Advies mbt aansluiting bagagekist achterop met verlichting

Gestart door Martijn Verhaar, augustus 05, 2017, 08:45:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Verhaar

Heb bij onze Cocoon dus de lichtbalk verwijderd en deze op een aluminium kist geplaatst. Heb de twee snoeren onder de bak afgeknipt. Met de verlichting nu op de bak komen beide snoeren nu in de bak uit. Zoek een mooie oplossing voor wederom aansluiten, wel willen we de bak (als kledingskast) in de tent zetten dus het moet wel afkoppelbaar zijn.

Heb dus twee kabels onder het chassis hangen en twee in de bak achterop. Wat is de beste oplossing. Kabel verlengen met doosje vanuit de bak met een Jaeger stekker en een Jaeger doos onder het chassis?

Hoor graag als iemand een betere oplossing heeft.

Gr Martijn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Koenta_kinte

Inhoudelijk: oa de keukens van cabanon zitten achterop, wij moeten dus ook eerst een stekker loshalen voordat de keuken eraf kan. Misschien eens kijken hoe dat het daar opgelost is.

Niet inhoudelijk: misschien een idee om alles rondom die kist in 1 topic te houden? Houd je het ook overzichtelijk voor mee-lezers en zeker om terug te vinden. Succes met het project!

Theu

Ik zou voor een 7 polige stekker en contra stekker gaan. Over het algemeen passen daar wel 2 kabels in.

Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

Martijn Verhaar

Zit nu een 13 polige aan, maar je bedoelt dus geen stekkerdoos onder chassis maar zwevend?

Zoals deze bijv?

Theu

Nee aan de wagen zou ik een vaste aansluiting maken.
Zoals deze.

Martijn Verhaar

Hemertje

Inderdaad, kan je mooi en fatsoenlijk onder je vaste chassis vastmaken!

Theu

Met een steun zoiets als deze.

Martijn Verhaar

Hoe die te bevestigen dan aan chassis?

Theu

Links zit een gat voor een bout. Er bestaan ook exemplaren met 2 boutgaten. Kon ik even geen plaatje van vinden. Zal morgen even in de bus kijken.

Martijn Verhaar

Ik zie het - mooie oplossing - hopelijk heb ik ruimte genoeg achterlaten onder chassis dat ik zonder verlengen doosje kan plaatsen. Anders zet ik er wel een doosje tussen.

Theu

Ik zou dan voor de rechter optie gaan. Ik ben nl geen fan van kroonstenen in een voertuig.
En als je zo'n doosje gaat gebruiken kan ik je adviseren om na montage en aansluiten alles in te spuiten met blanke tectyl. Dit ter voorkoming van maar dat krijg je er zonodig nog wel van af.

Martijn Verhaar

Ik mis toch een stuk kabel door de bak achterop dus moet iets....:)12]

Theu

Misschien van voor naar achter een nieuwe kabel trekken? Krijg je ook minder lassen en dus minder kans op storingen.

Drikusniet

Of de huidige kabel iets 'verschuiven' in de klemmetjes. Heb ik voor 5-10 cm gedaan en aan de stekkerkant genoeg over.