Combi camp luifel

Gestart door RenH, januari 08, 2018, 01:12:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

RenH

Gezien de schrikbarende prijzen voor combi camp luifels zat ik te denken of het geen optie is om een (caravan) voortent luifel te plaatsen? Als je de juiste breedte hebt zou je dan 3 zeilogen er in kunnen maken voor montage op de valley.

Is er iemand die ook zoiets heeft, of een andere luifel oplossing??

nikkel1964

Een stuk (goed) tentdoek scoren bij bijvoorbeeld Esvo in Volendam, drie tentogen er in aan de wagenkant en per gewenste stok een oog aan de andere kant. Klaar.

Bij de 'buren' van het CC forum (zie handtekening) zie je verschillende variaties hierop.

muis

Er zijn ook universele luifels :J

nikkel1964

Citaat van: muis op januari 08, 2018, 07:53:27 PM
Er zijn ook universele luifels :J

Klopt. Maar Esvo beschikt over doek van de juiste kleur, altijd leuk.  En je moet toch met ogen aan de gang, de luifel valt bij een CC over de drie puntstukken van de voortent. Een universele luifel met de juiste oogafstand is een toevalstreffer? En goedkoper dan het stuk doek met een paar zelf aan te brengen ogen zal het niet snel worden.

muis

Dat is zeker zo en bij de universele moet je de ogen ook zelf slaan.  Voordeel is dat het verder al afgewerkt is.

RenH

Heb even gekeken op de site bij esvo en een universele is misschien wel wat. Er zitten aan de voorzijde ook tunnels ingenaaid voor de stokken, waardoor je een mooie stevige luifel hebt. Bij een stuk doek met alleen 3 stokken blijft het toch altijd een gevecht om hem goed strak opgespannen te krijgen. Dit hebben we eerder ervaren met de varioluifel van onze tago settler. En bij regen moet je er mee aan de slag om waterzakken te voorkomen.
Voortentluifels worden naar mijn idee niet gemaakt van katoendoek, dus ik zal op zoek moeten naar iets wat een beetje bij de ecru voortent kleurt.