recht leggen en dan opvouwen dat het in de zak past.

Veel plezier en succes met je zwangerschap.

Coby77

Beste allemaal 😊 ik kon m'n bericht niet meer vinden haha ik dacht hij is weg😁. Maar gelukkig weer gevonden! En weer leuke en goede tips en trucs .

Ik denk dat ik toch voor matjes ga... nu nog een manier om zo aanelkaar te plakken binden? Ductape? Is dat wat? Ik heb wel luchtbedden maar die zijn idd heel hoog.

De groene gasfles dankjewel. ..😊 en neh we hebben nog geen gasfles mijn vriend heeft z'n maatje weber.... maar nu we een keukentje hebben lijkt het me ook fijn om wat te gaan koken enz... 😉. Misschien iemand een leuke site over camping kookkunsten? 

We willen graag de klapper opzetten omdat we over 2 weken al voor het echt op vakantie gaan... het zou leuk zijn als de regen even een paar dgn weg bleef😡...

shoppie

Wij hebben voor het gas een Campingaz tank (via marktplaats aangeschaft) als reserve.

Zodra onze tent gastankjes op zijn (duurt nog 2 a 3 jaar bij ons :) ) gaan wij waarschijnlijk over op een kunststof gasfles. Deze is wel wat duurder (80,00)in aanschaf maar je hebt geen keurjaren en zijn lekker licht. (aanschaf 5 kg stalen fles incl ong 32,00 deze gaat max 10 jaar mee als ik het goed heb, wil je na verloop van tijd een jongere fles dan ongeveer 3 euro per keurjaar)van En belangrijk deze zijn nog bij te vullen  (bij gasvulstation) zodat je altijd met een volle fles weg kan (dit kan ook bij groene stalen fles) en dan betaal je alleen de kilo's bijgevuld gas. De stalen fles is er evt ook in 2,5 kg. (je ziet de stalen flessen ook in paars tegenwoordig)

Op dit moment hebben we voor de BBQ buiten een BP lichtgewicht, deze is handig, roest niet licht en dus vergelijkbaar met de fles die we in de toekomst aan gaan schaffen. Nadeel BP vulling is duurder dan groene stalen fles. Werkt met statiegeld (hoeft geen nadeel te zijn), kan dus prima buiten staan roest niet of id. En als hij leeg is ruil je hem om voor een nieuwe fles en krijg je dus een andere fles mee. Ander voordeel je kan zien hoeveel er nog in zit.

Het een en ander hangt ook af van de beschikbare ruimte in je auto/klapper. Ga je koelen op gas of is het alleen voor koken.

Dus nog meerdere keuze te maken! Succes!
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Jon

Is klittenband geen betere optie om de matjes te verbinden? Duct tape kan de zaak behoorlijk beschadigen/stuk trekken.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Theu

sanneman

Zo'n koppelsetje hadden wij ook altijd in de tent. Twee matjes aan elkaar, daaroverheen 1 grote matrashoes (hoeslaken) en dat bleef prima zitten.

Als je handig bent met klittenband en een naaimachine kun je ze ook zelf maken overigens: stelt niet zo veel voor!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hoek_tre

Wij hebben na wat slechte luchtbed-ervaringen gekozen voor 2x Exped Megamat LXW, 10 cm dik.
Deze heeft volgens mij een soort bandjes/elastieken als koppel-set erbij zitten. We koppelen ze niet, maar doen er een matrashoes overheen, zo blijven ze prima liggen.
Deze matten isoleren goed, gaan lang mee. En aangezien mijn heupen ook veel gewicht meesjouwen, zijn we erg blij met deze matten.
De matrashoes was je zo ff in een tupperware wasemmer. Als we inklappen, laten we de matten zo leeg mogelijk onder de matrashoes zitten, en zijn ze behoorlijk dun. Persoonlijk vind ik het uit bed stappen wel prettig als de matras iets hoger ligt, zeker bij onze laatste zwangerschap van onze 2e zoon bleek dat handig te zijn.
En nu is het nog steeds prettig.

Wij hebben een groene metalen gasfles van 5,8 kg, en een kleine blauwe als reserve.

Onze spullen hebben we in deze "Really Useful Box"en zitten. Ze zijn heel stevig, evt. stapelbaar, en waterdicht, en in verschillende maten te krijgen. Ze zijn zo stevig, dat je er een Mini-auto op kunt laten staan, zonder dat ze kapot gaan. Dat komt goed uit met onze 2 zonen als curver-boxen-sloopteam :J

mca2

Ikzelf ben nog(?) niet zo'n van van curverboxen in de kar. Tassen een losse spullen pakt een stuk efficiënter in dan een aantal van die dozen. Daarnaast is de bak al redelijk vol met de stokken, voortent, grondzeil, tafel en 4 stoelen. Binnen- en ondertentjes en snoeren proppen we het bankje en de de matjes en slaapzakken in diverse hoeken en gaten.

Al zouden die boxen tijdens het kamperen wel handig zijn om de chaos wat in de hand te houden.