Opbollend dekzeil Jametic Outdoor 2015

Gestart door Sanmar, juli 02, 2016, 08:45:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sanmar

Tijdens het rijden (bij een snelheid boven de 70km) komt het achterste deel van het dekzeil omhoog waardoor ik mijn achterliggers niet meer zie. In mijn beleving heb ik het elastiek goed gemonteerd en aangezien de vouwwagen uit 2015 komt is het elastiek nog in uitstekende staat.

Nu heb ik al mijn spullen tussen de banken liggen en ik heb mijn stoelen niet bovenop het ingeklapte bed gedeelte waardoor het dekzeil er precies zo opzit zoals hij uit de fabriek komt.
Is dit een vaker voorkomend probleem of doe ik toch iets fout?

superkoe32

Geen ervaring mee, maar moet dan wel zeggen dat ons (verlengde) afdekzijl mega strak zit om de hoeken heen, waardoor de elastieken eigenlijk nog maar voor de vorm vast zitten.

Heb je nog veel ruimte onder het dekzijl?

Gait

Ik heb dat ook met de Trigano Alpha. Door de zuiging van de wind komt het zeil boven de keuken omhoog. Heb er een touwtje omheen gedaan en toen was het probleem over

Paulvh

Het opbollende dekzeil dat ontstaat door de zuiging die het trekkende voertuig teweeg brengt, en deze zuiging is per automodel verschillend. Nu is het zo als ik stoelen en de tafel onder het dekzeil heb liggen dan is het opbollen minder als dan als er geen extra spullen onder liggen.

Wfikse

Ik het topic "waar hang jij je vouwwagen achter" staat een foto van onze Jamet Arizona achter onze Honda. Iemand vroeg mij daar waarom er spanbanden om de keuken zitten.
De vorige eigenaar had hetzelfde probleem. Je kunt eigenlijk alleen iets er overheen spannen om het te voorkomen.
Misschien ook een tip voor jullie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Paulvh

Ik doe er ook spanbanden omheen, maar niet echt tegen het opbollen maar meer om te zorgen dat de spullen onder het dekzeil goed vastzitten.

Sanmar

Dank voor alle reacties. Ik ga er spanbanden omheen doen. Ik had dit zelf al bedacht als mogelijke oplossing maar vond dat eigenlijk niet kunnen bij een vouwwagen uit 2015. Ik ga nog wel nadenken hoe ik kan voorkomen dat door de zuigende werking de spanbanden te hard tegen de onderkant (hoeken) van de vouwwagen worden getrokken. 

De gedachte dat het per auto kan verschillen vond ik wel een logische. Het dak van mijn auto (megane station) loopt naar achteren af. Als ik rij dan zie ik dat het dekzeil aan de voorkant van de vouwwagen door de wind naar beneden wordt geduwd terwijl de achterkant omhoog wordt getrokken.

Yella

dit komt meer voor. destijds ook bij onze Jametic 2010. Ik had het opgelost met lange elastieken er overheen te spannen in de breedte. die elastieken haakte ik gewoon onder het elastiek van het dekzeil op een haak aan de bak. Met meer spullen onder je dekzeil heb je minder last.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ReinierCo

Wij hebben een arizona uit 2006 gekocht en die heeft precies hetzelfde. Vorige eigenaar vertelde dat je er veel minder last van hebt als je het inderdaad goed opvult

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk