Beste keus voor los navigatiesysteem?

Gestart door KampeerFan, januari 15, 2017, 03:18:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

KampeerFan

Nadat we met Hemelvaart weer hopeloos verkeerd waren gereden vanwege nieuwe rondwegen, met onze verouderde TomTom. Toch maar besloten een nieuwe versie te kopen met gratis Lifetime updates kaarten. De TomTom Via 62 Europa om precies te zijn. Mooi groot scherm met wat handige extra functies erop zoals verkeersinfo en handsfree bellen. We blijven toch trouw qua merk omdat we ontzettend veel plezier van onze oude 2e hands TomTom hebben gehad.

Iemand hier al ervaring met de Lifetime updates van TomTom?

Paulvh

Ik heb nu de TomTom 6200 perfect apparaat. Werkt realtime met eigen simkaart geen kosten voor kaarten en flitsers.

Tago Herman

Ik heb nu de TomTom 5200, met lifetime updates voor kaarten en flitsers. Let wel, lifetime betekent voor TomTom zolang het apparaat wordt ondersteund.  :(   Systeem bevalt mij uitstekend, vooral de voorgestelde routewijzigingen bij stremmingen en/of files vind ik perfect.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Alex

Och mij maakt het eigenlijk niet uit kom er met alle merken wel.
Het is soms wat wennen.
Heb nu een navman. Garmin, volkswagen, 1 of andere vage die ik via ibood heb, en nu 1 van Renault gehad.
Ik kijk nooit naar merk maar naar de prijs
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

Citaat van: Alex op juni 17, 2017, 08:25:52 AM
Och mij maakt het eigenlijk niet uit kom er met alle merken wel.
Het is soms wat wennen.
Heb nu een navman. Garmin, volkswagen, 1 of andere vage die ik via ibood heb, en nu 1 van Renault gehad.
Ik kijk nooit naar merk maar naar de prijs
Ach.... met de routekaart en het 100.000 stratenboek lukte het ook altijd prima. stadsplattegrond bij iedere plaats. Soms moet ik onverwachts ergens heen en heb ik geen navigatie bij me. Het werkt nog steeds op de oude manier. En.... je bent je ook wat bewuster van de omgeving waar je bent.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

Die tijd wil ik niet meer terug.
Het is veel rustiger rijden met een nav aan.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KampeerFan

Citaat van: Tago Herman op juni 16, 2017, 08:52:20 PM
Ik heb nu de TomTom 5200, met lifetime updates voor kaarten en flitsers. Let wel, lifetime betekent voor TomTom zolang het apparaat wordt ondersteund.  :(   Systeem bevalt mij uitstekend, vooral de voorgestelde routewijzigingen bij stremmingen en/of files vind ik perfect.

Ok fijn om te horen! Laten we i.d. hopen dat dit systeem lang ondersteund mag worden.

Wij houden de papierenkaart er ook gewoon bij. Navigatie is een hulpmiddel maar je moet altijd je verstand blijven gebruiken!

Koos

Gebruiken al jaren Garmin
Voor- nadelen zijn reeds aan bod gekomen
Het is wat je zelf het prettigst vind
TomTom praat te veel is mijn opinie tov Garmin

Tago Herman

CiteerTomTom praat te veel is mijn opinie tov Garmin   

Ik gebruik de stem van Eva, wel zo gezellig. :#
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Hemertje

CEO

Citaat van: _Jeroen_ op juni 17, 2017, 10:18:14 AM
Wij houden de papierenkaart er ook gewoon bij. Navigatie is een hulpmiddel maar je moet altijd je verstand blijven gebruiken!

Dat!

We kijken altijd op de kaart. Navigatie staat altijd op 'stil'. Het is slechts een advies. Dit jaar moeten lamgs Parijs door de spits...  Hopelijk kunnen we samen met de actuele Franse verkeersinformatie (Trafic Futé) en de kaart de ergste files vermijden.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

olaf

Citaat van: Koos op juni 17, 2017, 10:58:47 AM
TomTom praat te veel is mijn opinie tov Garmin
Doen mijn kinderen ook maakt dus geen verschil.

Wij gebruiken nu de Garmin Nüvi 57 werkt meer dan prima. Werkt beter dan de onze oude TomTom One.

Ik heb ook de Sigic geprobeerd (op de iPhone) maar deze na 2 x desastreus gebruik verwijdert, was wel de gratis versie.

Op de Samsung S3 en een oude HTC Desire (een van de eersten) heb ik een tijdje gebruik gemaakt van een illegale TomTom.
Die werkte ook perfect, geen internet nodig voor navigeren en zeer snel met herberekenen van de route.
Op de iPhone heb ik deze nog niet getest.

Onze Suzuki Baleno heeft ook een Nav die werkt nog niet naar behoren, daar komt nog een update voor.
Het navigeren gaat verder prima, maar ik mis wel een aantal zaken t.o.v. Garmin.
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

Citaat van: Cadillacfreak op januari 17, 2017, 09:40:07 PM
Onzin om hier nog geld aan uit te geven. Gewoon gratis Waze op je smartphone downloaden, werkt perfect. Ook in het buitenland.
Gebruikt nog wel redelijk data lees ik, klopt dat?
The need for the many outweigh the needs of the few

mar-ine

Citaat van: olaf73 op juni 17, 2017, 08:37:11 PM
Gebruikt nog wel redelijk data lees ik, klopt dat?
Waze gebruikt niet veel hoor. Nooit geen last mee gehad. Altijd up-to-date. En verkeersinfo. Perfect.

Coleman Popup
Cheyenne

Base575

Citaat van: martijnmarleen op januari 15, 2017, 04:32:39 PM
Wij hebben  een tomtom go. Werkt goed en gratis updaten. Meestal zijn ze bij de anwb in de aanbieding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Aanbiedingen bij de ANWB zijn meestal geen aanbiedingen! Kijk vooral even verder.

Verstuurd vanaf mijn Life One X2 Mini met Tapatalk