hoe kan ik zien dat een arizona uit 2006 komt?

Gestart door Kentuckykid, mei 13, 2017, 09:40:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kentuckykid

Hallo all, ik ben van plan om een arizona uit 2006 aan te schaffen maar hie kan ik zien dat ie daadwerkelijk uit dat jaar komt? Zie veel over kleurstellingen van doek maar ook van zeil over de wagen en gordijnen... ook zag ik dat je het op de dissel kan zien? Ben het spoor een beetje bijster. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt.

CEO

Jamet past, net als andere merken haar kleurstellingen regelmatig aan. Als goed Frans bedrijf verloopt dat op een Franse manier, die wie Nederlanders vaak rommelig vinden. Aan de gordijnen en de kleursteling van de tent is veel af te lezen.

Maar bij aankoop lijkt mij de staat van de tent en de overige spullenboel een stuk belangrijker...

Met behulp van dr. Google moet het mogelijk zijn om te bepalen of het spul inderdaad ongeveer uit 2006 komt.

Het chassisnumer, wat op de dissel te vinden is, kan je bij de importeur insturen en die kan dan het bouwjaar doorgeven. Ik heb geen idee van de reactietijd van de importeur.

Succes!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KampeerFan

Heb je een foto?

Vanaf 2006 heb je ook de all seasons uitvoering. Die heeft meer blauw dan de gewone uitvoering.

Kentuckykid

Hmm nee een foto heb ik nog niet... vooralsnog ga ik ervanuit dat de mensen de waarheid spreken en ga ik er met een goed gevoel naar toe en zal op de dingen die genoemd zijn letten. Ieder bedankt voor de info en zal zodra ik geweest bent het laten horen wat het geworden is.

muis

Als het de eerste eigenaar is hebben ze misschien het aankoopbewijs nog wel

Kentuckykid

Oke, we hebben hem toch gekocht. De mensen hebben hem in 2006 gekocht maar hebben hem volgens zeggen maar 3x gebruikt. Hun beroep is varen op een vrachtschip en zijn er gewoonweg niet aan toegekomen. Eerste bandjes zitten er nog op en zien er als nieuw uit, type op band verwijst ook naar 2006. Deze gaan wel vervangen worden zoals ook gasslangetje etc. Toen we hem open klapte kwam de nieuwe lucht je gewoon al tegemoed 😂. Doek  van de tent zag er prima uit, geen vlekken of verschoten kleuren. Stiknaden ook prima. Alleen hemel van slaapgedeelte was bij eerste klem bovenin gescheurd, waarschijnlijk vergeten los te maken met inklappen. Deze binnenkort even laten naaien. Al met al een hele goede koop gedaan voor ons gevoel en hopen dat ie waterdicht is en er veel plezier van zullen hebben. Zodra we op de camping zijn zal ik een complete foto maken van hoe ie erbij staat. Thnx all voor de info. 👍

KampeerFan

Dat klinkt goed! Dan maakt een jaartje verschil ook weinig uit. Veel plezier ermee!

muis

Dat klinkt als een lot uit de loterij , heel veel plezier ermee :J :>

witkamp

Leuk man! Wellicht heb je inderdaad een topdeal te pakken. Ach soms weten mensen zelf niet uit welk jaar hun vw komt en is er geen kwade wil. In dit geval (met je bandcode erbij) zal het geen 2005 zijn haha :-)

Mooie wagen en veel plezier ermee!

Kentuckykid

Nou, we zijn er mee op vakantie.
Had hem thuis al wel opgezet tot aan het frame van de luifel, het doek er niet overgehad.
Nu op de camping ging het opzetten prima en kwam wel tot de ontdekking dat er kleine verschillen zijn met de vorige, waaronder een dwarsstang aan de voorkant van de voortent bij het raam en 2 extra stangen in het dak....ik geloof niet dat die er zaten bij het type uit 2002.
Doek ziet er prima uit en man o man wat hebben we er een plezier van.
Ten eerste van de grootte van de tent en hoe mooi hij nog is.
Hij stond net en toen begon het te regenen en niet een beetje....plassen onder de voortent maar alles waterdicht.
Weten we dat ook weer :-).
Nog vrolijker werden we toen we bij de wit in schijndel waren(daar zitten we vlakbij)en dat er daar een uit 2005 te koop staat voor €2495 :-)
Das het dubbele van wat wij ervoor neergelegd hebben....en die verkoper zeggen dat ze ook voor die prijzen op internet staan..uh huh.

Superblij dus en hopen op nkg veel  meer campeer plezier, thnx all voor de adviezen.

Ps ik zal nog wat foto's proberen te uploaden(zit hier toch maar een beetje voor mn megatent haha).

Houdoe!

KampeerFan

ReinierCo

muis

Netjes hoor, heel veel plezier met je plooipaleis :> :>

arjanmeijerman

Dat is dezelfde als wij hebben.  Die van ons is uit najaar 2005 en de eerste met lattenbodems in een stalen frame. Je kunt het ook herkennen aan de aanritsbare luifel. Eerdere modellen hadden luifels over de petluifelstokjes. Eerdere modellen hadden ook wel een verandastok maar misschien is het een optie geweest.  Fijn dat jullie het bevalt. Wij hebben er drie jaar geleden 2000 euro voor betaald inclusief disselboom en fietsdragers en vonden het ook een lot uit de loterij. ..we hebben er nog steeds veel plezier van. .

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk