Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasslang vervangen  (gelezen 1628 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne24

  • Gast
Gasslang vervangen
« Gepost op: juli 17, 2017, 08:24:08 pm »

Ik ben met goede moed begonnen om de gasslang van de keuken te vergangen. Maar wat een drama. Je kunt er gewoon niet goed bij komen. Na heet water, sop, vaseline en tot slot de fohn zit de slang duidelijk vast.  Wel Veel kracht gebruikt dus het pijpje zit wat krommer als voorheen. 
Hoe kan ik nou het beste testen of hier geen schade is ontstaan?
En hoe doen jullie dat nou, dat slangetje vervangen?
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2008
Re: Gasslang vervangen
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2017, 08:35:44 pm »

Pijpje even losdraaien. Bij onze Raclet kant van de keuken steeksleutel 17, kant van de slang steeksleutel 15
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Gasslang vervangen
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2017, 09:21:06 pm »

Pijpje even losdraaien. Bij onze Raclet kant van de keuken steeksleutel 17, kant van de slang steeksleutel 15

Gasleiding is bij de mercury uit één stuk, heb toevallig gister ook de gasslang vervangen. Ik heb de onderzijde compleet gedemonteerd omdat er idd weinig ruimte is om kracht te zetten. Ik heb de gasleiding iets ingekort waardoor de verdikking is komen te vervallen, daarna heb ik een gasslang met knelkoppeling gemonteerd.
Gelogd

Susanne24

  • Gast
Re: Gasslang vervangen
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2017, 09:45:46 pm »

Klopt inderdaad. Nog een tip hoe ik test dat er niets beschadigd is?
Ga idd na de vakantie ook kijken hoe ik dit anders kan laten maken. Dit was echt teveel gedoe en omdat ik nog niets getest heb weet ik ook nog niet of het wel gelukt is...
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Gasslang vervangen
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2017, 10:06:28 pm »

Je kunt het best even een goed zeepsopje maken in een spuitflacon. als je de gasfles opengedraaid hebt dan even de aansluitingen bij gasslang controleren, tevens even de 3 aansluitingen die ook op dezelfde 8 mm leiding zitten na de bocht.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
Gasslang vervangen
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2017, 11:07:50 pm »

Als mosterd na de wel bekende maaltijd. Voor de evt volgende keer gewoon de gasslang in de lengte richting insnijden tot op de 8 mm leiding dan gaat het een stuk makkelijker.
Je kunt overwegen om een extra stuk leiding te monteren naar de buitenkant van de keuken en daar een snelkoppeling te maken. In het volgende topic kun je een idee krijgen hoe ik dat had gerealiseerd in onze vorige vouwwagen. (Foto met gasslang in de hand)
Snelkoppeling campingaz gasfles/ skottel

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D19968&share_tid=19968&share_fid=83140&share_type=t


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2017, 11:18:47 pm door Theu »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal