Help, is er een vouwwagen welke lichter is dan 275 kg?

Gestart door angelica2109, april 19, 2017, 12:23:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angelica2109

Misschien een vraag die heel stom is.
Wij hebben een opel corsa eco flex. Ja heel fijn voor als je ver moet rijden maar minder als je op zoek bent naar een vouwwagen..
Wat blijkt nu , de auto kan maar 500 kg trekken   :?

Heeft iemand een idee welk merk vouwwagen er haalbaar is en die er achter zou kunnen?

alvast bedankt!!

martijn82

Er is een merk die zelfs achter een smart kan. Maar ben even het merk kwijt. En volgens mij camplet ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

En ook de Camplet is lichter. 250 kg leeggewicht met belading van 250 kg :J

Daarnaast zijn er speciale vouwwagens voor achter de motorfiets maar die zin meestal erg klein.

GJT

#4
Edit: ik las alleen 275 kilo. Met 500 max. zijn er meer mogelijkheden maar blijft staan dat ik graag iets 'over' heb om veilig een aanhanger te trekken. praktijk is ook dat de wagens voor de specs extreem leeg worden gewogen, zonder losse zaken, keuken e.d. Op de weegbrug blijken veel wagens zwaarder.

CEO

De meeste wagens zijn lichter, wel houd je heel weinig laadvermogen over. Dan kan je eventueel kiezen voor een wagen met minder laadruimte.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

zoals CEO zegt zijn de meeste wagens rond de 300/400 kg, maar dat is wel leeg en zonder disselbak, volle keuken, luifel etc. en dan wil je er ook nog wat bagage in kwijt denk ik. De Trigano Odyssee is 365 kg maar mag tot 650 en dat ga je zo halen gok ik met alle extra's die je meeneemt.
Dus die 500 ben je zo overheen denk ik, ook met een lichte VW. Maar misschien zijn er ervaringsdeskundigen hier die onder de 500kg blijven.

KlapJoeri

The cold never bothered me anyway.....

Chrisje

#8
een Comanche, deze mag ook achter een motorfiets.
Max gewicht 350 kg.

https://www.dewitschijndel.nl/comanche-mc-camp-vouwwagen/

Tom

Basisgewicht van Holtkamper Cocoon (250 kg) is ook niet zo hoog

olaf

Citaat van: Chrisje op april 19, 2017, 05:06:16 PM
een Comanche, deze mag ook achter een motorfiets.
Max gewicht 350 kg.

https://www.dewitschijndel.nl/comanche-mc-camp-vouwwagen/

Deze heeft wel een smal bedje

Met hoeveel personen willen jullie in de vouwwagen bivakkeren?

Misschien is de Cabanon Tabora iets voor jullie.
leeg gewicht 330 Kg (zonder extra opties)
The need for the many outweigh the needs of the few

angelica2109

Thnx voor jullie hulp. Nou probleem is dat we drie slaapplekken nodig hebben. ja het wordt echt een ding pffff . inderdaad zie ik veelal dat de vouwwagen dan leeg gewogen worden en een keuken is toch wel handig hahaha. ik ga in ieder geval kijken naar jullie tips!!

KampeerFan

Naast wat je auto mag trekken, is het ook de vraag of het veilig en comfortabel is om tot 500 kg achter je auto te hangen.
Veiligheid moet voorop staan!!

Het is erg belangrijk dat de auto de vouwwagen blijft controleren en niet andersom. Kun je de heuvels/bergen fatsoenlijk nemen? In welke versnelling kan je maximaal blijven rijden?

Onze golf variant mocht 1200 kg trekken, de vouwwagen was beladen 700 kg plus alle inzittenden en bagage nog in de auto. Op de snelweg was het prima, maar in de heuvels bijvoorbeeld had ik totaal niks over qua vermogen.

Kijk eens op de site van caravantrekker.nl daar kun je specifiek je auto opzoeken wat je mag trekken/laden, prestaties etc.

Ik denk dat je er namelijk verstandiger aan doet om een andere auto aan te schaffen met het oog op een bepaald trekvermogen, en dan daarna er een vouwwagen naar wens bij zoekt.

martijn82

Citaat van: _Jeroen_ op april 21, 2017, 09:10:36 AM
Naast wat je auto mag trekken, is het ook de vraag of het veilig en comfortabel is om tot 500 kg achter je auto te hangen.
Veiligheid moet voorop staan!!

Het is erg belangrijk dat de auto de vouwwagen blijft controleren en niet andersom. Kun je de heuvels/bergen fatsoenlijk nemen? In welke versnelling kan je maximaal blijven rijden?

Onze golf variant mocht 1200 kg trekken, de vouwwagen was beladen 700 kg plus alle inzittenden en bagage nog in de auto. Op de snelweg was het prima, maar in de heuvels bijvoorbeeld had ik totaal niks over qua vermogen.

Kijk eens op de site van caravantrekker.nl daar kun je specifiek je auto opzoeken wat je mag trekken/laden, prestaties etc.

Ik denk dat je er namelijk verstandiger aan doet om een andere auto aan te schaffen met het oog op een bepaald trekvermogen, en dan daarna er een vouwwagen naar wens bij zoekt.
Klopt niet helemaal. Wij hebben een Hyundai i20 en die mag 850 kg geremd trekken. En met volle belading en vouwwagen er achter trekt hij nog als een dolle.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Tago Herman

Hoeveel kilo een auto MAG trekken en hoeveel hij KAN trekken heeft niets met elkaar te maken. Je kunt een auto hebben met 500 pk, waar een heelhuis achter kan hangen qua trekkracht , maar waar het chassis of de trekhaak slechts tot 500 kilo geschikt is.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar