Scheurtjes in tentdoek door inklappen

Gestart door spaansworrell, augustus 09, 2016, 09:26:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

spaansworrell

Wij hebben 2 scheurtjes in ons tentdoek gekregen, volgens ons, door het inklappen van onze tenttrailer River Camp Livingstone.
Heeft iemand hier ervaring mee en een eventuele oplossing om dit te voorkomen? De handleiding geeft geen oplossing of waarschuwing.
Wij hebben geen idee waar het mis gaat. wij zijn zeer zuinig en precies op onze trailer en nemen altijd de tijd bij het opbreken.

Dionne

Wij hebben het vorig jaar wel bij de Aart kok Tundra gehad. Dat kwam toen met het open klappen doordat de gespjes waarmee je de stof die je oprolt voor je ramen vastzet omlaag waren. Deze bleven daardoor hangen tussen de stokken bij het uitklappen waardoor het tentdoek schuurde. Gelukkig wel vergoed door de vw verzekering.

Zeldenrust

Wij hebben een River Camp Zambezi. Nieuw dus pas zes keer uit- en ingeklapt. Nog geen beschadigingen gelukkig. Maar ben wel nieuwsgierig waar het mis is gegaan bij jullie dan kan ik daar eens extra op letten de volgende keer.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Astrid1976

wij hebben ook een klein scheurtje, wij hebben hem netjes ingeklapt en toen de bak weer opengedaan, toen bleek dat we de onderste rits niet ver genoeg open hadden gedaan aan de zijkant (die rits die aan de bak vast zit). super jammer. maar nu zit er ducktape op en je ziet er niets van wand het zit onder de rand die je eroverheen trekt (net achter de middelste paal). maar zonde vind ik het wel. ik vind het zo ie zo jammer dat het boekje zo beperkt is, dit hadden ze best wat uitgebreider met meer foto's kunnen maken. wij hebben hem vorig jaar najaar opgehaald en dan weet je het toch niet helemaal meer als je hem in het voorjaar weet opzet.

AnnevdB

Super balen zeg! Bij ons is dit voorjaar idd uitgelegd dat die ritsen waar jij het over hebt een heel stuk los moeten, tot aan de lange kant van de bak zegmaar... Gelukkig zie je het niet door die flap!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

spaansworrell

Vandaag hebben wij onze tenttrailer naar Roden gebracht ( was in Heemstede gekocht). Super geholpen met goede informatie. Het tentdoek is van de trailer verwijderd en wordt opgestuurd naar ESVO voor reparatie. Wij hebben gekozen om er nieuwe panelen in te laten zetten. De trailer is pas 3 jaar oud, dus de moeite waard.
UITEINDELIJK is gebleken dat wij het inklappen niet goed doen. Dit als gevolg van een zeer snelle en een onjuiste instructie. Plus daarbij in aanmerking genomen dat de handleiding erg summier is.
Wij deden het doek zo netjes mogelijk gevouwen tussen de buizen. En dat moet juist niet. Vanuit achteren gezien moet het doek juist tussen de buizen uit. De 3 buizen moeten netjes op elkaar liggen. Dus zoveel mogelijk tentdoek buiten de trailer en daarna het tentdoek op het matras leggen. Wij hadden ook de slaapcabine dichtgeritst. Dit geeft echter teveel spanning op het doek van de slaapcabine en schuift het matras teveel naar achteren. De ritsen aan beide zijkanten van de slaapcabine moet open. Ook de ritsen van het tentdoek moeten aan beide zijkanten tot 10 cm voor het einde open en dus niet tot de hoek van de trailer.
Nou ja, een heel verhaal. Afgesproken is dat wij een nieuwe instructie krijgen als de tent er weer wordt opgezet en zijn fantastisch geholpen door de heer Wiggers.

abbes008

Mooi dat het opgelost wordt en de fout is ontdekt.
Groeten,

Erik

KenJo

Wel weer héél bijzonder om te lezen. Jullie hebben (net als wij) toch geen tentje van een paar euro gekocht maar een vouwwagen van rond de 10.000,- euro. Daar hoort gewoon een goede instructie bij! En eerlijk gezegd was die er bij ons ook niet (ook wij hebben hem gekocht in Heemstede) en als ik dan lees dat jullie het doek juist niet tussen de buizen moeten leggen en wij dat wél doen vraag ik mij af of wij het dan wel zo goed doen. Ik heb nog geen slijtage ontdekt en in de afgelopen 3 weken hebben we genoeg water over ons heen gehad en daarbij heeft onze Kavango de test ruim doorstaan maar toch.... De volgende keer dat we gaan klappen toch eens kijken of er een andere manier van inklappen is die meer lijkt op wat jij omschrijft
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

Citaat van: KenJo op augustus 20, 2016, 10:48:34 PM
en als ik dan lees dat jullie het doek juist niet tussen de buizen moeten leggen en wij dat wél doen vraag ik mij af of wij het dan wel zo goed doen.

Ik vind dit ook lastig en kan er niets over vinden in de handleiding. Wij hebben het op verschillende manieren geprobeerd bij onze Kavango tijdens in het inklappen, doek ertussen, zoveel mogelijk doek er buiten enz. Maar je ontkomt er niet aan dat er toch doek tussen de buizen komt, bv bij het dakgedeelte. Dat heb ik nooit buiten de buizen kunnen krijgen. De zijflappen houden we wel buiten de buizen en klappen deze op het laatst bovenop de tent. Misschien dat er Kavango gebruikers zijn die betere manieren hebben bedacht?

DrLivingstone

Citaat van: spaansworrell op augustus 10, 2016, 08:25:30 PM
Vandaag hebben wij onze tenttrailer naar Roden gebracht ( was in Heemstede gekocht). Super geholpen met goede informatie. Het tentdoek is van de trailer verwijderd en wordt opgestuurd naar ESVO voor reparatie. Wij hebben gekozen om er nieuwe panelen in te laten zetten. De trailer is pas 3 jaar oud, dus de moeite waard.
UITEINDELIJK is gebleken dat wij het inklappen niet goed doen. Dit als gevolg van een zeer snelle en een onjuiste instructie. Plus daarbij in aanmerking genomen dat de handleiding erg summier is.
Wij deden het doek zo netjes mogelijk gevouwen tussen de buizen. En dat moet juist niet. Vanuit achteren gezien moet het doek juist tussen de buizen uit. De 3 buizen moeten netjes op elkaar liggen. Dus zoveel mogelijk tentdoek buiten de trailer en daarna het tentdoek op het matras leggen. Wij hadden ook de slaapcabine dichtgeritst. Dit geeft echter teveel spanning op het doek van de slaapcabine en schuift het matras teveel naar achteren. De ritsen aan beide zijkanten van de slaapcabine moet open. Ook de ritsen van het tentdoek moeten aan beide zijkanten tot 10 cm voor het einde open en dus niet tot de hoek van de trailer.
Nou ja, een heel verhaal. Afgesproken is dat wij een nieuwe instructie krijgen als de tent er weer wordt opgezet en zijn fantastisch geholpen door de heer Wiggers.

Deze uitleg hebben wij ook gehad in Roden. Werkt perfect!
Bij het inklappen al het doek tussen de buizen weghalen en vervolgens op de wagen vouwen. Gaat vrij eenvoudig en snel.
Dat de ritsen van het tentdoek ook los moeten, is bij alle AK zo! Bij onze Kampala moest dat ook, doe je dat niet, dan komt er veel te veel spanning op te staan.