Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: onderdelen oude Jamet Louisiana?  (gelezen 2086 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yunic

  • Gast
onderdelen oude Jamet Louisiana?
« Gepost op: april 26, 2017, 08:04:33 pm »

Hallo allen, ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb altijd met mijn mama als kind gekampeerd en vond dit de max als kind. Mijn mama is spijtig genoeg in december overleden en met een deel van mijn kleine erfenis heb ik een campingcar 2dehands gekocht. In de zomer plannen wij, mijn man en ik met onze 2 kindjes (3 en 5)een grote vakantie in zuiden van Frankrijk met de campingcar.
We kochten een Jamet Louisiana van mensen uit Zaventem, stedelijk gebied en dus de tent helemaal rechtzetten kon daar niet ter plaatsen. Maar ze verzekerde ons dat de tent nog in goede staat was en dat alles aanwezig was. Toen we ze thuis opende zagen we al meteen dan de rits van de tent zelf stuk was! Ik vermoed dat daar weinig valt aan te repareren, maar mochten er tips zijn, ik hoor ze zeer graag?!?
Dit weekend hebben we dan de voortent rechtgezet, wat ons al gauw opviel is dat er veel te veel buizen waren, wat het opzetten wel bemoeilijkte. Maar het ergste was dat er een essentieel stuk ontbrak, nl een coin of een kruising waar 5 buizen in passen (nr401848G). Weet er iemand of ik dit stuk nog kan bij bestellen? Of is er een soort van universeel stuk dat een oplossing zou kunnen bieden?
Ik hoop echt dat jullie mij wat raad kunnen geven, want ik voel mij echt in de mailing genomen en deze aankoop betekend emotioneel voor mij te veel om bij de pakken te blijven zitten.
Alvast bedankt voor alle tips. Grtn Yannic
Gelogd

AdrieK

  • Gast
Re: onderdelen oude Jamet Louisiana?
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2017, 08:36:42 am »

Misschien is er iemand in je kennisenkring die kan lassen? Met een stel bestaande koppelingen en een beetje handigheid moet zoiets wel te klussen zijn lijkt me.
Het deel dat halverwege de voortent zit kan dan als voorbeeld dienen voor de juiste hoeken en lengtes, er komt alleen nog een poot onder.

Als je zo'n viervoudige koppeling op de kop weet te tikken dan kun je de poot eronder met een klemverbinding neerzetten zoals een deel van de andere poten ook om de horizontale buis geklemd zit.

Het teveel aan buizen zouden ook delen van een eventuele luifel kunnen zijn? De luifelstokken hebben aan het eind een plat deel met een gat, dat valt over de pinnen aan korte buisjes die uit de voortent steken waar ook de voortent overheen valt. - soms zijn die pinnen overigens  afgebroken, geen ramp voor de voortent, maar je moet iets improviseren voor je luifel.

Als de boel eenmaal in elkaar staat: merk de koppelingen met kleuren - gekleurd tape, eventueel permanent markers, dat scheelt een volgende keer opzetten veel puzzeltijd.

Kun je de verkoper nog benaderen? misschien is hij te goeder trouw en ligt dat deel nog ergens in zijn schuurtje?
Succes ermee!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: onderdelen oude Jamet Louisiana?
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2017, 09:56:16 am »

Als eerste welkom op dit mooie forum. Wat je zou kunnen doen is via internet een dealer of importeur vinden en die kan je misschien helpen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: onderdelen oude Jamet Louisiana?
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2017, 10:45:30 am »

Wat vervelend dat het zo gegaan is.

Mbt de rits, bij Esvo tentenmakers kun je online ritsen en garen bestellen om hem te vervangen.

info@jamet.nl Dit is het mailadres van de importeur, op de website www.jamet.nl staan ook de dealers. Een andere optie is im te kijken of er op marktplaats nog iets wordt aangeboden. 

Hier op het forum kun je een "gezocht"  topic maken en ook op marktplaats kun je een bericht plaatsen.
Succe :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal