vertrekken met natte camplet

Gestart door krekel64, januari 13, 2017, 04:17:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

krekel64

Dag Campletklappers,
Wij overwegen een camplet concorde aan te schaffen. Hebben eerder een wat oudere versie Camplet GTE gehad. Hoe pakken jullie in als het regent en de natte tent moet worden ingeklapt? Bedden nat? Hoe voorkom je dat?
Ik kijk uit naar handige tips. :P

meeder

Dun zeiltje meenemen dat je over het matras legt zodat dit droog blijft.

Juttertje

Ik heb ook 2 zeiltjes bij me. Nog niet nodig gehad, gelukkig. :)2]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sidi

Sluit ik me bij aan: voor de zekerheid plastic folie over de bedden. In principe moeten de bedden droog blijven. De buitentent is door middel van een "pees" rondom aan de polyester bak vastgezet. Als je nat inklapt blijft het water aan de buitenkant van de tent en de kwaliteit van het tentdoek doet de rest. Mijn ouders hebben ooit met een Camp-Let in de stromende regen moeten inklappen. Op de volgende camping stroomde het water bij het uitklappen van de tent eraf, maar de bedden waren lekker droog! Zelf ook eens nat ingepakt, maar geen problemen gehad met nattigheid.

krekel64

FriedelP

Wij hebben schildersplastiek die op maat is gesneden. Doen we altijd op de bedden bij verplaatsing. Zowel bij het inklappen als uitklappen voorkom je natte bedden.

krekel64

Dank, we zullen tzt een net stukje plastic meenemen.!

Voorts geldt: wat je niet meeneemt is mooi meegenomen.

henkt

Daar zit wat in. Of was dat nou juist niet. :J

Juttertje

Dit jaar 1e nacht met regen ingeklapt. Zeiltje over onze spullen.
Helaas, bij het uitklappen bij de volgende camping waren de hoeken achterin de cabines kletsnat. Matras en slaapzak. Rest was droog.
Gelukkig geen probleem, was prachtig weer, dus snel droog. Maar hoor graag tips hoe ik dit had kunnen voorkomen. :)1303]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mathieu76

We hebben met onze classic een keer heel nat  opgepakt en aangekomen bij de volgende camping was het bed maar een beetje nat, alles ff goed open matras op zn zijkant en na een paar uurtjes weer droog.

henkt

Wij hebben een abonnement op nat inpakken denk ik. Dit jaar ook weer. Na drie dagen regen maar naar huis gegaan. Na een nachtje uitgeklapt in de stalling was alles weer droog. Natte bedden hebben wij nog niet gehad gelukkig.

Arjan

Dit jaar hebben we 6 keer de wagen nat mogen inpakken maar de bedden waren steeds droog bij het uitpakken.

sanderv

Afgelopen jaar in Engeland in 4,5 week rondtrekken uiteindelijk de camplet 1 keer nat moeten inpakken.  We klikken de slaaptenten dan los van het frame en gooien daar dan inderdaad een stuk plastic over. 1 stuk voor over beide slaaptenten. Daarna gewoon dichtklappen. De buitentent zit dan ingepakt in plastic tussen de binnententen.