dikke pech

Gestart door claudia2, juli 01, 2016, 08:54:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

claudia2

Goede morgen, normaal zaten we nu al ongeveer een 700 km op weg naar het zonnige zuiden....niet dus  :?

Nog nooit problemen gehad met de verlichting....bij het insteken van de stekker brandt er nu enkel 1 lichtje....al naar garage geweest, auto is ok dus tzal aan de vouwwagen liggen....wij kennen er niets van...hopelijk kunnen we snel terug de weg op...


Daan Rene

Jeetje balen zeg
Ik hoop dat het snel opgelost is en je op weg kan

Yolanda

Dat is zeker pech! De stekker van de vouwwagen al open gehad?  Misschien draadje los of wat corrosie.  Hopelijk valt het mee.

Yona

Oooo das balen, hoop dat je snel op weg kunt!
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

poldertoerist

sommige bouwmarkten hebben losse lichtbalken te koop. (voor fietsdragers e.d.)  Stekker onderlangs je wagen trekken en de tijdelijk plaat achterop je wagen. en op vakantie eens rustig uitzoeken welk draadje er niet goed was...


Succes!

zoiets als dit:
http://www.aanhangwagendirect.nl/complete-lichtbalk-voor-aanhanger-met-9-meter-kab.html
Adventure Awaits

bensi

Als je met de auto EN de vouwwagen naar de garage gaat moeten ze dat toch op kunnen lossen lijkt me.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Avec

Met een multimeter, een stekker-schema en een uurtje tijd zou je een heel eind moeten komen.

Het klinkt alsof de kabel ergens klem heeft gezeten, kijk of je dat kan vinden. Dan kun je de draden weer repareren, of de hele kabel vervangen.

superkoe32

Hoop dat het is opgelost Claudia!?

Paulvh

sterkte voor nu en voor straks een voorspoedige reis.

meeder

Doet mij denken aan onze eerste vakantie met de Zambezi. Stekker er in en de auto ging volledig in de stress. Toen kwamen we er achter dat de elektrische installatie een complete puinhoop was. Heel veel aan moeten passen en herstellen... Altijd leuk met een nieuwe vouwwagen.. Slecht contact en door het paar keer met de wagen rijden was er kortsluiting ontstaan.

wijnand

Als de auto een moderne is, is het zaak om de vouwwagen los van de auto door te meten. Het komt vaak voor dat de auto via het canbus systeem het stopcontact spanningsloos maakt als er iets niet klopt. En dan meet je bij de vouwwagen de verkeerde waarden. Als er meerdere lampen niet branden doet het vermoeden dat er ergens een slecht massacontact is (corrossie).

xray

als de auto en vouwwagen nog hetzelfde zijn als de andere keren dan zal er ergens massa gemaakt worden. uitblazen/contactspray al geprobeerd?
Anders zoals al gezegd met vouwwagen en auto naar de garage gaan en ze ernaar laten kijken. Of een andere auto (van buren/kennissen etc.) even aan VW koppelen om de auto echt uit te sluiten, of een fietsendrager/aanhanger aan jullie auto.
Maar als je oppunt van vertrekken staat is dit nooit leuk natuurlijk. Hopelijk is het snel verholpen.

Yella

Om dit soort ellende te voorkomen had ik een lichtbalk klaar liggen zodat we toch snel weg kunnen mocht er iets zijn.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

Zo iets had ik ooit met een oude caravan die ik helemaal gerestaureerd had
Wij wilde weg vol goede moet de spullen aan gekoppeld en toen deed niets het bleek een aarde draad geen kontakt te maken  :(
Dus moraal van het verhaal Als je iets bij de draden doet BV's spullen in de bakken stopt kijk uit voor je draden

sanderv

Als het echt in de vouwwagen zit (en daar is snel genoeg achter te komen door er even een andere auto voor te zetten) dan kan het eigenlijk alleen maar de massa-aansluiting zijn met deze klacht. En aangezien de meeste aanhangers maar één massapunt delen, zou ik daar beginnen: in de stekker van de vouwwagen als daar twee kabels uit komen of de splitterbox als er een enkele kabel uit komt. De stekker is snel genoeg open te draaien.