Campingkachel voor in het voorjaar

Gestart door Jeroenbrs, januari 20, 2017, 09:03:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroenbrs

Hallo, ik ben benieud wat men gebruikt om er in het voorjaar een beetje warmpjes bij te zitten.
Wij hebben nu een elektrisch straal kacheltje van 15,-.... Daar kun je natuurlijk niet veel van verwachten.
Nu hebben we een petrolium kachel van Zipro te leen (de cv ketel heeft het begeven)
Deze Zipro doet het super! Meer kost ook wat....
Hebben jullie ook goede ervaringen met tussenoplossingen en zo ja, welke om de voortent in het voorjaar te verwarmen?

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet K1 met Tapatalk

Hemertje

arnodoos

Ik lees mee want ik moet ook nog een kachel gaan aanschaffen!

pwg-van-ej

Wat kun je qua ruimte en gewicht meenemen... wij hebben 't tot nu met een elektrisch kacheltje gedaan en echt koud hebben we 't nog niet gehad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jafu

Ik lees ook mee. Wij willen ook een kachel aanschaffen voor in de voortent van onze Roadmaster.
Onze voorkeur gaat uit naar een keramische kachel, veilig, goedkoop in aanschaf, geen brandstof die meegenomen moet worden.
Maar, we zijn erg benieuwd naar reacties en tips!  :)

Hemertje

zie mijn tip, afgelopen jaar aangeschaft nav tips hier op het forum
in het najaar gebruikt op de camping, veel warmte komt er vanaf, geen kou gehad...

Keramische kachel Safe-T Heater

- capaciteit 500 - 1.000 - 1.500 watt
- met thermostaat
- oververhittingsbeveiliging
- omvalbeveiliging
- ventilatiestand

jafu

Citaat van: Hemertje op januari 20, 2017, 09:22:49 PM
zie mijn tip, afgelopen jaar aangeschaft nav tips hier op het forum
in het najaar gebruikt op de camping, veel warmte komt er vanaf, geen kou gehad...

Keramische kachel Safe-T Heater

- capaciteit 500 - 1.000 - 1.500 watt
- met thermostaat
- oververhittingsbeveiliging
- omvalbeveiliging
- ventilatiestand

Bedankt! Deze hadden wij inderdaad ook zien staan. Fijn om van iemand te horen dat het warm genoeg is geweest met deze kachel  8)
Mag ik vragen in welke situaties jullie hem hebben gebruikt?
Alleen om slaapcabines te verwarmen? Of ook om de voortent te verwarmen?
We hebben twee jonge kinderen en ik hoop dat we het (mocht het kouder zijn), met deze kachel ook in de voortent aangenaam kunnen krijgen.

Hemertje

Deze kachel laatste weekend september gebruikt om de grote voortent van de spacer smorgens te verwarmen

jafu

Koenta_kinte

Wij hebben deze kachel ook en hij kreeg de wagentent goed heet vorig jaar in de meivakantie toen het een graad of 5 was in de nacht. We hadden em ook in de voortent waar we geen vast grondzeil in hebben en ook daar krijgt ie het aangenaam. We hebben em nu niet in de wagen liggen, want hij is ook prima om in vochtige tijden de was op zolder wat sneller te drogen. En dat voor die 'investering'.

EriLin

Wij hebben ook 2 van die kacheltjes die Hemertje heeft. Hebben de hele ccc prima warm kreeg afgelopen voorjaar en op de koude avonden in het voorseizoen. We gebruiken er 1 in de voortent en 1 in de wagentent. Met de verschillende wattages kan je een beetje spelen afhankelijk van de beschikbare amperes.

@jafu wij hebben 2 ukies van toen een half jaar,  die hebben het niet koud gehad. Die lagen snachts dik ingepakt.

olaf

Wij hebben deze elektrische kachel voor de frisse dagen.

In het voorjaar hebben we ook een gaskachel mee.
Deze geeft veel warmte en we hebben gemerkt afgelopen Hemelvaart dat deze kachel geel overbodige luxe is
The need for the many outweigh the needs of the few

Jeroenbrs

Citaat van: pwg-van-ej op januari 20, 2017, 09:09:37 PM
Wat kun je qua ruimte en gewicht meenemen... wij hebben 't tot nu met een elektrisch kacheltje gedaan en echt koud hebben we 't nog niet gehad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Qua gewicht geen probleem denk ik.
We hadden een trigano Odyssee, ruimte genoeg..... Maar we zijn nu aan het wachten op onze Europa Camper sunliner. Hier zullen we waarschijnlijk iets minder ruimten in hebben.

Jeroenbrs

Citaat van: olaf73 op januari 20, 2017, 10:42:09 PM
Wij hebben deze elektrische kachel voor de frisse dagen.

In het voorjaar hebben we ook een gaskachel mee.
Deze geeft veel warmte en we hebben gemerkt afgelopen Hemelvaart dat deze kachel geel overbodige luxe is
Ja, zo eentje hebben we nu ook, maar als het 5 gr is moet je er toch echt voor gaan zitten.

Jeroenbrs

Citaat van: Hemertje op januari 20, 2017, 09:06:08 PM
heerlijk elektrische kachel voor 22,50!

http://www.hornbach.nl/shop/Keramische-kachel-Safe-T-Heater-1500-Watt/8783855/artikel.html

Mooie recenties! Is een goede kanshebber.... Bedankt!