Slapen vouwwagen

Gestart door yvonne1303, juni 07, 2017, 12:47:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

yvonne1303

Is er iemand die ervaring heeft met een si matje op het matras in de vouwwagen. Zodat je net wat comfortabeler kunt slapen.
Ik heb er 1 gezien van 10 cm dik.

nikkel1964

Citaat van: yvonne1303 op juni 07, 2017, 12:47:11 PM
Is er iemand die ervaring heeft met een si matje op het matras in de vouwwagen. Zodat je net wat comfortabeler kunt slapen.
Ik heb er 1 gezien van 10 cm dik.

Niet in de vouwwagen (dat matras slaapt heerlijk) maar in de caravan gebruik ik dat wel omdat de bankkussens waarvan ik het bed maak wat minder zijn en er naden tussen de kussens zitten. En ik vind het prima slapen. Maar ja, slaapcomfort is zò persoonlijk dat ik me afvraag of je uit de antwoorden van anderen de juiste conclusie kunt trekken?  :)

superkoe32

Wij gebruiken naast de matras nog een matrastopper en dat slaap prima!

Tago Herman

10 cm dik? Kan de wagen dan nog wel dicht? Wij hebben een topper van 5 cm, en dat is toch wel het max. wat wij kwijt kunnen.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Rob Moerkerken

Wij gebruiken ook een 7 cm topper op het standaard matras van Holtkamper en dat slaapt heerlijk!  :J

gr. Rob

meneer Marnix

Ik denk dat een topper echt een matras er onder nodig heeft. Een self inflatable (voldoende dik) kan goed zonder matras er onder.

Met een self inflatable op een matras heb je aan 7cm of misschien 5cm al voldoende?

Met een vast deksel heb je wellicht wat meer beperking in extra bij proppen dan met een zeiltje er over. Maar goed, die self inflatable kan vast heel compact gemaakt worden. Dit in tegenstelling tot een topper.

superkoe32

Wij gebruiken de matras van de vouwwagen zelf met daarop een topper van 7 cm en dat geeft met het inklappen geen problemen.

linda75

hier ook een topper van 7 cm met een heerlijk slaapcomfort en geen problemen met inklappen, maar wij hebben een softtop

nikkel1964

Al de reacties even teruglezend ben ik benieuwd wat de TS eigenlijk wil weten: slaap- of inklapissues? Of beide?  O0

yvonne1303

Ik wil het puur graag weten qua slaapcomfort. Inklapgemak dat maakt mij niet zoveel uit. Er past veel in de auto. Heb nu wat last van de ruimte tussen de kussens. Ik heb een dekmatras, maar dat vind ik meesleep gedoe omdat ik die thuis ook gebruik. Vandaar het idee van een si matras.

meneer Marnix

Alles lezende is een self inflatable gewoon een hele goede keuze...

Wfikse

Wij hebben het wel een jaar gedaan en dat beviel prima! Dit was wel een goede kwaliteit si. Ik denk dat hij zo'n 4 of 5 cm is en ook prima alleen te gebruiken maar in combinatie met het VW matras perfect. We hebben nu tijdens het klapweekend voor het eerst een froli systeem gebruikt eerste nacht was een ramp maar na wat tunen minstens zo goed als een si.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hoek_tre

Wij gebruiken een exped megamat van 10 cm dik op de plank met schuimrubber matras. En dat ligt een behoorlijk stuk comfortabeler dan zonder SI-mat.

KampeerFan

Ik gebruikte een luchtbed op het matras. Mijn vrouw sliep overigens prima op het matras van de vouwwagen. Een dikker matras op topmatras maakte de vouwwagen te hoog om goed in te kunnen klappen.

par

We hadden een si en nu een topdek en ons bevalt topdek beter.