waar naartoe

Gestart door linda75, januari 30, 2017, 12:50:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

linda75

Wie kan ons helpen. Vorig jaar zijn we naar Slovenië en Kroatië geweest naar een camping met veel outdoor aktiviteiten. Vanaf de camping werden deze activiteiten georganiseerd en dat vonden wij echt ideaal. onze kinderen legden hierdoor snel contact met andere leeftijdsgenootjes. Helaas door het weer zijn we na 10 dagen richting Kroatië gegaan.
Voor dit jaar zoek ik dus een soortgelijke camping en dat mag in Frankrijk Italië of Oostenrijk zijn. uiteraard in een bergrijk gebied. Ik wil niet terug naar Slovenië omdat ik graag elk jaar een ander gebied wil aandoen, er is immers zoveel moois in Europa.
We zoeken dus een kleine tot middelgrote camping waar Nederlandse jeugd komt ( leeftijd 12 en 16 jaar) met een zwembad en liefst aan een rivier of meer maar in de buurt is ook geen probleem.
Voor ons dus een extra wens is dat er vanaf de camping uitjes worden georganiseerd denk aan raften, wandeltochten, wijnavonden of bbq avonden, Fia feratta, canoying en dat soort activiteiten.

ik weet dat er campings bestaan die samen werken met outdoorcentra's maar ik weet gewoon niet hoe ik moet zoeken op internet.

Zijn Julie wel eens op een leuke camping geweest die dit soort diensten aanbied?  ik hoor graag jullie tips en ervaringen.
De ardeche hebben we al gezien dus daar hoef ik niet meer heen.

solex

Twee jaar geleden hier geweest.
Mogelijk voldoet deze aan alle wensen
Veel activiteiten worden georganiseerd door een paar Nederlanders die de hele zomer op de camping verblijven en redelijk veel NL en B tegengekomen toen we daar waren.
Mocht je daar naartoe gaan vraag een plaats boven,onder sta je bijna de hele dag in de schaduw.
Wel een pittige klim van Menton naar Sospel.

http://www.camping-sainte-madeleine.com/hollandais/welcome.htm
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Fam Knijff

welke camping in slovenie en kroatie hebben jullie daar bezocht. slovenie staat ook op de to do list en wij houden ook van veel activiteiten

astridG

De eerste die mij te binnen schiet is Rioclar in Barcelonette, vlak bij het meer van Serre Poncon.
Voor Frankrijk: zoek in het forum van camping-frankrijk.nl  op 'outdoor', dat levert een hoop tips op.

FriedelP

De eerste keer dat we wij met de vouwwagen weggeweest zijn, zijn we naar Peisey-Nancrois geweest.

http://www.camping-savoie-mont-blanc-lanchettes.com/home-holl

Heerlijke vakantie gehad ondanks de vele regen! Rustige camping en er wordt meer Nederlands gepraat dan Frans.

Er ligt vlak naast een sportcentrum en advonturen park, en het soort activiteiten waar je van spreekt kan je van op wandelafstand doen van de camping. De campingvader helpt zeker mee te reserveren.

Parker700

linda75

Citaat van: Fam Knijff op januari 30, 2017, 04:34:32 PM
welke camping in slovenie en kroatie hebben jullie daar bezocht. slovenie staat ook op de to do list en wij houden ook van veel activiteiten

camping menina, echt een hele leuke camping en in Kroatië een kleine camping zonder poespas. lekker rustig

ik hoef niet persen naar Frankrijk mag ook Oostenrijk of Italië zijn. en op de Frankrijk pagina forum had ik al de vraag gesteld en ook al wat reacties gehad maar denkt vraag het hier ook even omdat hier toch ook mensen zitten met een vouwwagen 8)

Fam Knijff

Citaat van: linda75 op januari 30, 2017, 09:47:05 PM
camping menina, echt een hele leuke camping en in Kroatië een kleine camping zonder poespas. lekker rustig

ik hoef niet persen naar Frankrijk mag ook Oostenrijk of Italië zijn. en op de Frankrijk pagina forum had ik al de vraag gesteld en ook al wat reacties gehad maar denkt vraag het hier ook even omdat hier toch ook mensen zitten met een vouwwagen 8)

wij zijn 2 jaar geleden naar camping grubhof (Oostenrijk) geweest. een hele leuke camping met grote plaatsen. ligt goed gelegen voor diversen uitstapjes. rivier was heerlijk om in te spelen met luchtbed/zwemband of gewoon zo er in springen is heerlijk (gruwelijk koud water)
in het dorp is een heel leuk zwembad waar je gratis toegang tot hebt. ook is de kabelbaan in het dorp gratis, en de klammen in de buurt zijn ook gratis

afgelopen jaar zijn we er geweest en dit jaar gaan we er weer heen camping aufenfeld (Oostenrijk). omdat we nog niet alles hebben kunnen zien en onsen kleine het wel heel leuk vond nogmaals deze camping. Normaal zijn wij ook niet van 2e keer dezelfde camping, maar dit jaar gaan we voor het eerst met onsen vouwwagen (Mercury) en we hadden daar een mooie grote plaats gezien die we dit jaar geboekt hebben en de kilometers vielen ook mee. omdat het de eerste keer is met de vouwwagen wouden we naar een vertrouwde camping. Grubhof  was ook een optie, maar de kleine wou echt deze, en wij hadden nog niet alles gedaan. Volgend jaar gaan we naar Slovenie  en camping menina ziet er zekers leuk uit..

linda75

bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben echt op zoek naar een camping waar je vanaf de camping otudoor activiteiten kan doen... sommige heb ik opgeslagen. van andere wordt ik niet echt heel warm... vind vooral dat het voor de kinderen leuk moet zijn.. we zoeken rustig verder.. we hebben nog ff  :)

herowebe

https://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.aspx?id=44989

Hier wordt dezelfde vraag gesteld! misschien zit er ook wel de geschikte camping voor jullie tussen.

groothuis27

In Oostenrijk zijn camping dellach im drau tal heel leuk , plaatsen zijn niet echt groot .net buiten de camping kun je raften op de drau .voor de wat oudere jeugd ( die van ons zijn 13 en 15 ) is rozental roz heel leuk .Daar gaan we zelf dit jaar weer heen ( na 3 jaar hoor ) Kids wilden graag terug hadden er veel leeftijd genoten en Slovenië ligt zo gezegt in de achter tuin .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Fam Knijff

even nog op terug komen.

op camping aufenfeld worden raft tochten georganiseerd vanaf de camping. zillertal arena is op 15 minuten lopen. klettersteig voor kinderen (berg klimmen 400 meter op) en ook heel leuk voor de ouders is op 15 minuten rijden.
op de camping zullen de kinderen zich echt niet vervelen... voor alle leeftijden is er wel wat wils.. westerndorp, skate park,  binnen en buiten zwembad, goudzoeken enz enz.

linda75

bedankt voor de reacties zitten leuke tussen. ik neig idd steeds meer naar Oostenrijk. zal ff internet gaan afspeuren naar meer mogelijkheden.. maar tot zover bedankt!!

Wammes67

http://www.lepeyral.com/
Stond op onze shortlist, maar voor ons te ver van Carcassonne af (onze jongens willen het kasteel dit jaar in het echt zien)

linda75

hartelijk  bedankt ze staan in mijn lijstje. Inmiddels heb ik camping solaire geboekt en kan hier dus een slotje op :)