Jamet Louisiana

Gestart door Kevin marlein, juli 20, 2016, 08:29:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kevin marlein

Hallo allemaal

Wij zijn nieuw op dit forum dus al eerst even voorstellen.
Wij zijn een jong koppel van 30 jaar uit belgie met 2 kinderen 1 van 9 j en 1 van 1.6 j.
Vorig jaar hebben ons een jamet Louisiana aangeschaft. Tweedehands weliswaar. Deze vertoont volgens mij geen mankementen of gebreken. Wel heb ik nog 1 vraag. Anders lukt alles behoorlijk na wat zoeken hier op dit schitterende forum.

Ik weet ik niet welk bouwjaar mijn jamet heeft maar het is wel een groene. Nog niet veel zien rondrijden volgens mij.

De vraag is dus. Aan de keuken als ik de klep open doe hangt onder het wasbaksje rechtsboven in de hoek een rode knop. Waar diens deze voor? Zou dit een ontsteking kunnen zijn voor het gasvuur of een mogelijkheid om de kraan elektrisch aan te sluiten? Het enige wa we erbij kregen is een voetpomp met een aan en toevoerslang eraan.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen?

Mvg kevin

Kevin marlein

Vergeten bij te vermelden dat er wel een kabeltje aan hangt met 2 draden in + en - maar deze hangt nergens aan vast ...

sannie75

Kan je misschien een foto maken dat is makkelijker mee kijken!

O en uiteraard van harte welkom hier

Drikusniet

Waarschijnlijk zit er een kraan op met een schakelaar. Deze draad met blokje is dan de rest van het elektrische systeem om de pomp en trafo/batterij op aan te sluiten. Door de voetpomp heb je dit niet nodig.

Kevin marlein

Nee jammer genoeg geen foto van. Staat nog op stalling nu. Word zaterdag thuis gezet om te laden. Is dit dan niet raar dat er geen elek. Pomp bij zat? Maar enkel voetpomp? En dit is zeker geen ontsteking voor de gaspitten? Want nu hangt da kabeltje er eigenlijk gewoon bij te slingeren...

Drikusniet

Ontsteking voor de gaspitten lijkt mij niet logisch. Een voetpomp werkt zonder elektriciteit, en dat is een keuze.

FriedelP

Fijn te zien dat er nog Belgen zijn die het klapvirus hebben overgenomen! Ook wij hebben 2 kinderen, 9 en 7 jaar oud.

Diegenen waar jullie het van over kochten, waren dat de eerste eigenaars? Waarschijnlijk niet, en hebben diegenen voor hen een elektrische pomp gebruikt terwijl de laatste eigenaars het meer hadden voor een voetpomp. Als jullie nu voorkeur geven aan een elektrische pomp kan je nog altijd een dompelpomp aansluiten.