Kapstok CC Flexi

Gestart door Wammes67, mei 25, 2017, 10:02:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wammes67

Voor de eerste keer op pad met onze Flexi Comfort XL L/L. Na de ervaringen met onze AK Kampala direct een eenvoudige tweak voor de kapstok. Een verandastang tussen de staander op de wagenbak naar de 'uittrekstang'. Werkt super

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Theu

Goede tip

Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

poldertoerist

Idd goede tip, ook goed bruikbaar voor de Teun TTT4 (delen toch uiteindelijk hun stamboom)
Adventure Awaits

Wammes67

Dit pinksterweekend tweede keer kamperen en de kapstok verbeterd door een stuk oude binnenband van een fiets om de buis te doen

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Enidan76

Super tip. Gaat ook werken op mijn Odyssee. En worden die veranda stangen bij mij ook eens gebruikt.  Ik heb nu dat klittenband kapstokje gewoon aan de schuine stang. Werkt ook wel maar hangt zo laag.

Wammes67

Yep die verandastang werkt bij alle vergelijkbare  types

Nootje

Wat een hele mooie oplossing. Welke lengte heeft de stok ?

Wammes67

Ik heb de verandastang van ca 180-250 cm, 25mm Aluminium van Umefa

Klapband

Wat een goed idee om zo'n stang te gebruiken! Wij wilden ook zoiets hebben en zag bij toeval dit topic. Vanmiddag even zo'n stang gekocht. Wel in dezelfde kleur als het frame omdat ik dat mooier vind. Het levert voor nog geen twee tientjes vast veel gebruiksgemak op. Al is het voor een handdoek!
Wat is jouw klapband?

RENVE

Goed idee! Wij gaan het eerst even proberen met haken aan de staanders, maar als we dan toch te weinig kapstokhaken hebben, lijkt me dit een mooie oplossing.

Citaat van: Klapband op mei 25, 2018, 09:14:45 PM
Wat een goed idee om zo'n stang te gebruiken! Wij wilden ook zoiets hebben en zag bij toeval dit topic. Vanmiddag even zo'n stang gekocht. Wel in dezelfde kleur als het frame omdat ik dat mooier vind. Het levert voor nog geen twee tientjes vast veel gebruiksgemak op. Al is het voor een handdoek! :h

Waar heb je deze gehaald? Vind de 'juiste' kleur ook wel prettiger.
In één klap schatrijk!

Elske

Kan je deze aan een kant losmaken en dan laten zitten??
Ik ben benieuwd want ook wij zitten te twijfelen om deze aan te schaffen

Klapband

Je moet de stang wel losmaken. Althans, ik zou het niet laten zitten i.v.m. het dichtklappen. De stangen samen van alleen de vouwwagen vormen al een aardig pakket. Bovendien acht ik de kans best groot dat de vleugelmoeren je tent beschadigen. En zoveel werk is het nu ook niet om een paar vleugelmoertjes los te draaien.

@RENVE: jouw reactie niet gezien, excuus. Maar de stang is bij iedere kampeerwinkel wel te koop. Sowieso ook bij caravandealers omdat die voortent verkopen. Je moet de stalen verandastang hebben, niet de aluminium. De kleur van de stalen stang komt namelijk overeen met kleur van de andere stangen in de vouwwagen van de Flexi (en Aart Kok Kavango).
Wat is jouw klapband?

CEO

Citaat van: Enidan76 op juni 03, 2017, 10:26:29 PM
Super tip. Gaat ook werken op mijn Odyssee. En worden die veranda stangen bij mij ook eens gebruikt.  Ik heb nu dat klittenband kapstokje gewoon aan de schuine stang. Werkt ook wel maar hangt zo laag.

Laaghangen? Met een stukje lijn aan de bovenhoek vastmaken. Voordeel is dat hij mee kan inklappen (je kunt ook met klittenband een tweede eraan koppelen)
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Wammes67

Citaat van: Klapband op juni 18, 2019, 12:32:24 AM
Je moet de stang wel losmaken. Althans, ik zou het niet laten zitten i.v.m. het dichtklappen. De stangen samen van alleen de vouwwagen vormen al een aardig pakket. Bovendien acht ik de kans best groot dat de vleugelmoeren je tent beschadigen. En zoveel werk is het nu ook niet om een paar vleugelmoertjes los te draaien.

@RENVE: jouw reactie niet gezien, excuus. Maar de stang is bij iedere kampeerwinkel wel te koop. Sowieso ook bij caravandealers omdat die voortent verkopen. Je moet de stalen verandastang hebben, niet de aluminium. De kleur van de stalen stang komt namelijk overeen met kleur van de andere stangen in de vouwwagen van de Flexi (en Aart Kok Kavango).
ik haal de stok eruit. ik doe er wel een stuk binnenband van een fiets tussen zodat het prettig klemt. en ivm gewicht heb ik de aluminium uitvoering. Als je gaat voor dezelfde kleur is de stalen uitvoering de oplossing (ik ben daar niet zo gevoelig voor en de boogluifel heeft namelijk ook aluminium stokken)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk