opbergbuis voor tentstokken

Gestart door mr4hughz, juli 19, 2008, 10:51:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ff

Maakt het uit.
Gewoon van betonplex een kist timmeren onder de wagen. Klaar ;D

(en een paar tegels onder de dissel hangen denk ik zomaar)

faba

Wij hebben het afgelopen weekend onze klapper voor't eerst geklapt... in onze tuin  :)
Heb ontdekt dat mijn oude plastic tuintafel met gemakkelijk afneembare poten precies tussen de bedden past (dubbelklapper).
Die tafel heeft aan de onderzijde zo'n rasterverdeling. Wij gaan op dat raster houten blokjes monteren over de lengte, zodat er 3 vakken gemaakt worden, daar gaan we de stokken leggen, netjes onderverdeeld: voortentdak, voortentvloerstokken, luifel en keukenuitbouw.
Als we dan ergens overnachten hoeven we om een beetje plaats te hebben niet met stokken te sleuren.  :**

Boes


dorus_jolan


jarnop

Nou heb ik een geschiedenis in de loodgieters en luchtkanalen business en sinds kort een dubbelklapper.
Mijn eerste voorkeur ging naar 2 buizen van ?160 onder de wagen.
Maar toen las het idee over een bak van betonplex.
En juist dat bracht mij op het volgende idee.
Een handige oplossing om bij de lokale luchtkanalenboer een kanaaltje van bijv.300x150mm te maken.
Met een lengte van de breedte van de wagen. Met aan weerzijde een deksel.
En voila.
Wordt standaard van verzinkt plaatstaal gemaakt. Dus nog redelijk goed bestand tegen roestvorming.
En kosten......... ongeveer 20-30? max.
Alles met rechte hoeken.. lekker makkelijk monteren. Indien gewenst afwijkende maten.

Ik heb het nog niet maar ga dit zeker laten maken.

buzz

Citaat van: jarnop op april 09, 2012, 10:36:51 PM
Nou heb ik een geschiedenis in de loodgieters en luchtkanalen business en sinds kort een dubbelklapper.
Mijn eerste voorkeur ging naar 2 buizen van ?160 onder de wagen.
Maar toen las het idee over een bak van betonplex.
En juist dat bracht mij op het volgende idee.
Een handige oplossing om bij de lokale luchtkanalenboer een kanaaltje van bijv.300x150mm te maken.
Met een lengte van de breedte van de wagen. Met aan weerzijde een deksel.
En voila.
Wordt standaard van verzinkt plaatstaal gemaakt. Dus nog redelijk goed bestand tegen roestvorming.
En kosten......... ongeveer 20-30? max.
Alles met rechte hoeken.. lekker makkelijk monteren. Indien gewenst afwijkende maten.

Ik heb het nog niet maar ga dit zeker laten maken.

inderdaad een goed idee!!! ik ben benieuwd naar de foto's

arjanjamet

Heeft iemand dit idee al verder uitgewerkt?

Wij hebben ook standaard ruimte gebrek in de jamet, dus als die onhandige stokken onder de wagen zouden kunnen heel graag.
Dat levert een half lege bankbak op.
op de keuken lijkt mij niet zo verstandig, want dat geeft te veel gewicht op de uiteinden van de wagen (ook als jhe het conpenseerd met extra dissel gewicht.

Voor de meest stabiliteit moet de massa zo laag mogelijk tussen de wilen liggen. Een volgepakte bermkeuken is al een behoorlijke massa achterop.

Arjan

Yella

Bij onze Jametic ook met het idee gespeeld, maar er is nergens ruimte om een buis te bevestigen. Er zit van alles in de weg onder de vw. Bij onze Cocoon speel ik wel met het idee om een buis achter de keuken te monteren. Maar veel ruimte is er niet en de keuken kan er dan niet meer af. Dus voorlopig het plan in de ijskast. Maarre je kunt ook een grote disselbak op de dissel plaatsen. Of zit die er al? Wij hadden een disselbak van 140 breed, anders passen de stokken niet.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bosi

Er zijn al aardig wat topics ovet stokken buizen of kokers op het forum te vinden.  Dus even een zoek opdracht je vind al heel wat informatie over welk type buis en bevestiging aan de diverse typen/modellen vouwwagens.
Ik weet niet of jullie jamet met veren gekoppelde tent stokken heeft waar ook nog eens de kruiskoppelingen aanvast zitten (  zoals bij onze Trigano), want dan wordt een buis moeilijk en zul je eerder een flinke bak nodig hebben.

Grsnld

Wij hebben het toch met de buizen gedaan.
Heb er wel 2 nodig gehad, de buizen van een cabanon lopen behoorlijk krom.
Maar zo past het er precies in

eptver


Grsnld

Bedankt,

Maar was meer uit eigenbelang, nu kan er veel meer in de bak van de vouwwagen.
Die ronde stokken nemen veel ruimte in beslag.
En het idee heb ik hier op het forum gelezen, beter goed gejat dan slecht verzonnen  :J

Drikusniet

En wat voor invloed heeft dit op jouw disseldruk?

Grsnld

Bijna niets, stokken van een cabanon zijn van aluminium.
Totaal gewicht van plastic buizen en tentstokken zal rond de 4 a 5 kilo zijn, en ze zitten laag vlak voor het wiel

twingo2

Zie mensen allemaal leuke dingen verzinnen om zoveel mogelijk in de vouwwagen mee te nemen. Nu hebben wij de stokken 2 klapstoelen en 2 klapstoelen voor ons en de tafel en 2 kastjes erin en in de disselbak 2 lichtgewicht gasflessen. En hebben zón weegschaal waar je beide wielen en  kogeldruk moet wegen en je komt al gelijk bij de maximale vermogen. Dus mijn vraag laden jullie de vw niet te zwaar???