Hoe ondertentjes bevestigen?

Gestart door metalpe, augustus 06, 2016, 09:30:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

metalpe

Wij kochten deze week een 2007 mercury. Eind deze week zullen we hem hebben.
Bij de wagen zitten 2 ondertentjes (we zijn hem op de camping, opgezet gaan bekijken). Ik denk niet dat het originele tentjes waren, maar ik zag, als ik de rits opendeed en naar de 'klep' van de vouwwagen keek, nergens een plek om de ondertentjes vast te maken. Heeft iemand een foto van hoe en waaraan hij die tentjes bevestigt?

De huidige eigenaar had ze nooit gebruikt en de wagen staat hier nog niet dus ik kan niet proberen. Ik ben alleszins razend benieuwd!

Vast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

sannie75

Aan de ondertentjes zitten elastieken met zwarte klemmetjes eraan, deze schuif je om de plank heen, dit blijft prima zitten

Diocepos

Ik had hetzelfde toen ik vandaag mijn Jamet Arizona ging proberen. Twee ondertentjes van Euro Trail. Met inderdaad alleen vier elastieken met klemmetjes voor om een tentstok. Wij hebben ze ook maar provisorisch om een bedlat  gedaan. Ik vind ze dan wel slap hangen. Vooral in het midden. Misschien naai ik er nog wel een elastiek bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wfikse

Ik vond de eerste keer een punaise in het ondertentje. Ik vroeg mij toen echt af waarom een punaise in dat tentje moest liggen. Bij de eerste keer opzetten begreep ik het direct. Die dingen hangen echt onwijs slap en wat je ook met de vier elastieken probeert, dit blijft bij mij zo. Een punaise is misschien niet de beste maar wel een heel praktische oplossing.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

boswachter

wij hebben er wat extra elastieken met een drukknoopje aan genaaid.

caspar

Wij hebben ook die standaard ondertentjes maar daar zitten lange riemen aan die je om de bodem heen kan binden geen last van slap hangende tentjes

boswachter

te strak is ook niet verstandig, als een kind op het randje bij de deur leunt mag dit niet tot uitscheuren leiden ;-)

caspar

Kan vanaf hier geen foto.s plaatsen jammer genoeg dus zal er een paar maken en als over anderhalve het nodig is plaats ik ze ff

metalpe

Dank voor de antwoorden. Zodra we de wagen hebben gaan we hiermee aan de slag.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

PetraL

Je moet ze een keer (half) rond draaien.

muis

boswachter

Dat is nog een ouderwetse plank, ik weet niet of (net als bij de Arizona) er gaatjes in het bedframe zitten waar je een haakje aan kunt hangen, maar bij ons gaat er een elastiek om de rand van het bed en dan vast met een drukknoopje, maar onze ondertenten stammen nog van de Arizona.... Volgens mij zijn er verschillende ondertentjes en verschillende bevestigingssystemen....