Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: rits deur loopt niet lekker  (gelezen 7572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
rits deur loopt niet lekker
« Gepost op: september 02, 2016, 07:51:51 am »

onze rits van de deur loopt niet lekker. in de bocht loopt deze telkens vast. En na grondig onderzoek lijkt het alsof hij niet goed in de tent gestikt is. Er is stof over zeg maar wat in het runnertje komt.Herkennen jullie dit?? We hebben een mail naar AK gestuurd maar krijgen als reactie dat dit niet onder garantie valt. Mijn man is hier niet blij mee en ik krijg zelf de neiging om het los te knippen maar ben bang dat de rits dan los gaat laten. De stof naar achter plakken of lijmen heeft ook nog de revue gepasseerd maar denk vraag eerst jullie eens. 
   
                 
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2016, 08:04:15 am »

Ik herken het. Maar niet in die mate. Uiteindelijk gaat bij ons de runner er altijd wel langs.
Ik zou niet gaan plakken, want dat kun je niet corrigeren.
Zelf zou ik als het echt hinderlijk was, eerder de zaak over een lengte van pakweg 10 cm los-tornen en opnieuw stikken. Maar dan moet je wel een ritsvoetje bij je naaimachine hebben. En de naaimachine even op een tafeltje naast de wagen kunnen zetten.
Je kunt dat ook met de hand doen en dan hoef je maar een cm of 3-4 los te halen als ik het zo zie. Want het probleem is kennelijk alleen dat ene kleine stukje.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2016, 08:18:37 am »

Bij de CCC herken ik dit ook en met name bij het grondzeil inritsen. Rete irritant. Wat helpt is de rits iets schuin houden tijdens het ritsen zodat hij het flapje niet kan pakken. Bij het stof nog niet gehad (volgens mij....).  bier
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2016, 08:22:07 am »

Heb de eerste paar keer (nu 4x geklapt met onze nieuwe wagen) ook een lastige bocht bij de deur gehad maar heb t idee dat het nu beter gaat. Dus, bocht is al lastig maar dan helemaal als die stof bij jullie zo uitsteekt... :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2016, 08:38:40 am »

Hoezo geen garantie? Dit is duidelijk een fabricagefout dus moet AK dit gewoon herstellen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2016, 08:40:59 am »

dat zegt mijn man dus ook en heeft nu een mail naar ak terug gestuurd. Ik hoop dat ze het kunnen verhelpen. Het is voor hun ws een peulenschil. idd ff lostornen en opnieuw door de machine echter heb ik niet zo machine en zou ik het met de hand moeten doen. Denk niet dat dat er mooier op wardt laat staan steviger
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2016, 09:04:31 am »

Het is voor Aart Kok denk ik geen peulenschil. De tent wordt gemaakt bij Esvo. Aart Kok doet zelf niks en moet voor een tentreparatie dus terug naar Esvo.
Ik vroeg een tijd geleden of ze me zes clips konden leveren (die aan de bandjes zitten waar Aart Kok wagens er duizend van hebben) maar zelfs die hadden ze niet.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2016, 09:46:23 am »

De bochten bij onze deuren gaan ook wat stroef, maar ben er achter dat het ook afhangt hoe je de rits dichttrekt. Als je hem een beetje "omhoog" trekt bij het dicht doen en in een beweging dan gaat het bij ons een stuk beter.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2016, 10:51:22 am »

als aart kok het niet kan verhelpen, iets wat ik wel hoop want je kost best wat zo n wagen mag je ook wel wat service verwachten, ga ik maar op zoek naar iemand met een naaimachine die ernaast gezet kan worden. het werk zelf zal wel meevallen is meer het onhandige dat hij nog aan de wagen zit
Gelogd

muis

  • Gast
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2016, 11:34:43 am »

Er zijn vast wel handigheidjes om te zorgen dat het doek  minder snel tussen de rits komt maar als het niet goed zit lijkt mij dat Aart Kok dit hoort op te lossen.  Als zij de tenten elders in elkaar laat zetten is het hun 'pakkie an' hoe ze dat oplossen.  Ik vind het een vreemde reactie
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2016, 12:44:43 pm »

Idd vind ik dit onder de garantie horen maar heb zelf net slechte ervaring gehad met een rits die verkeerd om is genaaid en heeft mee heeeel veel tijd en moeite en energie gekocht door een zeer klantonvriendelijk houding van AK. Succes dus...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2016, 02:56:25 pm »

ja helaas zijn wij ook bekend met de service van aart kok... jammer hoor dat het zo moet lijkt me. maar goed we wachten de reactie van ze af
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk: kampeermiddel : 2010 Aart Kok Kavango
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2016, 05:18:09 pm »

Wij hebben dit probleem ook op sommige punten in het grondzeil. Wat wij altijd doen is de rits naar voren duwen zodat de stof aan weerszijden wat meer naar achteren gaat (snap je het nog). Hierdoor komt de stof minder makkelijk in de rits. De stof loshalen en zelf gaan stikken zou ik persoonlijk nooit doen.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 07:19:15 pm door Cadillacfreak »
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk: kampeermiddel : *** TEUN TTT4 ***
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #13 Gepost op: september 02, 2016, 06:16:54 pm »

Ik vind de reactie van AK raar, ik zou hier niet blij mee zijn en dat ook duidelijk kenbaar maken.
(helaas zie ik al meer mensen in dit topic die kennelijk niet tevreden zijn over de service van AK).

Om dit op te lossen zou ik niet zelf beginnen met los halen en vast zetten, als je dan toch wat zelf wil doen zou ik de opties zoals genoemd proberen (dus rits schuin houden)
of met een klein schaartje toch wat van het randje knippen.
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: rits deur loopt niet lekker
« Reactie #14 Gepost op: september 02, 2016, 11:11:53 pm »

Ik vroeg een tijd geleden of ze me zes clips konden leveren (die aan de bandjes zitten waar Aart Kok wagens er duizend van hebben) maar zelfs die hadden ze niet.

Heb je de clipjes nog ergens anders gevonden? Ik heb paar jaar geleden op internet gezocht naar 'contraclips' die in de clips passen in de hoeken van de achtertent. Kan me herinneren dat ik toen ook die kleine clipjes tegenkwam.

Heb nu trouwens heleboel kleine clipjes over omdat ik alle clipjes en lintjes van de korte kanten van de binnentent heb geknipt; er was een clip blijven haken bij het in- of uitvouwen en toen zat er een scheur in de binnentent :-(
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal