Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Alpha aanpassingen  (gelezen 2667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark van Dongen

  • Gast
Trigano Alpha aanpassingen
« Gepost op: juli 11, 2016, 07:23:47 am »

Sinds twee jaar hebben wij onze Alpha en zijn daar heel blij mee.
We zijn nu drie keer met hem op pad geweest dus dan begin je al wat beter je wensen te zien.
Omdat ik dit jaar vroeg vakantie heb gehad, hoop ik tijd vrij te kunnen maken om onderstaande projectjes uit te kunnen voeren.

1 stormstokken regelen , ook een voor de voortent
2 vinyl aanbrengen op deksel , daar tapijt door een vreemde kat voorzien is van een geurtje :-(((
3 contactdozen 230V + USB aanbrengen in zijkant naast het bed, nu alleen 1 aansluiting onder bed
4 contactdoos maken onder keuken zodat we stroom in voortent hebben
5 nieuwe keukenplankjes maken incl verlichting
6 pompje keuken vervangen voor een zwaarder type zodat er wat meer water uit het kraantje komt, ook deksel jerrycan aanpassen zodat er onderweg geen water uit klotst
7 besteklade aanpassen zodat ruimte optimaal gebruikt wordt
8 kabeldoos onder wagen vervangen want dat ziet er niet echt waterdicht uit
9 beugel tegen linker buitenkant maken tbv van vuilnisbakje, in dezelfde kleur als de wagen (weet iemand de RAL-kleur van de wagen uit 2010 ?)
10 haringkistje maken dat gelijk gebruikt kan worden als opstapje bij het opbouwen
11 fietsendrager aanpassen zodat hij niet meer gedomineerd hoeft te worden bij het klappen
12 bigfoots met kunststof vergrotingsplaat aanbrengen, inclusief "stootkussen" zodat ze stilhangen bij het rijden, dit punt is meer luiigheid :-)) en het scheelt natuurlijk weer wat ruimte in de disselbak
13 nieuwe en waterdichtere aansluitkabels maken. 10 en 20mtr


Je ziet het is toch een aardige lijst geworden dus of alles afkomt in een naseizoen is twee.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2016, 08:00:14 am door Mark van Dongen »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Trigano Alpha aanpassingen
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2016, 08:47:55 am »

Dat is een mooi lijstje, deels ook herkenbaar  :#. Het volume van het kraantje snap ik niet helemaal, zijn niet toevallig de batterijen op het einde? Ik heb de kraan via een omvormer op 230V aangesloten en daar komt naar mijn idee meer dan genoeg water uit.

De RAL code van de wagenbak zou 9005 moeten zijn, als ik goed ben geinformeerd (heb het nog niet gecontroleerd).
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Trigano Alpha aanpassingen
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2016, 09:47:52 pm »

Dat is inderdaad een mooi lijstje. Succes met klussen en hou ons op de hoogte welke oplossingen je gekozen hebt. Er zijn al wat topics met diverse projecten aan de Alpha. Daar kun je inspiratie op doen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal