Onze nieuwe livingstone

Gestart door fam.doorzon, augustus 21, 2016, 01:59:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

fam.doorzon

Hallo allemaal,

Na 5 jaar met plezier gekampeerd te hebben in de Cabanon Columbia, hebben we afgelopen vakantie besloten een kleinere vouwwagen te kopen.

We kamperen voornamelijk in Zuid Europa en onze 4 kinderen willen allemaal in een klein tentje. Vandaar dat we gisteren onze tweedehands Aart Kok Livingstone hebben opgehaald.

Het opzetten was relatief eenvoudig. Het eerste deel stond vlot. Echter lukte het ons niet de luifel en windschermen strak op te zetten. Er bleven echt behoorlijke vouwen inzitten... Heeft iemand tips? Wat doen we verkeerd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jerome

Er is al vaker op het forum hierover geschreven. Ff zoeken zou ik zeggen.
Wij hebben hem al tientallen keren op gezet. En de ene keer gaat het in 1x goed, de andere keer is het een paar keer een haring verzetten. 

Alex

Volgens mij moet de scheerlijn aan de zijkant die in het midden niet naar voren getrokken worden maar opzij.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

fam.doorzon

Citaat van: Jerome op augustus 21, 2016, 02:31:12 PM
Er is al vaker op het forum hierover geschreven. Ff zoeken zou ik zeggen.
Wij hebben hem al tientallen keren op gezet. En de ene keer gaat het in 1x goed, de andere keer is het een paar keer een haring verzetten.

Uiteraard al gezocht, maar kon het niet vinden. Overheen gelezen waarschijnlijk...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

KlapJoeri

Welke regio woon je? Regio Nijmegen wil ik best eens helpen om hem samen netjes op te zetten....
The cold never bothered me anyway.....

fam.doorzon

Wat een leuk aanbod!! Helaas wonen wij in het midden van het land... Toch bedankt.

fam.doorzon

Citaat van: Alex op augustus 21, 2016, 02:32:29 PM
Volgens mij moet de scheerlijn aan de zijkant die in het midden niet naar voren getrokken worden maar opzij.

Bedankt! We gaan het proberen.

linda75

zitten de stormhoeken en wel goed in??? die zitten echt heel vreemd. ik herken de stormhoeken dat ze goed ingeritst zitten doordat het embleem van aart kok dan vooraan zit

DrLivingstone

Nee, die staat niet zoals in de brochure :-)
De scheerlijnen moeten bij AK altijd in de lengte van de naden worden afgespannen. Die staan dus goed!

De stormhoeken zitten er bijna 100% zeker verkeerd om in. De rist sluit namelijk ook niet goed aan op de grond.
Wat de luifel betreft, de stokken mogen hoger. Dan span je hem ook beter af.

Tip is om ook eerst de luifel er aan te risten en volledig af te spannen en daarna pas de windhoeken..

de Coxies

De windpunten zitten inderdaad aan de verkeerde kant. Het aantal haringen wat aan de tentkant zit is nl meer dan aan het einde vd windpunt.
Op deze foto kun je dat wel zien.
Ook wel een beetje het afspannen met de deuren. Al is er hier 1 opgerold

Frankie

Citaat van: fam.doorzon op augustus 21, 2016, 09:06:01 PM
Wat een leuk aanbod!! Helaas wonen wij in het midden van het land... Toch bedankt.
Ik zit in Utrecht en wil dat aanbod wel van Joeri overnemen. Moet nog wel terug komen van vakantie. Maar echt. De wagen moet strak en zonder overmatige plooien kunnen staan.

De windpunten hebben een zijde die een knik hebben en een rechte zijde. Die met de knik moet aan de luifel. En de scheerlijn op die punt moet zoals Alex aangeeft enigszins naar buiten staan.

fam.doorzon

Beste Aart Kokkers. Hartelijk dank voor al jullie reactie's.
Als wij jullie & onze foto's bekijken, dan schamen we ons.
Wij gaan eerst die 2 windhoeken maar eens verplaatsen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

muis

Je bent niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste die ze omgewisseld heeft. Succes  :J

Frankie

Ok. Dan maar met de billen bloot. Ons eerste vouwwagen weekeind.

Wat is er toch mis? Het staat helemaal niet mooi! En die voorwanden willen er ook niet goed in! :#

linda75

hahhaha nou hij staat dan nog best knap al is het eerlijk mag zeggen..