Kyte 2009

Gestart door Dionne, april 07, 2017, 08:29:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dionne

Zondag gaan we kijken naar een kyte uit 2009. Iemand tips waar we op moeten letten? Zitten er in een kyte van 2009 andere dingen dan bv een kyte van 2014? ( verbeterende techniek in 2014?)

Nekaf

Er zijn best verschillen, maar belangrijkste, is alles heel , trekt de luifel makkelijk omhoog , zijn de banden goed, werkt de keuken,is de oplooprem nagekeken,  maar dat had je vast zelf bedacht

Eric65

Wel goed dat je daar over nadenkt want er zijn redelijk wat modificaties geweest. Wellicht is het handig om even bij Holtkamper langs te gaan en te kijken hoe de laatste modellen eruit zien. Wij hebben een 2013 model gehad die o.a. een mooie binnentent in de slaapcabine had die nog niet standaard in de oudste modellen zat.
Verder staan er zo af en toe wat recentere modellen te koop op marktplaats. Die hoeven er niet altijd beter uit te zien maar zijn dan voorzien van de laatste updates. (Behoudens windforce : het grote en zware springkussen luchtpomp systeem).
Succes!

muis

Bij de eerste Kytes hebben een aantal mensen problemen gehad met de luifelstok, hij was dan te lang of te kort. Ik zou hier sowieso even naar vragen.  Verderop staan nog topics over de eerste serie Kytes

GJT

Dit betreft 1 van de eerste Kyte jaren. De huidige Kyte is windforce dus niet meer te vergelijken. Met 2009 modellen waren wel wat dingetjes maar dit kan ook gebruiker gerelateerd zijn. Holtkamper is welwillend om zaken aan te passen maar je moet hier als eigenaar wel achteraan. Hebben ze dit gedaan? Holtkamper nu nog dingen laten aanpassen/ repareren kan aardig prijzig zijn.
Check luifel punt: plek waar mast in komt. Is deze nog goed, evt al een keer aangepast?
Check lussen/haring punten aan grondzeil. Met name buitenste hoeken. Deze zijn bij latere versies verbeterd.
Check hoekpunten in de tent waar de tent op spanning wordt gebracht met de carbon stok.
Check frame bij mast stomp (waarin je de mast zet voordat je hem omhoogtrekt). Buizen schade kan voorkomen door het stompje te vergeten in de goede positie te zetten voor inklappen. (Gebeurt mij ook nog wel eens..)
Check aanzet-/eindpunten van de ritsen ( net als bij iedere vouwwagen). Stiksel nog goed?
Check voor onderhoud. Oplooprem al nagekeken?

Verder algemeen nalopen op beschadigingen en uiterlijke staat. Hieraan is al veel af te leiden over hoe er met de wagen is omgegaan.

Succes met de bezichtiging

Dionne

Bezichtiging gehad en een Kyte rijker. Hij zag er echt uit als nieuw, geen vlekje in het doek, en alle modificaties gehad.

Eric65

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Veel kampeerplezier komende zomer.

jari

Gefeliciteerd met de kyte
Jevipro

Dionne

Citaat van: GJT op april 08, 2017, 09:59:17 AM
Dit betreft 1 van de eerste Kyte jaren. De huidige Kyte is windforce dus niet meer te vergelijken. Met 2009 modellen waren wel wat dingetjes maar dit kan ook gebruiker gerelateerd zijn. Holtkamper is welwillend om zaken aan te passen maar je moet hier als eigenaar wel achteraan. Hebben ze dit gedaan? Holtkamper nu nog dingen laten aanpassen/ repareren kan aardig prijzig zijn.
Check luifel punt: plek waar mast in komt. Is deze nog goed, evt al een keer aangepast?
Check lussen/haring punten aan grondzeil. Met name buitenste hoeken. Deze zijn bij latere versies verbeterd.
Check hoekpunten in de tent waar de tent op spanning wordt gebracht met de carbon stok.
Check frame bij mast stomp (waarin je de mast zet voordat je hem omhoogtrekt). Buizen schade kan voorkomen door het stompje te vergeten in de goede positie te zetten voor inklappen. (Gebeurt mij ook nog wel eens..)
Check aanzet-/eindpunten van de ritsen ( net als bij iedere vouwwagen). Stiksel nog goed?
Check voor onderhoud. Oplooprem al nagekeken?

Verder algemeen nalopen op beschadigingen en uiterlijke staat. Hieraan is al veel af te leiden over hoe er met de wagen is omgegaan.

Succes met de bezichtiging

Dank je voor de duidelijke punten.
Zoals je misschien al hebt gelezen, Hij zag er perfect uit.