Ervaringen Malawi 2.0

Gestart door Ellen1979, april 27, 2017, 09:23:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Koenta_kinte

Op een 100% vlakke plek en zonder regen staat ie prima met twee stokken op de pootjes. Maar zodra dat niet zo is, is de afvoer van water beter als je een stok op de grond zet.

Pollotti

Ik ben gister naar de Wit geweest en weer viel mijn oog op de Malawi 2.0.
Ik heb de opzetinstructie bekeken en zie dat ze het doek helemaal over de stokken moeten doen. Kun je dit niet als tent gewoon laten zitten en invouwen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Drikusniet

Ik neem aan dat je de wagentent bedoelt.
Ja je kunt dit laten zitten, maar dan krijg je hoogstwaarschijnlijk de stof tussen de buizen. Dit kan dan nog steeds maar dan moet je wel enigszins opletten bij het omhoogzetten van het bed. Ik doe dit nu al jaren zo.
Wat overigens ook kan is dat je bij het inklappen de stof niet naar binnen vouwt, maar het juist naar buiten trekt, dan zit het niet tussen de buizen, maar dan ligt het op de grond en moet je het daarna nog bovenop vouwen.

Koenta_kinte

Wij (gewone malawi) doen het elke keer anders, maar we hebben nog nooit alles op het dak ingevouwen en dan pas ingeklapt. Dus het kan wel. Pakketje op de wagen zal wel dikker worden maar je hebt zo'n ruim dekzeil dat dat geen enkel probleem is. Je moet wel bij het omhoogklappen van het bed dan even 'voelen' of hij helemaal open kan of dat er ergens een stuk stof de beweging belemmert.

Popey74

Hoi

Wij hebben de Malawi 2.0 sinds vorig jaar
geen ervaring met vouwwagen kamperen, we zijn er gelijk mee nar Bretagne op vakantie geweest, onderwg 1 stop gemaakt en daar alles voor t eerst opgezet en uit t plastic gehaals, ondanks dit stond de wagen tent en achter tent voor de kids in 30 minuutjes.
in Bretagne de voortent er bij aangezet en alles binnen t uur opgezet.

ook bij veel wind windkracht 7 en veel regen stond de tent als een Huis.

kortom er tevreden.

voor dit seizoen hebben we de luxe luifel bested omdat we wat meer gaan trekken en dan 2 dagen blijven staan, de voortent is dan toch iets lastiger op te zetten als een luifel,.

Kien

Vandaag de 2.0 in de tuin opgezet (luifel, voorwand ,zonneluifel en twee windschermen)
Wat een ruimte en wat een heerlijk bed.. Persoonlijk denk ik dat de 2.0 meer ruimte heeft dan onze vorige wagen (Manga) althans zo voelt het met de windschermen er aan..

Kan niet wachten om hem in het wild uit te testen.......

PCM_Smeets

Ik ben heel nieuwsgierig naar het volgende:

- hoe hebben jullie de spullen ingepakt onder het bed? In de bak zelf zeg maar

In kratten? Of bakken? En wat zit daar in? En waar liggen de stokken en de voortent en luifel. 

Misschien een foto?

En als Jullie spullen in plastic bakken hebben gedaan.... hoe hoog mogen die zijn en hoeveel passen erin?

Ben heel benieuwd

Verstuurd vanaf mijn Samsung S8 met Tapatalk

Marcel

Wij gebruiken kratten. Sommige mensen noemen dat een bak . . .
Hoe hoog precies mogen zijn weet ik zo niet. Zou je moeten nameten.
Wat er in die kratten zit gaat je in principe niets aan, maar aangezien het over kleding enzo gaat, wil ik een uitzondering maken.
Alles voor de keuken zit in de keuken. Alles voor de Malawi zit in de twee daarvoor bestemde vakken. Die hele bak kan je volgooien met kratten en daar in doen waar je zin in hebt.

Drikusniet

Wij hebben van achteren naar voren:
Smalle bak achter: stokken luifel, voortent etc. Haringen, hamers, bezem e.d.
Dan de zakken met voor--& achtertent +luifel
Tussen de wielen 3 kratjes +1 daarvoor. Vervolgens de tassen met kleren e.d. voor 4-5 personen. In de smalle bak voor: allerlei kleine losse dingen die in de VW blijven. Bovenop tafels, stoelen en kleden. En de gasflessen, kabels, trapje en wat gereedschap in de voorste bak.

Verstuurd vanaf mijn TA-1004 met Tapatalk

Koenta_kinte

De standaard bakken van IKEA passen prima. Kan de deksel er nog op ook. Die bakken vul ik voor vertrek gewoon thuis en zetten we dan in de bak van de vouwwagen. Tussen de bakken liggen dan de tentjes van de kinderen, de achtertent en de voortent. En dan nog losse spullen als schoenen, de vuilnisemmer, het zonnebed geval, de peddels etc. Veel ruimte, dus er kan (te)veel mee. We gebruiken meestal 5 van die bakken. Ze zijn doorzichtig, dus je ziet snel wat erin zit. https://m2.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-met-deksel-transparant-s09850874/

PCM_Smeets

Dankjewel allemaal.  Daar heb ik wat aan.  Super tips

Verstuurd vanaf mijn Samsung S8 met Tapatalk

Serina

Wat voor maat tenttapijt gebruiken voor het type 2.0 met luxe panoramaluifel en afsluitbare voorkant dmv gaas

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk