Mongenèvrepas met vouwwagen

Gestart door walter-, juli 23, 2016, 01:56:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter-

We rijden volgende week woensdag van Venetië naar Alpe d'Huez.  De gps, tomtom app, googlemaps sturen ons over de Col de Montgenevre van Cesana Torinese naar briancon.   

Iemand die weet of het doenbaar is met vouwwagen achter een Opel vivaro 66kw?

Een idee voor alternatieven?  Ik zie als optie  via Frejus-tunnel  en over Grenoble.  Een betere optie?

Ps: iemand een routeplanner met beperking van steiltegraad?

shoppie

Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Cadillacfreak

Geen idee hoe steil die pas is, maar als je de keuze hebt uit of een pas of een tunnel zou ik qua veiligheid voor de tunnel gaan. Ongetwijfeld minder mooie uitzichten maar die tunnels zijn natuurlijk ook voor vrachtverkeer, dus dan weet je zeker dat jet goed gaat komen.

walter-

Citaat van: shoppie op juli 23, 2016, 03:28:06 PM
Geen idee om eerlijk te zijn.

Maar wij voeren altijd de route in op via michelin daar kan je ook de optie caravan aanvinken dus ik hoop dan altijd dat hij met zijn berekening daar rekening mee houd en niet te steile bergpassen meeneemt. Misschien geeft het nog wat meer informatie dan je nu al hebt.

Succes!


http://www.viamichelin.com/web/Routes?departure=Venezia&departureId=31NDFvdm4xMGNORFV1TkRNME5UZz1jTVRJdU16TTROemM9&arrival=38750%20Alpe-d'Huez&arrivalId=31NDJpMzExMGNORFV1TURrd05EVT1jTmk0d05qUTRNZz09&index=0&vehicle=0&type=0&distance=km&currency=EUR&avoidClosedRoad=false&motorway=false&toll=false&vignette=false&orc=false&crossing=true&caravan=true&car=hatchback&fuel=petrol&fuelCost=1.36&allowance=0&corridor=&departureDate=&arrivalDate=

Mmm: die stuurt je zelfs over eerste deel van de Col du glandon....

walter-

Ps: bedankt voor de tip van de michelin planner.

walter-

Citaat van: Cadillacfreak op juli 23, 2016, 04:23:42 PM
Geen idee hoe steil die pas is, maar als je de keuze hebt uit of een pas of een tunnel zou ik qua veiligheid voor de tunnel gaan. Ongetwijfeld minder mooie uitzichten maar die tunnels zijn natuurlijk ook voor vrachtverkeer, dus dan weet je zeker dat jet goed gaat komen.
De tunnel heeft het nadeel dat het een uurtje extra rijden is....
Als de reistijd gelijk is zou ik niet twijfelen voor de tunnel  (al is een goed landschap ook niet te versmaden....

Zeldenrust

Pas op dat de gangbare route van Briancon naar Alpe d'Huez over de Col du Lautaret gesloten is. De tunnel du Chambon naast het gelijknamige Lac du Chambon is anderhalf jaar geleden ingestort en nog niet hersteld. Vanuit Italië is de enige verstandige optie de tunnel du Fréjus nemen. Richting Chambery.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

walter-

Goede opmerking...
Google stuurt mij nog steeds zo...

Bagheera

 Vorig jaar hadden wij van die ANWB routekaarten mee, daar stonden rode en oranje caravannetjes op de routes die minder geschikt zijn voor caravans/vouwwagens. Wij hebben één pas gedaan voor ervaren bestuurders, dat ging prima, al vond ik het zelf wel spannend eerlijkgezegd. Uiteindelijk zaten we achter een vrachtwagen die niet harder ging dan 20 km/uur dus zo heel spannend werd het ook weer niet  ::)

Ber

Is goed te doen. Wij hebben de mongenevre pas vorig jaar met de caravan gedaan, geen probleem.




walter-

Met de tunnel du Chambon gesloten wordt je nu over de Glandon gestuurd. 
De vraag wordt nu, is die te doen met vouwwagen?

walter-

Citaat van: Ber op juli 24, 2016, 08:23:12 AM
Is goed te doen. Wij hebben de mongenevre pas vorig jaar met de caravan gedaan, geen probleem.
Bedankt voor de feedback . 
Wat is je definitie van goed te doen?  Nooit echt steil  (>10%?) En altijd brede bochten?
Met welke auto/vermogen reed je naar boven?

Walter

Ber

Er zijn stukken van 13%. Zelfs even stil gestaan en toen hellingproef. Spinnende wielen maar ook dat ging goed. Volvo v70 146pk.
Citaat van: walter- op juli 25, 2016, 10:37:31 AM
Bedankt voor de feedback . 
Wat is je definitie van goed te doen?  Nooit echt steil  (>10%?) En altijd brede bochten?
Met welke auto/vermogen reed je naar boven?

Walter

Spiegelbeeld

Lekker over die pas gaan, spectaculaire en mooie rit.
Je auto sleurt je klapkar er wel overheen.

michield

Citaat van: walter- op juli 23, 2016, 08:08:07 PM
De tunnel heeft het nadeel dat het een uurtje extra rijden is....
Als de reistijd gelijk is zou ik niet twijfelen voor de tunnel  (al is een goed landschap ook niet te versmaden....
Dat is maar de vraag; de navigatie heeft soms toch andere ideeën over reistijd. Als je veel langzamer over die col kan dan de navigatie bedenkt, dan kan dat uur ook een stuk minder zijn.