Waardevermindering Jametic

Gestart door Robin391, november 14, 2017, 09:42:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robin391

Goedendag,
Mijn ouders hebben een Jametic Outdoor uit 2010, en willen deze nu verkopen omdat ze vaker met de camper op pad gaan.

Kan iemand mij wijzer maken wat de waardevermindering ongeveer per seizoen / staweken is op een vouwwagen?

Ikzelf ben meer een De Waard tent kampeerder, van vouwwagens ben ik niet zo op de hoogte.

Robin

papajur

Van Jamet weinig kaas gegeten.

Maar als ik zoiets wil weten over iets kijk ik ff op marktplaats.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

marc41

Hi :),
Je kan inschatten hoelang een vouwwagen meegaat en dit afschrijft over een x aantal jaar.
Om een beeld te krijgen kan je ook bij marktplaats kijken – daar zag ik er een 4 x 4 staan (bij een dealer) uit 2011 voor 3950 euro.

Verondersteld dat de vouwwagen uit 2010 toen  6000,- euro koste bij aanschaf en 25 jaar gemiddeld mee gaat
heb je een afschrijving van 6000/25= 240 euro per jaar. De eerste afschrijving is dan circa 8 x 240 = 1920,- euro.

Dit (2018) wordt zijn 8 ste seizoen dus zal de restwaarde ongeveer  4080,- euro zijn.
Gezien de aanbieding op marktplaats (via dealer) zal het bovenstaande dus ongeveer kloppen.
Het ligt er ook uit hoe de vouwwagen eruit ziet (visueel).
Bij net gebruik zal de prijs hoger liggen.
Uiteraard is het ook wat een klap(gek) er voor geeft.
En ook scheelt het wanneer je de vouwwagen aanbiedt. (Net voor de zomer vakantie kan je het meeste geld verwachten).
Deze tijd is dus iets ongunstiger ook i.v.m. het zoeken van stalling e.d..
Succes met de verkoop.
Gr. Marc